Mikä peli menossa?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 09.05.2017 15:53

-Zerials- kirjoitti:
SA on kyllä aivan hemmetin hyvä peli. Joitakin erityisen vituttavia tehtäviä siihenkin on tungettu, mutta ei mitään yltiöpäisen rasittavaa. Hankalin tehtävä, mikä on tullut vastaan on se Zeron ensimmäinen tehtävä, missä pitää ampua taivaalta niitä pieniä lentokoneita ja suojata niitä jotain antenneja. Ihan mahdoton tehtävä kun siitä tähtäämisestä ei tule mitään epätarkalla analogitikulla: jollain hiirellä se varmaan on ihan lastenleikkiä, mutta konsoliversio laittaa kyllä koville. Onneksi se on vapaaehtoinen tehtävä, eikä sitä tarvitse tehdä ellei tahdo 100%:sta läpipeluuta.

Se pelin alkupuolen legendaarinen juna -takaa-ajo ei ole edes hankala, vaikka porukka niin aina sanoo. Vähän rinnastettavissa Zelda Ocarina of Timen vesitemppeliin, joka on myös saanut sen vaikean tason maineen.


Itselläni ehkäpä ketuttavinta oli Zeron kakkostehtävä, joka vaatii konsoliversiossa miltei millintarkkaa järjestystä jos haluat että lennokin löpö kestää paluulennon ajan. PC versio oli peräti niinkin armelias että teki tuosta lennokin tankista vähän suuremman. Vituttavin tehtäväosuus on ehkäpä Catalinan ryöstökeikat...ei niin että keikat olisivat hankalia, mutta itse en vaan välillä siedä sen ämmän urputusta alkuukaan.


Mitä tulee tuohon legendaariseen junamissioon, niin...
Noh, eihän tuo mikään vittumaisen vaikea ole, verrattuna edellämainittuun VC:n kilpa-ajoon, mutta mutta melko turhauttava missio ensikertalaiselle, jos ei tiedä mihin kohtaa prätkä pitäisi saada jotta Smoke tajuaisi ampua.
"All you had to do was SHOOT THE DAMN targets, fatass!"

Muutama kertahan tuota tehtävää piti yrittää, jotta läpi päästiin. :roll:
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja whatever » 10.05.2017 03:09

Itse olen aina tykännyt noista kilpa-ajoista GTA-peleissä, mutta sen sijaan ne Vice Cityn helikopteritehtävät oli kaikki ihan syöpää. Ensinnä se aika alussa ollut tehtävä missä piti pommittaa jotain rakennustyömaata kauko-ohjattavilla koptereilla, hyi helvetti. Ei muuten paha, sillä pikkukopterilla oli ihan hauska lennellä varsinkin kun siinä vaiheessa peliä ei kai saa oikeaa helikopteria vielä mistään. Harmi vaan että tehtävä oli pilattu jollain täysin sadistisella aikarajalla.

Ja pian sen jälkeen oli toinen perkele, se tehtävä missä ollaan oikean helikopterin kyydissä ja pitää räiskiä konekiväärillä FPS-kuvakulmasta. Tähtäin nimittäin hyppi pleikkarilla aivan helvetisti pienimmästäkin analogitatin hipaisusta, ja kaupanpäälle se helikopteri heiluu kokoajan edestakaisin vaikeuttaen hommaa entisestään.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 10.05.2017 13:05

whatever kirjoitti:Itse olen aina tykännyt noista kilpa-ajoista GTA-peleissä, mutta sen sijaan ne Vice Cityn helikopteritehtävät oli kaikki ihan syöpää. Ensinnä se aika alussa ollut tehtävä missä piti pommittaa jotain rakennustyömaata kauko-ohjattavilla koptereilla, hyi helvetti. Ei muuten paha, sillä pikkukopterilla oli ihan hauska lennellä varsinkin kun siinä vaiheessa peliä ei kai saa oikeaa helikopteria vielä mistään. Harmi vaan että tehtävä oli pilattu jollain täysin sadistisella aikarajalla.

Älä unohda niitä Kauppisen maansiirtofirman äijiä jotka tulee takomaan kopteria vasaralla!
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kallu » 11.05.2017 02:41

GOG:ssa oli Star Wars-pelejä tarjouksessa, joten ostin sitten Kotorit muutamalla eurolla ja aloittelin ensimmäistä vuosien jälkeen. Kyseessä siis oma all time lemppari ja jessus sentään se peli on hyvä. Massiiviset nostalgiat kun herää Endar Spirella ja pakenee Tarisiin... Latasin myös pari modia, ilmeisesti ykköseenkin on saatu kaivettua joitakin poisjääneitä antimia, joten jotain ennenkokematontakin mukana. Luin huhuja, että Bioware olisi tekemässä jonkinasteista remakea joka olisi tietysti itselle kohtalainen märkä uni.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 09.06.2017 22:22

Alundra

Mulla on ollut tää peli jo vuosia, mutta en ole koskaan saanut aikaiseksi pelata läpi. Nyt GTA IV:n jälkeen tuli vain mieli pelata jotain erilaista ja hyppäsinkin Torlaan ensi kertaa tosi kyseessä.

Reilut 30 tuntia takana ja alan olla pelin loppupuolella. Olen kyllä tykännyt pelistä, mutta viime aikoina olen alkanut ärsyyntymään Alundran ärsyttäville puolille.

Inhottavin puoli Alundrassa on tasoloikkailukohdat. Vaikka peli onkin Zelda-klooni perimmiltään, on siinä suuri määrä loikintaa ja se jos jokin saa verenpaineen kohoamaan. Isoin syy tähän on kuvakulma: tasoloikkailu toimii, jos se on sivultarullaavaa, kuten Donkey Kong Country, tai kokonaan kolmiulotteista, kuten esimerkiksi Mario-pelit, mutta Alundran kuvakulmalla siitä tulee helvettiä. Syvyyssuunnassa hyppely on välillä ihan arpapeliä ja monissa kohdissa pitää suorittaa monta vaikeaa hyppyä putkeen tai sitten on tietty aikaraja, jossa hypyt on suoritettava. Ihan saatanan rasittavaa!

Puzzlet ovat pelissä onneksi paljon parempia ja ne oikeasti laittavat miettimään. Valehtelisin jos väittäisin, etten olisi käyttänyt läpipeluuohjetta joissakin haastavimmissa aivopähkinöissä. Pulmanratkonta on välillä jopa turhan haastavaa, mutta se ei ole mikään miinus.

Muita hyviä puolia ovat yleinen hyvä seikkailufiilis, mikä pelissä on ja yllättävän synkkä tarina, jonka loppuun en ole vielä päässyt, mutta silti olen vaikuttunut. Vähän kauhupeli-vibojakin välittyy. Myös pelin grafiikka on ilmiömäistä. SNESin ja PS1:n 2D-pelit näyttävät vielä nykyäänkin paljon paremmilta mitä monet uudemmat pelit, eikä Alundra ole mikään poikkeus. Musiikit ovat pieni letdown, mutta ei kaikissa peleissä voi olla hyvää soundtrackiä.

Pienestä kyllästymisestä ja puuroutumisesta huolimatta tulee Alundra tykiteltyä läpi varmaan ihan lähipäivinä. Ei ehkä ihan hyvä, mitä odotin, mutta ihan ok silti.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 12.06.2017 22:08

Aloittelin pelaamaan Fire Emblem Fates: Birthrightia, joka on ollut hyllyssä jo yli puoli vuotta pelaamattomana. Nyt vihdoinkin otin itseäni niskasta kiinni, laitoin kasetin 3DS:n sisään ja kävin tämän seikkailun kimppuun. Pari tuntia pelanneena kävin miettimään: miksi en ole pelannut tätä aiemmin?

Heti alkuhetkistä alkaen ne kuuluisat tuotantoarvot loistavat. Kaikki on niin tiptop, että ihan huippaa. Pelaaminen on sitä taktikointia kuten ennenkin, mutta pieniä twistejä entiseen on havaittavissa. Musiikit ovat ensiluokkaiset myös, kuten on grafiikatkin. Dialogia on paljon, mutta sitä seuraa mielellään. Olen vasta alussa, mutta peli on ottanut minut mukaansa ja ei muuta malttaisi tehdäkään, kuin pelata Fire Emblemiä. Olen jo Awakeningin myötä fani, mutta olin jo pitkän tauon takia vähän unohtanut näiden pelien mahtavuuden. Hyvästä alusta päätellen Fates ei ole pettämässä.

Fire Emblemistä puheenollen, nähdäänköhän Switchille kehitettävästä Fire Emblemistä huomenna jotain matskua, kun E3:set lähtevät Nintendon osalta käyntiin. Vähän kiinnostaisi...
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kaya » 22.06.2017 10:12

Uncharted 4 PS4

Pari iltaa olen nyt tätä kerenny pelailla ja tykkään kyllä tosi paljon. Ekan osan kokeilun jälkeen meni useampi vuosi että halusin koskea pitkällä tikulla koko sarjaan, mutta nyt alku vuodesta ostin sitten remaket pleikka neloselle toisesta ja kolmannesta osasta joten tuli nekin pelailtua läpi. Toisesta osasta pidin tosi paljon, kolmonen meni taas liian räiskinnäksi joten olin nelosen suhteen hyvin skeptinen.

Chapterissa 8 olen siis nyt menossa ja oikein on viihdyttävä ja visuaalisesti näyttävä peli. Pelattavuuskin on ollut erinomaista, ei ole tullut yhtään pugia vastaan. Hyvin paljon samaa viimesimpien Tomb Raidereiden ja jopa The Last of usin kanssa. Alkaako Naughty Dogilta loppua ideat kesken? Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole, pidin kyllä Raidereista ja Tlousta hyvin paljon. Jännä nähdä kuinka käy tässä osassa, joka on ilmeisesti viimeinen osa jossa on Nathan Drake pääosassa. Tai näin olen ainakin ymmärtänyt.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Silence » 22.06.2017 12:31

Dragon Age Inquisition (pc)

Ekaa kertaa pelaamassa tätä. Dragon Age originilta en odottanut mitään mutta taidan tykätä siitä nykyään enemmän kuin Mass Effect sarjasta, mikä on varsin yllättävää. Kakkonen taas oli suorastaan kammottavan pikavauhdilla tehty rahastus, vaikka olikin normipelin arvoasteikolla varsin ok peli.

Inquisitionin vierailua on vasta 7-9 tuntia takana ja vielä liian aikaista sanoa mielipidettä vaikka ihan hyvältä vaikuttaakin..... mutta pelissä on häiritseviä ratkaisuja mitkä vihjailevat että peli olisi alun perin suunniteltu massiivimoninpeliksi, valtavan isoilla ja tyhjillä pelialueillaan... Ja sitten Kotorin MMOn pettymyksen jälkeen EA olisi antanut periksi ja antanut luvan muuttaa peli yksinpeliksi.
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja NightFan » 22.06.2017 12:51

Viime aikoina on tullut pelattua Final Fantasy VI ja erittäin hyvä peli on ollut. Olen vissiin pelin puolessa välissä eli kun maailma on turmioissa. Eritoten olen rakastanut Ultrokseen ja hänen 4. seinän rikkomisiin.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 22.06.2017 14:22

Banjo Kazooie (N64)

Tätä voi hyvällä mielellä kutsua lastenpeliksi, jossa on mukavan höpsö ja väkivallaton meininki. Grafiikoista ja kaikesta tulee mieleen Conker's Bad Fur Day, jota voisikin kutsua Banjon räävittömäksi spin-off-jatko-osaksi.

Värikkäät grafiikat ja Pixarin tyyliin tehdyt hahmot ovat kestäneet hyvin aikaa. Keräiltävää kyllä löytyy, mutta onneksi kentät on jaettu kompaktin kokoisiin alueisiin, joita on mielekkäämpi tutkia kuin hiekkalaatikkomaailmoja.

Hauskan oloinen peli. Voisin hyvin kuvitella pelaavani tätä omien lasteni kanssa, jos sattuisin joskus lisääntymään.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Masse » 13.07.2017 02:30

Half-Life 2: Episode 2

Päätin pistää vuosien tauon jälkeen tulille. Edelleenkin helvetin hauskaa laittaa körmyjä kumoon haulikolla. Yritän vielä tehdä historian lempi-achievementtini, eli raahata sen puutarhatontun loppuun asti. :lol:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 10.08.2017 17:33

Kingdom Hearts Final Mix.
Edellisestä pelikerrasta kun KH-pelejä ylipäätään pelasin on jo monia vuosia, mutta taloni lukuisat pehmolelut tokaisivat tässä viime aikoina "Nyt perkele pelit pyörimään", joten palasinpahan tämän nostalgiapätkän pariin. Kamera on eittämättä vähän kummallinen ja hyppelyosuudet ovat aika kamalat ( esim. se juoksukilpailu), mutta kyllä tämän kanssa muuten pystyy elämään mainiosti.
FM-version vaihtuneet väriskaalat ovat vähän hit 'n miss, muutamien örmyjen uudet värit toimivat hyvin, kun taas osa värikomboista on vähän sitä luokkaa että muotialan ihmiset alkaisivat huutamaan kauhusta. Haarniskabossi on nyt kuin mikäkin Gundam-mecha ja Trickmaster...melkoisen pinkki.
Uudet välivideot ja muut muutokset ovat kuitenkin erittäin tervetulleita ja onhan tässä pelitettävänä sitten vielä nämä kaksi muuta kokonaiskuvaa hämmentävää väliosaa sitten myöhemmäksi.

