Mitä kuuluu?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 20.07.2017 11:40

Kaya kirjoitti: Jotain pienimuotoista parin päivän roadtrippiä suunniteltiin jonnekkin Savonlinna-Mikkeli seuduille, kun ei olla siellä suunnalla kumpikaan koskaan käyty.


Jos Savonlinnassa käytte, niin pistäytykääpä Ars Nova -galleriassa, jossa on kolme meikän teosta esillä. Ja saatanpa olla joskus itsekin valvomassa. ;)
http://www.arsnova.fi/5
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Kallu » 20.07.2017 13:28

Nihkeä pettymysten kesä on ollut. NHL:ssä Capitals oli Cup-suosikki mutta teki taas perinteisen mahalaskun toisella kierroksella Penguinssia vastaan. Lääkiksen ovet eivät auenneet ensimmäisellä tosiyrityksellä, mikä ketuttaa vieläkin raskaasti. En näe loisteliasta tulevaisuutta nykyisessä opiskelupaikassani mutta pakko kahlata vielä ainakin vuosi. Olen jo nyt kesällä ruennut lueskelemaan, ensi vuonna ei tekisi mieli enää kusta.

Muuten asiat ovat kaiketi ihan kohtalaisesti. Uusi musiikkiprojekti menossa, joka valmistunee kesän aikana. Maailmankiertuetta pukkaa.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Kaya » 21.07.2017 09:48

Joni Ahonen kirjoitti:
Kaya kirjoitti: Jotain pienimuotoista parin päivän roadtrippiä suunniteltiin jonnekkin Savonlinna-Mikkeli seuduille, kun ei olla siellä suunnalla kumpikaan koskaan käyty.


Jos Savonlinnassa käytte, niin pistäytykääpä Ars Nova -galleriassa, jossa on kolme meikän teosta esillä. Ja saatanpa olla joskus itsekin valvomassa. ;)
http://www.arsnova.fi/5


Pidetään mielessä mikäli sinne asti selvitään :)
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 30.07.2017 01:02

Toista viikkoa kesälomalla ja ensimmäistä viikkoa ilman röökiä. Alkoi elimistö käskyttämään siihen malliin, että pakko lopettaa. Eihän tässä muuten tunnu olevan mitään, mutta kuppia ottaessa on itsehillintä koetuksella. Sitä kun on tottunut ryypätessä vetämään vähintään sen puolitoista askia. Jos tässä vaiheessa taas erehtyy polttamaan, niin varmasti aamulla huomaa.

Eipä tässä muuta. Onneksi on heviä.
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 16.08.2017 14:34

Kauhea stressi ollut nyt viimeisen kuukauden ajan, kun rahahuolet painaa päälle ja vähäiset työvuorot ei ainakaan auta asiaa. Onneksi kävin eilen yhden "pomon" juttusilla ja sain toiselta osastolta pari lisävuoroa tälle ja ensi viikolle. Sain myös Kelalta myönteisen päätöksen yleiselle asumistuelle ja se tuli eilen. Ei se nyt ole edes kolminumeroinen summa, mutta kaikki vähäinenkin raha auttaa tässä kohtaa. Ja muutenkin kelalle propsit siitä miten nopeasti käsittelivät tuon asian. Laitoin hakemuksen vasta toissa viikolla ja lähetin tarvittavat liitteet vasta viime torstaina. Olisin kuvitellut, että olisi mennyt vähintään kuukausi, kun käsittelevät sen hakemuksen.

Eilen oli myös mielenkiintoinen keikka. Mun kantakapakassa järjestetään joka tiistai musiikkiaiheinen visa jonka on ennen aina vetänyt baarin omistajan vaimo, mutta koska hän lähti muihin töihin niin nyt se visa on vähän asiakkaiden käsissä. Kävin siis soittamassa pätkän kymmenestä kappaleesta ja porukan tehtävänä oli tunnistaa ne. Jännitti ihan helvetisti, mutta onneksi tuli vaan kehuja hyvistä biisivalinnoista. Harmitti vaan, kun pahin pelko kuitenkin kävi toteen ja kitaran kieli katkesi kesken kolmanneksi viimesen biisin. Piti sitten vetää akustisella loppuun vaikka ne vikat biisit olisi juuri tarvinnut sähkiksen. No, pääsinpähän ainakin halaamaan yhtä söpöä mimmiä, kun koitettiin loppuillasta vetää yhtä niistä kappaleista jotka oli siinä visassa. :mrgreen:

tl;dr Mun motto on ehdottomasti aina ollut, että lopulta kaikki asiat järjestyy, ja niin kävi tässäkin tapauksessa. Turha ainakaan raha-asioista huolehtia jos ei puhuta jostain ihan järkyttävistä summista. Kyllä sitä rahaa aina jostain löytyy.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 02.09.2017 18:40

Elokuu meni salamannopeasti. Olin puolet kuukaudesta valvomassa yhdistyksemme taidegalleriaa, joka otti osin nuppiin, kun sisällä olleen installaation ympärille viskottu heinä sai minut välillä todella flunssaiseksi. Olen nukkunut gallerian pienessä keittiössä makuupussissa ja katsellut kannettavalta Buffyä, joka on nyt vitoskaudella muuttunut sellaiseksi sarjaksi, että viimein se on oikeasti iskenyt lujaa. Vaikka gallerian, joka on entinen putka, tiloissa nukkuminen ei kuullosta kovin hienolta paikalta, olen jotenkin nauttinut saada olla yksin ja syödä pizzaa Buffyn äärellä. Vissiin nostalgialla muistelen tulevaisuudessa tätä. :roll:

Olen käynyt useimpina iltoina kuntosalilla, jossa ollessa olen saanut uusia lihaksia esiin. Yhtenä iltana eräs mies huomautteli salilla minun tekevän liikkeitä väärin, josta nolostuneena päätin ottaa yhteyttä personal traineriin, joka saa luvan opettaa laitteiden käytön. Samalla hän laatii minulle harjoitusohjelman ja ruokavaliokin pistetään uusiksi. Olisi kivaa saada lihaksia, mutta ei liikaa, jotta voin esiintyä naisena luontevasti.


Hyvää kuuluu, vaikka kaikki hommat menee viime tinkaan. Olen iloinen, että olen pystynyt omasta pussistani maksamaan koulutusmaksuja, kun on ollut tilaustöitä sekä teosmyyntiäkin. Mutta edelleen se rikas nainen on hakusessa, ei tällä alalla elä, jos ei asu vanhempien luona. :)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 15.09.2017 10:02

Eipä ole foorumilla ollut koskaan näin hiljaista. Muistan vielä ne ajat, kun viestittömiä päiviä ei ollut yhtäkään vuodessa. :geek:

Eilen oli yhdistyksemme 50 vuosinäyttely, jota olin ripustamassa yhdessä muiden hallituksen taiteilijoiden kanssa kolme päivää. Avajaiset menivät oikein hyvin, mutta olin todella väsynyt kaikesta ja puheen kanssa hieman takeltelin. On ollut kyllä tosi opettavaista toimia puheenjohtajana, kun on saanut tavata seudun taiteilijoita, mutta jokainen päivä, jonka olen yhdistyksen asioita hoitamassa, on pois omasta taiteellisesta työstä. Minulla meinaa nimittäin tulla helevetin kova kiire saada marraskuun näyttelyyn teokset valmiiksi. :|

Ilta-Sanomista ei ole vielä kuulunut mitään, kun lähetin sinne pari viikkoa sitten strippejä. Osasin odottaakin, ettei vastausta ihan viikossa tule. Pitää kohta ruveta soittamaan suoraan toimittajalle.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 15.09.2017 14:59

Juu, on ollut kyllä hiljaista viime päivinä. Noh, päivitetään nyt sitten omatkin kuulumiset.

Pari viime viikkoa on mennyt aikalailla töiden merkeissä. Kesällä, kun tuli tehtyä jotain kolmepäiväistä viikkoa niin nyt on tullut parhaillaan tehtyä kuusipäiväisiä. Nyttenkin oon ollut tiistaista asti töissä joka päivä ja vasta ensi keskiviikkona seuraava vapaapäivä. En kuitenkaan valita, koska rahaa pitäisi tulla ovista ja ikkunoista. Tänään itseasiassa olikin palkkapäivä niin sain vihdoin ja viimein haettua yhden kitaran panttilainaamosta lojumasta.

Sellainenkin muutos on tullut etten ole juonut tippaakaan alkoholia viime viikon keskiviikon jälkeen. Alkaa pikkuhiljaa huomaamaan muutoksen omassa vireystasossa. Töissä ainakin jaksaa helvetisti paremmin, kun ei mene sinne darraisena ja vaikkei menisikään. Unenlaatukin on parantunut helvetisti. Tänään myöhästyin töistä, kun olin herätyskellon soidessa niin sikeässä unessa, että olin varmaan vaan sulkenut hälytyksen unissani ja jatkanut nukkumista. :lol:

Vielä olisi tarkoitus ainakin ensi viikonloppuun olla tipatta. Tavallaan olisi kiva olla synttäreihin (lokakuun 22.) asti jopa, mutta en halua luoda itelleni mitään paineita vaan katson päivä kerrallaan. Ps. Tee on hyvää.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Kaya » 19.09.2017 10:16

Tulee ensi viikolla seittemän vuoden työputki päätökseen kun työnantaja menee konkurssiin. Joku ehkä osaa laskea 1+1 että mikä firma kyseessä :lol: Tottakai harmittaa, ja jännittää ja ihmetyttää jäädä työttömäksi tälleen ykskaks, mutta, shit happens. Nyt on hyvä syy alkaa silmäillä jotain oppisopimusta jollekkin muulle alalle jos ei omalta alalta töitä löydy.

Alotin tässä kuussa kansalaisopiston kautta saksan alkeiskurssin, johon aion nyt panostaa sitten täysillä. Eka tunti on vasta takana ja vähän vaikuttaa siltä että eipä ole kovinkaan looginen kieli kyseessä. Jää nähtäväks josko sieltä puolen vuoden mittaiselta kurssilta nyt jotain jäisi päähänkin.

Kesälomat tuli viime kussa pidettyä, vaan oli niin masentavat kelit että eipä tullut kovin kummoseen reissuun lähdettyä. Parin päivän reissussa käytiin Kuopiossa ja viikko oltiin mökkeilemässä ja kalastamassa. Onneksi sillon säät suosi ja oli lämmintä ja hyvin tuli kalaa. Sadepäivät tuli vietettyä pleikka nelosen ääressä kun kesällä tuli niin paljon uusia pelejä. Jännä nähä mitä syksy tuo tullessaan :?
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Gigante » 19.09.2017 15:16

Duunia pukkaa, muttei varsinaista "elämää" kuitenkaan, riippuen miksi kukakin sen luokittelisi...Nykyinen työmaa osaa olla kuitenkin sieltä turhauttavimmasta päästä. Enimpänä rasittavuutena lähinnä tupakanpolttajat ja se, että yleinen röökipiste on pitänyt tunkea aivan (muutenkin kämäisen) taukotuvan oven edustaan.

Mutta sitten niihin iloisempiin asioihin. Onko tämä sitten karmaa vai mitä, kun eilen posteljooni oli pudottanut väärän kirjeen meikän luukusta sisään. Koska osoite sijaitsi lähestulkoon naapurissa, käväisin pudottamassa postin oikeaan osoitteeseen ja päätin siinä sitten samalla käväistä paikalliselta divarilta etsimässä takkia. Kappas kummaa, sieltä sitten löytyi suht siisti, pitkä takki meikän käyttöön näin syyskaudelle. Onpahan siihen mustaan lierihattuun menevä takki. Huivi vaan kaulaan niin meikä on sitten kuin jokin pimeä versio neljännestä tohtorista :) . Samaan syssyyn nappasin torilta halpaan hintaan poksiversion Mass Effect 2:sta ja kävin pudottamassa peli serkun postiluukusta sisään.


Viisurinpoisto on kuitenkin edesäpäin...ja vieläpä lähellä erästä viikonlopun reissua. Pitää vaan toivoa ettei leikkauksesta seuraa kamalaa kuumetta.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja PT2 » 20.09.2017 13:26

Hiljaiseloa foorumilla, muuten mennyt viimiset 3 viikkoa "kesälomalla", kirjotellen erilaisia peliaheisia uutisia ja arvosteluja sun muuta. Loma alkoi visiitillä tämän vuoden Gamescom-messuilla Saksassa ja olihan se kyllä paikka. Ensi vuonna sitte uusiks, paremmalla ajalla ja edes vähän suunnitellulla aikataululla!

Viimeistä viikkoa lomalla ja sitten alkaa uudet duunit. Lopetin vanhat hommat samalla kun siirryin lomalle ja nyt sitten uudet kuljeet uusien ihmisten kanssa.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Gigante » 02.10.2017 15:26

Viisuri poistettu ja hampaan kohdalla enää joku reikä ja tikkejä. Meikällä tosin kävi niinkin hämmästyttävä mäihä, että en saanut poiston jälkeen mitään tulehduksia, turvotuksia, jälkikipuja tai leukalukkoa ensinkään. Vähän turhaan tuli ostettua jykevämpää buranaa, mutta onpahan valmiiksi jemmassa kun toista hammasta lähden poistattamaan. Melko turhauttavaa kuitenkin kun suurin osa ravinnosta pitää nauttia toistaiseksi nestemäisenä, mutta juotavat jukurtit ovat sentäs nannaa.


Viime viikonlopulla tuli käytyä Hesassa miittailemassa omin nokkineni, koska syyt X. Mikäli jätetään laskuista linja-autojen paskat vessat ja Googlemapsin muutamat kämmit, niin reissu meni oikeastaan onnistuneesti. Tuli mm. voitettua eräässä pikkukilvassa ihan hatusta kiskaistulla veikkauksella ja pelailtua VR-lasit päässä kirurgisimulaattoria.

Pakko myöntää, että VR-laseista löytyy kyllä potentiaalia eri pelejä kohtaan. Sillä oli erittän huvittava kokemus viskellä leikkaussalissa mm. kaljapulloja, huitoa potilasta pesismailalla ja operoida sydäntä irti kukri-veitsellä yms.


Ihan kiva viikonloppu. Juuri siitä vaihtelua arkeen, mitä kaivattiin.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 06.10.2017 19:55

Huomaamattani olen joutunut mukaan moniin juttuihin taidealalla ja saanut jopa rahallista korvaustakin, joka ei ole näissä hommissa itsestäänselvää. Mutta jos en asuisi nyt kotona peräkammarin poikana, ei minulla olisi varaa syödä edes näkkileipää. Olen kuitenkin tämänhetkiseen elämäntilanteeseeni oikein tyytyväinen ja myös taideterapiaopinnot ovat olleet kiintoisat.

Pientä aikuistumista on ollut havaittavissa sen suhteen, että enää ei pohdi niin paljon kaikkea turhaa ja ryve itsesäälissä kuten opiskeluaikoina tuli tehtyä. Muutamia kavereita näkee pari kertaa kuussa ja olen pitänyt yhteyttä myös erääseen kivaan tyttöön, johon vuosi sitten tutustuin. Ihan vain kavereita ollaan. On kuitenkin kiva ollut saada tutustua viimeinkin johonkuhun ihan rauhassa koulun ulkopuolella. Koulussa on aina tietyt roolit, joista en oikein ikinä osannut pyristellä irti ja siksi samassa opinahjossa opiskelleisiin neitosiin oli lähestulkoon mahdoton tehdä vaikutusta omana itsenään. Taiteilijana saa myös tehdä ihan mitä lystää, eikä ole enää tilivelvollinen oppilaitoksille. Ihanaa tämä vapaus. 8-)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 06.10.2017 20:14

Silleen tyhmästi tuli tehtyä että otin töiden jälkeen vähän alkoholia ja pitäis parin tunnin päästä mennä kattoo uus Blade Runner...Toivottavasti tajuaakin jotain :mrgreen:
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 06.10.2017 20:25

Hammerkrieg kirjoitti:Silleen tyhmästi tuli tehtyä että otin töiden jälkeen vähän alkoholia ja pitäis parin tunnin päästä mennä kattoo uus Blade Runner...Toivottavasti tajuaakin jotain :mrgreen:


Leffa, joka on pakko käydä katsomassa! Saanut pelottavan paljon kehuja ja onhan siinä Krista Kosonenkin prostitoituna Suomea heittämässä. :mrgreen:

Silencen arvostelua odotellessa.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 06.10.2017 20:45

Joni Ahonen kirjoitti:Silencen arvostelua odotellessa.

Ei tää mikään Transformers oo.
Avatar
Hammerkrieg
 
Viestit: 212
Liittynyt: 01.03.2014 14:09
Paikkakunta: Wewelsburg

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Silence » 06.10.2017 21:17

Joni Ahonen kirjoitti:
Hammerkrieg kirjoitti:Silleen tyhmästi tuli tehtyä että otin töiden jälkeen vähän alkoholia ja pitäis parin tunnin päästä mennä kattoo uus Blade Runner...Toivottavasti tajuaakin jotain :mrgreen:


Leffa, joka on pakko käydä katsomassa! Saanut pelottavan paljon kehuja ja onhan siinä Krista Kosonenkin prostitoituna Suomea heittämässä. :mrgreen:

Silencen arvostelua odotellessa.


Hammerkrieg kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:Silencen arvostelua odotellessa.

Ei tää mikään Transformers oo.


...Saanut niin paljon ylistystä että itselläni alkaa jo soida väkisinkin hälytyskellot että haluanko oikeasti nähdä kun valmiiksi jo huudetaan että kaikkien aikojen elokuva...

Vähän mieli tekisi kyllä mennä katsomaan mutta ei ole yhtään ilmaislippua ja olen nykyään saita kuin mikä... taitaa siirtyä katsominen kaukaiseen tulevaisuuteen... eli ensivuoteen (?)
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Gigante » 07.10.2017 08:28

^ Mikäli ei Bleidrannerista ole tulossa mietteitä niin miten ois vaikka Forbidden Planet?


...pakko oli yrittää.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 08.10.2017 11:39

Muuten kuuluu ihan hyvää, mutta pääsi flunssa yllättämään. Kerran vuodessa tulen kipeäksi ja silloin on aina helvetin ärsyttävä olo. Nyt tämä alkoi perjantaina heti herätessä ja tässä ollaan nyt pari päivää oltu villasukat jalassa peiton alla Trigunia katsomassa. Tänään olo on ollut jo paljon parempi ja nyt tuntuu, että jaksaisi jopa tehdä jotain. Eilen kävin vähän kävelemässä, mutta se tuntui vain pahentavan tätä flunssaa. Ei kehtaa nyt lähteä riskeeraamaan mitään, kun ulkona on sateista ja kylmää. Noh, kyllä tämä tästä.

Muutenhan tämä syksy on mennyt ihan mukavasti, joskin aika nopeasti. Vielä kuukausi, niin sitten pitäisi käydä Englannissa ekaa kertaa evör. Varmasti ihan mukava reissu. Pitää vain ottaa sateenvarjo mukaan :)
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Fastphase1 » 13.10.2017 18:44

Uusissa opiskeluympyröissä oltu noin kuukauden ajan ja opinnot ovat sujuneet ihan hyvin, vaikka vapaa-ajat ovat olleet aika tylsiä. Metsäkonekoulussa Valtimolla siis olen.
"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it"

Evelyn Beatrice Hall
Fastphase1
 
Viestit: 89
Liittynyt: 14.03.2014 18:45

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Masse » 15.10.2017 16:37

No sehän meni vitun hyvin. Käytiin eilen viereisessä kylässä katsomassa mun naapurin keikkaa. Litran tuopit teki temppunsa ja hävitin lompakon ja kännykän. Havahduin joskus auringonnousun aikaan siihen, että kävelen jossain ihan tuntemattomassa paikassa. Varmaan tunnin kävelyn jälkeen tuli vihdoin tutut maisemat ja siitä vielä toinen tunti kunnes olin kotona. Vielä pitäisi tänään jaksaa lähteä pyöräilemään 9 kilsaa takaisin, kun puhelimen oli sentään joku valveutunut kansalainen poiminut mukaansa.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Apple » 28.10.2017 14:34

On se kumma saatana.

Vuosi sitten oltiin melankolisesti yksin ja käytiin töissä sillon ku kuinkin jaksettiin. Piileskeltiin kotona kirjojen ja läppärin ääressä ilman mitään muita aktiviteetteja. Ei inspannut lähteä seikkailuun ruokakauppaa ja Finnkinoa kauemmaksi.

Nyt on saatu puolen vuoden aikana ties kuinka monta kymmentä uutta kaveria kotoa ja ulkomailta ja on päästy reissaamaa ympäri Suomea ja Eurooppaa. Kaveripiiri on laajentunut niin, että uuden tuttavuuden paras kaveri on kans hyvä tyyppi, ja sillä on kiva poikaystävä jonka kaveri on kans mukava. Niitä tuttavuuksia tulee tällain kuin sieniä sateella. On saanut tuntea olevansa täysin elävien kirjoissa jok'ikinen hetki. Tanssilattia valloitettu ainakin kolmesti, päätynyt useaan kertaan nukkumaan lähekkäin uusien ihmisten kanssa, avauduin isohkon yleisön edessä henkilökohtaisista asioista ja jopa opin ymmärtämään omaa seksuaalisuutta paremmin.. Huumaavan jännittävä vuosi.

Ja yksi suurimpia syitä kaikkeen on ne pahamaineiset viisi minuuttia, joista aiemmin keväällä kirjoitin. Viis minuuttia aikasemmin nukkumaan, eikä näitä tyyppejä olis netissä koskaan tullut vastaan. Pelottavaa. Eikä jännittävyydessä hirveesti kalpene esimerkiksi sekään, että oli elokuussa kymmenestä minuutista kiinni, ettei luottoystävän kanssa päädytty keskelle Turun torin puukkojupakkaa. Eka Turun-reissu elämän aikana ja pääsin heti alkukättelyssä todistamaan ruumissäkkejä ja verilammikoita. Yleisesti ottaen ihastuttava paikka, mutta tuona viikonloppuna harvinaisen synkkä varjo vain sattui laskeutumaan kaupungin ylle.

Kävi kans semmone homma että rakkaus pääs roihuamaan ulkomailla ja päädyin parisuhteeseen. Mitään tämmöstä ny ei kukaan osannu odottaa kevytmieliseltä viikonloppureissulta. Rahaa ja kerosiinia palaa aika reippaastikin tällasen kaukosuhteen ylläpitämisessä mutta jokainen jälleennäkeminen tuntuu taivaalliselta ja on vain väliaikaisratkaisu kunnes tää poika pakkaa kamppeensa ja muuttaa meren tuolle puolen.

Muiden mielipiteet ja reaktiot rajottaa elämää ihan helvetisti. Kova jätkä voi jo nuorena todeta ettei välitä muista, mutta aika varmasti jokainen välittää just siihen saakka, kunnes oikeasti saa rinnalleen niitä ihmisiä, joilta tuomitsemista ei tule tippaakaan vaan ennemminkin ihailua. Se persenaamojen välittämä negatiivinen energia ei varmaan katoa mielestä koskaan, mutta näiden ihanien tyyppien vastavoima osaa loppujen lopuksi pitää sen epävarmuuden aika hyvin kurissa. Hei Ahosen Joni, voisin tässä kohdin kiittää vielä teikäläistä. Oli kiva tavata keväällä ja sä osaat aina vaan inspiroida elämään tyylillä, jossa asiat tehdään just niin kuin ite halutaan ja avoimesti omalla nimellä. "Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like an armor, and it can never be used to hurt you." Tässä ollaan vielä niin pentuja, ja opittavaa on paljon. Mutta on ollut kiva päästä niistä pystyyn lahonneista vanhoista koulukaverisuhteista eroon ja tutustuttua esimerkiksi moniin kolmikymppisiin ja nähtyä, ettei elämä vielä tuolloinkaan ole tasapaksua oravanpyörää vaan parhaimmillaan edelleen yhtä seikkailua ja kasvamista.

Semmone avautuminen. Palataan taas kohta! Kiirettä pitää lähes joka minuutti, kun tuntuu vain niin kivalta tavata ihmisiä ja puhua päivät pitkät puhelimessa ja (yli)töitäkin täytyy painaa. Ja ulkomailla käydään enemmän ku koskaan. Erilaisia projekteja tuntuu olevan ainakin tusina, noita leffa-arvosteluja vois esimerkiks koittaa väsätä jossain vaiheessa. Just nyt ei vaan ehdi. Itse asiassa vartin päästä täytyykin lähteä kaupungille.. painun siis pikaisesti suihkuun. Seommoro.
Avatar
Apple
 
Viestit: 181
Liittynyt: 04.03.2014 00:38

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 29.10.2017 21:34

^
Applelle tapahtuu enemmän kuin monissa tuotantokausissa yhteensä. Mukavaa lukea, että elämä rulettaa. ;)

Apple kirjoitti:Hei Ahosen Joni, voisin tässä kohdin kiittää vielä teikäläistä. Oli kiva tavata keväällä ja sä osaat aina vaan inspiroida elämään tyylillä, jossa asiat tehdään just niin kuin ite halutaan ja avoimesti omalla nimellä. "Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like an armor, and it can never be used to hurt you."


Voi kiitos! Tulipa aidosti hyvä mieli. Voin samaistua hyvin tekstiisi. Itsehän taistelin/taistelen negatiivisten tuntemusten ja vanhojen koulumuistojen kanssa melkein päivittäin. Onneksi on hyviä tyyppejä vastaan tullut ja osaan nauttia hetkestä ja uskaltaa toteuttaa itseäni.

Sulle voin koppina heittää osuvasti erään Steve Jobsin viisauksen, jonka pidän aina mielessä: " Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma -- which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of other's opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary."


Minulla on nyt jännät paikat, kun tulevan taidenäyttelyni avajaiset lähestyvät. Mikään asu ei ole tullut näin kalliiksi ja jännitän kovasti saapuuko kaasoni paikalle, koska hänestä ei ole kuulunut mitään. Työt ovat aika valmiita ja isoja öljyvärimaalauksia on tulossa peräti 4 kappaletta. Jos torstaina joku Savonlinnaan eksyy, tervetuloa näyttelyni avajaisiin! Mainostan vielä viimeisellä kutsulla täällä.

Kuva
Galleria Ars Nova
Linnankatu 9
Savonlinna
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 03.11.2017 17:43

Olipa ilta eilen. Sain pidettyä elämäni kunnianhimoisimmat avajaiset ja pääsin tänään etusivulle asti. Nyt on tullut ihan oikeasti oltua esillä todella paljon. Ihana kaasoni saapui paikalle ja hänen kanssaan oli mahtavaa toimia. Kivaa oli nähdä Gigsua ja Kadotustakin pitkästä aikaa ja höpistä ihmisten kanssa.


Suunnittelin tätä iltaa puolitoistavuotta ja ajatus Suomimorsiameen tuli tältä puolalaiselta naiselta, johon olin lätkässä vaihdossa, kun hän sanoi minun Suomihehkutusta aikansa kuunneltuaan, että olen kuin naimisissa sen Suomeni kanssa. :) Alla linkki lehtijuttuun ja taustalle soimaan Ave Maria, jonka nappasin esitykseen Hitman: Blood Moneysta: https://www.youtube.com/watch?v=HVXrBXGCYk8

https://i.imgur.com/gnkMgeD.jpg

https://i.imgur.com/XwLE4iL.jpg

Alla kuvia avajaisista ja Teräskäsine-esityksestä. Sinipukuinen leidi on ihastuttava kaasoni:

Kuva
Kuva
Kuva

Rohkeasti pitää vain uskaltaa toteuttaa visioitaan, vaikka vastustajia onkin tullut vastaan. Nyt pitää levätä. Olen onnellinen.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Kallu » 03.11.2017 18:05

Kiva nähdä, että Joni menestyy :) Toivottavasti tulee joku näyttely jossain vaiheessa taas lähettyville, se taannoinen Helsingin näyttely oli hieno ja pääsi maestronkin tapaamaan.

PS. Tuo alimmassa kuvassa oleva iso taulu on aivan helvetin upea.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa