Salem kirjoitti:-Zerials- kirjoitti:Lisäksi päähenkilö on mykkä. En tykkää myöskään siitä, että joudut keksimään nimen hahmollesi. Menin itse sillä "oikealla nimellä" eli Yu Narukamilla, jonka netistä selvitin. Päähenkilö ei saa myöskään kertaakaan kuolla taistelussa, sillä game over lävähtää ruutuun samantien. Miksi sitten muut partyn jäsenet voivat kuolla ja heidät voidaan herättää takaisin henkiin Recarmilla tai jollain parannusvälineellä. Typerää.
Tuo päähahmon kuolemisesta johtuva game over on peruja aiemmista osista, sillä
ainakaan Persona 3:ssa ei muita partyn jäseniä kykene ohjaamaan itse ollenkaan, korkeintaan opastamaan tiettyyn käytökseen päin. Tiedä sitten onko FES-versio muuttanut tuota, mutta näin ainakin perusversiossa. Tämä olisi pitänyt jo P4:n aikoina kitkeä pois kun hahmoja voi itse ohjata, tai ainakin viimeistään P5:een, mutta siellä se edelleen on ja pysyy. Kuten sanottu, typerä ominaisuus.
Ei hemmetti, onko oikeasti noin? Onko se tekoäly edes yhtään järkevä vai onko se tyyliin tasoa Sheva?
Gigante kirjoitti:Tämä päähahmo kaatuu=Game Over, on olemassa myös muissa SMT-sarjan peleissä. Kyllähän tuo syö kyllä järkeä recarm-loitsujen käytölle kun niitä ei voi käyttää päähahmolle, mutta toisaalta käyhän tuo myös järkeen kun useissa Megaten peleissä on periaate "tiimi ei toimi ilman johtaja", mutta olisi silti kivaa jos sen päällikön voisi pelastaa kuolemalta muilla keinoilla kuin hankkimalla immuniteetit hamaan ja mudoon.
Täysin samaa mieltä. Hama ja mudo olivat itselläni ainoat pelkoa tuottavat asiat ja kun loppupuolen bossit eivät käyttäneet niitä ollenkaan, niin Yoshitsunen kanssa pystyi rälläämään ilman ongelmia.
Gigante kirjoitti:Mitä tulee vielä haasteeseen, niin myönnän itsekin että Personat ovat atluksen peleistä vielä sieltä helpoimmasta päästä. mm. Digital Devil saga ja Lucifer's Callin bossitaistot ovat ERITTÄIN anteeksiantamattomia mokauksille. Nimimerkki: "TerveisiäTuomiopäivänTorvensoittajalta"
Joo, näin olen ymmärtänytkin, että SMT-pelit ovat yleisesti ottaen hankalampia ja siksi hieman yllätyin Persona 4:n kanssa.
Gigante kirjoitti:Päähahmon mykkyys ei itseäni sikäli häiritse, kun tuota ratkaisua on tullut nähtyä vuosikaudet niin Zeldoissa, Dragon Questissa ja yleisesti muissa SMT:ssä, mutta vaihtelu kyllä virkistäisi.
mm. Digital Devilissä päähahmolla on selvästi valmis nimi, mutta tämä ei kertaakaan puhu pelin aikana mitään (kakkosessa asiaan annetaan kyllä tavallaan peruste) Kait tekijät pelkäävät että immersio kärsii jos pelihahmon dialogiääni ei miellytä tahi mätsää pelaajan persoonaan.
Itse en oikein pääse yli tuosta mykkyydestä. Jossain Zeldassa se vielä menee, sillä dialogia ei ole kauhean paljon (no Breath of the Wildissa oli jo aika mukavasti), mutta juurikin 100 tuntisessa, todella tarinavetoisessa ja keskusteluntäyteisessä pelissä tuo alkaa jo haitata. Mahdollisuuksia olisi vaikka mihin, mutta sitten päädytään laiskaan ratkaisuun. Sääli muuten niin loistavassa pelissä.