Missä vaiheessa sitä Final Mixin aikana oikein oppii sen Scan kyvyn? Perusversiossa se yleensä tuli jo Tarzanin viidakon läpäisyn myötä.



Space Hulk: Ascension Edition


Perkele, täähän lautapeli digitaalisessa muodossa onkin kovempaa mättöä kuin kuvittelinkaan. Mikäli ei ole joka suuntaan vähintään yksi ladonovi overwatch-tilassa, niin päälle puskeva geenivoro repii terminaattorille äkkiarvaamatta uuden persuksen (näin kävi jo pelkässä tutoriaalissa).

Yhdellä kierroksella olin jo valmiina hyvästelemään tiimini Heavyn, mutta tämähän veti voimanyrkillä urhoollisesti kolme xenoa paskaksi ennen kuin pääsi polttamaan loput möröt käytäviltä.

Perhanan kovaa mättöä, saakeli!
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Highwind » 15.08.2017 00:27

Gigante kirjoitti:Kingdom Hearts Final Mix.

Missä vaiheessa sitä Final Mixin aikana oikein oppii sen Scan kyvyn? Perusversiossa se yleensä tuli jo Tarzanin viidakon läpäisyn myötä.



Sehän riippuu siitä, mitä valitsit alussa. Ihan ulkomuistista heitän nyt, mutta jos otit vahvuudeksi taikasauvan niin scanin saa lvl 10 tienoilla. Jos taas hylkäsit sen kokonaan, saa scannia odotella paljon pidempään, reilusti yli kahdenkympin tienoille. Jotain siltä väliltä sitten, jos et taikasauvaan koskenutkaan.

Jottei liikaa offtopicoida niin Final Fantasy XV on itsellä nyt pelityksessä. En tosin ole päässyt edes alkuun, eikä juuri ole aikaakaan pelata kun pitää olla koko ajan töissä. Loparit voisi ottaa, että kerkeää pelatakin joskus.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 15.08.2017 15:56

Highwind kirjoitti:
Gigante kirjoitti:Kingdom Hearts Final Mix.

Missä vaiheessa sitä Final Mixin aikana oikein oppii sen Scan kyvyn? Perusversiossa se yleensä tuli jo Tarzanin viidakon läpäisyn myötä.



Sehän riippuu siitä, mitä valitsit alussa. Ihan ulkomuistista heitän nyt, mutta jos otit vahvuudeksi taikasauvan niin scanin saa lvl 10 tienoilla. Jos taas hylkäsit sen kokonaan, saa scannia odotella paljon pidempään, reilusti yli kahdenkympin tienoille. Jotain siltä väliltä sitten, jos et taikasauvaan koskenutkaan.


Ahaa, minä aina kuvittelin että univaiheen aseet tarjoaisivat vain strenaa (miekka), ämpäriä (sauva) tai defaa(kilpi), mutta nuo vaikuttavatkin sitten myös kykyjen oppimiseen. Itse nappasin pelikerrallani kilven ja hylkäsin miekan, jotenka scanin oppimiseen menee vielä jonkin verran.


...
Vielä aiheessa pysyen, edellämainitussa Space Hulkissa tullut hakattua pari missiota viime kerrasta. Meni tuo yksi avaruushylky vielä sen verta vaikeaksi että siirryin helpompiin tehtäviin kehittämään mariinejani. Tulipa tuossa myös keksittyä että geenivorojen rynnäköintiä voi hidastaa hetkellisesti pistämällä pari ruutua näiden edeltä palamaan. Arvokasta löpöähän siinä palaa, mutta mikäli sillä säästää hengen niin mikä ettei.
Pari alokasta revittiin kun jo aikaisemmin kappaleiksi, kun yhden tussari jumittui kriittisellä hetkellä ja toisen selusta jäi sen myötä avoimeksi.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 28.08.2017 20:45

Apollo Justice: Ace Attorney

Niin ihanan tuttua valikoita myöten! Jo heti eka keissi on kiinnostava, vaikka meninkin spoilaamaan ekan asiakkaan nimen, niin yllätyin, että se paljastettiinkin aivan heti ennen oikeudenkäyntiä. Ei voi kun ihmetellä mitä Phoenix Wrightille on tapahtunut? Kiinnostavia osaavat näistä tehdä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 14.09.2017 15:47

Tullut tuossa korkkailttua kakkospleikkarin klassikoihin kuuluva ICO ja ahdistavuutta aiheuttavaa Cthulhu: Dark Corners of the Earthia.

Icoa takana vasta vajaa tunti, mutta tässä on selvästi se vuoden "Awwww"-fiilikset aiheuttava videopeli. Icon ja Yordan välinen luottamus on melko lujaa, huolimatta kielimuurista ja siitä miten paljon Ico joutuu tyttöparkaa kädestä retuuttamaan. Maisemat ovat pirun upeita ja meininki sopivan simppeliä, mutta vaihtelevaa.



Mitäpä Kutuhuluhuhusta? voisin tiivistää sen oikeastaan näihin säkeistöihin:

"Jäähän yöksi tähän hotelliin
sut leikkelen ja sullon piironkiin..."


Ei Hra. Waltersilla pahemmin itsesuojeluvaistot pelaa kun piti yösijaa hakea kaikinpuolin epäilyttävästä hotellista. Muutoin kyllä meno on melko ahdistavaa ja sen verta eriskummallista, että uskon todellakin tämän kaiken perustuvan Lovecraftin tuotantoon.
Itse eteneminen tuntuu semmoiselta FPS-moottoriin työnnetyltä seikkailupeliltä, jossa on kauhua niin teemassa, että tunnelmassa. Ei ihan vielä semmoista "huivittusaatana"-kauhua, mutta iltojen hämärtyessä piti varmistaa kuitenkin että oman luukun ovi on varmasti säpissä ja että naapuritalon katolla ei vaan seiso ketään rähjäisissä kaavuissa.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 26.09.2017 15:18

Radiant Historia

Salem tätä joskus kehui ja itseäkin on jo pidempään himotellut testata tätä peliä, joten nyt ryhdyin toimeen. Eli siis kyseessä on Nintendo DS:lle julkaistu JRPG, joka ei koskaan saapunut Eurooppaan, mutta koska laite on aluekooditon, niin jenkki-importti käy oikein hyvin pelaamiseen.

Oon nyt tykitellyt tätä reilut 10 tuntia pariin päivään ja olen kyllä tykännyt näkemästäni. Pelissä on meneillään sota ja sitä lähdetään sitten taistelemaan. Maailma muuttuu jostain syystä pikkuhiljaa aavikoksi, eikä tiedetä mikä tähän on syynä. Päähenkilö Stocke saa erikoisen kyvyn, jolla hän pystyy liikkumaan ajassa edestakaisin, miten vain tahtoo. Tuon kyvyn avulla edetään sitten itse päätarinassa, kuin myös vaihtoehtoisella aikajanalla. Aivan hemmetin siistiltä vaikuttaa. Tulee eräs toinen timetravel-teemainen peli mieleen... olikohan se joku Chrono Trigger ;)

Perus JRPG-tyyliin taisteluita käydään juuri kuten pitääkin vuoropohjaisesti, mutta Radiant Historiassa voi kikkailla siirtelemällä vihollisia eri suuntiin ja keräämällä niitä yhteen kasaan, jotta niitä vastaan voi hyökätä yhdellä kertaa. Myös hahmojen ja vihollisten vuoroja voi siirrellä keskenään itselleen mieluisella tavalla. Taistelut vaativat tavallista enemmän taktikointia ja joskus normaalit vihollisetkin saattavat käydä hankaliksi.

Alun perusteella vaikuttaa oikein mainiolta seikkailulta. DS:n peleihin pitää tutustua muutenkin enemmän, kun tällaisia helmiä löytyy. Suosittelen, hyvä peli.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kallu » 29.10.2017 12:52

The Operative: No One Lives Forever

Nostalgiahuuruissa palasin 60-luvun agenttiseikkailuun ja on tämä peli edelleen helvetin hyvä. Musiikki, tunnelma, huumori yms. tekevät tästä all time lemppari ammuskeluni. Mikäli olet halunnut pelata James Bondin ja Austin Powersin yhdistävää agentti peliä, suosittelen NOLF:ia lämpimästi!
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 31.10.2017 16:36

Kallu kirjoitti:The Operative: No One Lives Forever

Nostalgiahuuruissa palasin 60-luvun agenttiseikkailuun ja on tämä peli edelleen helvetin hyvä. Musiikki, tunnelma, huumori yms. tekevät tästä all time lemppari ammuskeluni. Mikäli olet halunnut pelata James Bondin ja Austin Powersin yhdistävää agentti peliä, suosittelen NOLF:ia lämpimästi!


On tullut itsekin pelailtua tuo peli muutama vuosi sitten...konsoliporttauksena tosin. Muutoin kyllä ihan hyvää Bond/Powers-matskua, mitä nyt parit hiiviskelyosuudet ja näiden järkyttävät lataustauot söivät miestä. PC-versiossa sentään pystyi tallentamaan vapaasti mihin halusi, eikä tarvinnut aloittaa koko kenttää aina alusta hälärin iskiessä.

Ei voita ehkä Än-Kuusnepan Goldeneyeta ja Perfect Darkia, mutta muutoin kyllä vauhdikasta matskua.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 25.11.2017 08:41

Dark Souls tuli tuossa jokunen viikko sitten aloitettua alusta, uudella, reippaasti voimapainotteisella hahmolla. Tankkihahmo on toki hidas, mutta kun käyttää Havelin sormusta, kelpoa panssaria ja **tun isoa kilpeä, kestää lähestulkoon lämää kuin lämää joten väistelyille ei ole jäänyt juurikaan tarvetta. Golemin kirves ei ole ehkä se kaikkein voimakkain uberase, mutta rutosti nopeampi kuin mitä Zweihander ja voin samalla huutaa "Kolmekytäkuuspaunainen!" kun huidon populaa ilmaviilloilla :D


Päätin tällä pelikerralla jopa pitää peliä Onlinessa. Viesteistä on toisinaan hyvää apua, mutta PVP ja invaderit ovat ihan perseestä. Joku saatanan Big Daddy inveidaa peliin, teleporttaa ykskaks selän taa ja hutaisee hengilta yhdellä kertaa > pelataan sitten pelkästään Hollowina, saatana.

Anor London Matti ja Teppo tuli kukistettua Solairen kanssa peräti ekalla yrityksellä. Koko taistelu on kyllä semmoinen hetki, että sydän hakkaa aivan perhanasti ja kaikki aistit ovat yhdellä kertaa hyvin valppaina. Vaikein osuus tuossa taistossa on silti tuo ensimmäinen puolisko, kun molempia pitäisi pitää silmällä.


Nito ja Kaaoksenpeti on jo niitattuna, jotenka seuraavaksi kunkkukvartetin ja lonkerolouharin kimppuun.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja PT2 » 29.11.2017 11:25

Assassin's Creed Origins ja Dragon's Dogma tällä hetkellä tykityksessä. Dogman olen pelannut jo PS3:llakin aiemmin ja nyt sitten uusiksi. Pelihän on ruma kun mikä ja tarina on umpisurkeaa roskaa, mutta siinä on silti oma viehätyksensä.

AC: Origins sen sijaan on oikeasti erittäin hyvä peli, jossa kaikki tuntuu rullaavan hyvin ja uudistuksetkin ovat onnistuneita. Tauko kannatti, sillä voittaa neljä aiempaa peliä jokaisella osa-alueella.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 25.12.2017 11:42

Nyt olen viime ajat pelaillut Black Friday -aleista ostamaani Pokemon Ultra Sunia. En alkuperäisiä Sunia tai Moonia koskaan ostanut, vaikka oli aina suunnitelmissa, mutta nyt näiden päivitettyjen versioiden myötä oli pakko hankkia.

Olen tykännyt ihan älyttömästi seikkailusta Alolassa. Tylsähkön kutosgeneraation jälkeen leppoisa ja värikäs saaristo tuntuu hyvältä pelialueelta, ja onhan pelissä muutakin hyvää. Erityisesti korkeampi vaikeusaste on positiivinen juttu, sillä edelliset pelit olivat säälittävän helppoja. Nyt Ultra Sunia pelatessa on huomannut useaan kertaan, että perkele, nyt tulee muuten turpaan.

Salimerkkien metsästys on muuttunut Island Trialeihin, joka on myös mukava muutos, vaikka ei olekaan mitään erityisen mullistavaa. Trialien lopussa kohdattavat bossit ovat oikeasti hemmetin vaikeita ja en uskonut koskaan joutuvani Pokemon-pelissä turvautumaan puolustustaisteluun ja voittamaan myrkyttämällä vastustajan. Haaste on vain hyvä juttu.

Pelissä olen edennyt aivan loppuvaiheille ja luultavasti parin päivän sisään menee läpi.

Tiimi on tällaisessa muodossa:

Decidueye
Vikavolt
Salazzle
Poliwrath
Tyranitar
Flygon

Puolet joukkueesta on uusia poksuja ja puolet vanhempia monstereita, mitä en ole koskaan aiemmin käyttänyt. Decidueye on siistein Grass-tyypin startteri sitten kolmosgeraation Sceptilen ja Vikavolt on mielestäni tyylikkäin Bug-tyypin poksu ikinä (Scyther on todella lähellä)!

Olen kyllä positiivisesti yllättynyt tästä 7. generaatiosta. Odotukset Switchille saapuvaa seuraavaa generaatiota kohtaan ovat todella kovat.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 10.02.2018 08:46

Tunnin verran tuli pelailtua mini SNESillä semmoista peliä kuin Final Fantasy 3, mutta Kefkan nähtyäni alkoi herätä pienoinen epäillys. Viimeistään Shadown nähdessäni, tajusin että tässähän onkin oikeasti Final Fantasy VI-jenkkien kummallisella numeroinnilla. Tämän johdosta päätin sitten siirtyä kokeilemaan peliä sen varsinaisella nimellä ykköspleikkarin versiona.
Pleikkarin kuvanlaatu on tietty vähän sumea kun siirrytään HDMI:stä poies ja valikkoon meno ja poistuminen tuntuu kestävän kaksinkertaisen ajan. Mutta hei, pleikkariversio sisältää kuitenkin korjaukset tekstityksiin ja aikas näyttävät elokuvakohtaukset.

Kefkan kulku aavikolla oli eittämättä melkoista läppää.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 10.02.2018 13:43

Pokemon Yellow (GBC)


Jo monta vuotta on tehnyt mieli palata joko Kantoon tai Johtoon. Kun Pokemonhullu kaverini kertoi pelanneensa vähän aikaa sitten Yellowin läpi, iski minuunkin pieni kipinä. Pahoin pelkäsin, ettei peli enää iskisi tai sitä ei yksinkertaisesti jaksaisi pelata, kun on tottunut vuosien aikana koko ajan kehittyneimpiin ja monipuolisimpiin karkkiväreillä kuorutettuihin Pokemoneihin. Tärkein syy palata pelin pariin on nostalgia. Myös haastetta ekasta Pokemonista löytyy selkeästi enemmän.

Ainakin alkuun olen viihtynyt hyvin pelin parissa. Grafiikka on yksinkertaisen nerokasta ja vaikka otteluissa ei animaatioita juurikaan ole, taistelut eivät uuvuta määräänsä nähden niin paljon kuin pitäisi. Se mitä grafiikka ei näytä, mielikuvitus paikkaa. Tästä syystä monet lapsena pelatut pelit tuntuivat suuremmilta seikkailuilta, kun niitä lapsen mielikuvituksella rikasti. Nykypennuille näytetään kaikki, aivan kuten pornossa, mitään ei jää enää oman mielikuvituksen varaan. Mutta ei nyt lipusta aiheen ohi. :)

Innolla jatkan matkaani Kantossa kohti Pokemon liigaa! Nyt pitäisi vielä saada kaikki vanhat Pokemonit VHS:ltä pyörimään, niin sitten elämä olisi kuin vuonna 2000.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Highwind » 10.02.2018 17:05

Alan melkein huolestua Ahosesta kun tuntuu, että joka toisessa viestissä on jokin viittaus pornoon. Pornoaddiktio on sairaus.

Itsellä menossa Resident Evil 2 tällä hetkellä. Tuossa pari tuntia sitten meni Leon A skenaario läpi ja jonkun matkaa Claire B:tä pelailtu. Mr X kuumottelee kyllä edelleen aivan saatanasti, varsinkin kun ei tästä B skenaariosta ole juuri minkäänlaisia muistikuvia.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

EdellinenSeuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa