Unet

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 22.02.2017 22:27

Rainbow Six Siegen pelaamisen aloitettuani peli on kummitellut unissani vähintään viikottain. Unet esiintyvät yleensä yön loppupuolella. Joskus torkuttaessakin on jotain peliin liittyvää tekemistä minkä avulla luulen voivani pitkittää uniani, yleensä jotain Muten ja Jägerin laitteiden asentelemista. Viime yönä taas peliin oli tullu päivityksen mukana 60(??) uutta operaattoria.

Huomaa että tämä on ensimmäinen FPS sitten CoD4: Modern Warfaren joka on vähän syvemmin koukuttanut.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Unet

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 22.02.2017 23:01

Nikkeli94 kirjoitti:Rainbow Six Siegen pelaamisen aloitettuani peli on kummitellut unissani vähintään viikottain. Unet esiintyvät yleensä yön loppupuolella. Joskus torkuttaessakin on jotain peliin liittyvää tekemistä minkä avulla luulen voivani pitkittää uniani, yleensä jotain Muten ja Jägerin laitteiden asentelemista. Viime yönä taas peliin oli tullu päivityksen mukana 60(??) uutta operaattoria.

Lol mulla oli ihan samaa viime viikolla kun Siegen pelaamisen aloitin ja välillä unissa oli mukana jotain Yakuza- ja Overwatch-juttuja kans.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Gigante » 07.10.2017 11:55

Sarjassamme, hämmentäviä unia:


Unessa oltiin serkun kanssa matkaamassa jollain ihmeen minibussilla Ahosen taidenäyttelyyn, joka olikin poikkeuksellisesti savonlinnan sijaan jossain jumalan selän takana...emt, paikka vaikutti kuitenkin yhtä kuolleelta kuin enon keskusta. Ahonen ainakin itse heilui paikalla kultakahvia ajan mekossaan, mutta mainostettua kaasoa ei näkynyt missään.

Paikan päällä oli tarkoitus kokoontua jossain vähän pienemmässä hökkelissä ja jonkinmoisessa ahtaassa keittiöntapaisessa. Heti alkuun ilmeni useita ongelmia mm. meikän vaatteiden, varsinkin paitojen suhteen. Joko paita oli kadonnut yhden kohtauksenvaihdon jälkeen tykkänään tai sitten tilalla olikin yhtäkkiä huppari ynnä muuta kummallista. Taidettiin serkun kanssa rikkoa vahingossa myös ainakin tusina paikallisia pöytähopeita.

Loppujen lopuksi paikalle saapui yllättävän vähän vierailijoita. Tunnistin etäisesti yhden vieraista ainakin Ahosen senseiksi, jonka naamameikki oli kuin Heath Ledgerin Jokerilla ja ilme jotenkin paikoilleen jäätynyt. Pienemmästä hökkelistä siirryttiin sitten johonkin suurempaan rakennukseen metsänlaidalla ja olin näkevinäni lähellä mölkynheittoa tahi vastaavaa.

Näyttelyn alkaessa ja alkupuheiden jälkeen seurasikin yllärinummero: Ahonen lykkäsi meikälle paletin akryyliväriä ja siveltimen kouraan ja pyysi maalaamaan jotakin. Olin siinä sitten hämilläni ja useiden ihmisten ympäröimänä kutakuinkin "Mitä hittoa?! Enhän mä osaa maalata...eikä ole aihettakaan." :shock: , mutta Ahonen vain käski tyynenä kokeilla jotakin.

Päätin sitten kuitenkin go with the flow ja piirrustaa kankaalle isoa punaista silmää, jonka idean sain pöydällä lojuvasta rintapystistä jolla oli punainen jalokivisilmä, mutta en ehtinyt piirtää silmästä kuin ääriviivat, kun sivellin kuivui kivikovaksi ja punainen väri loppui. Pyysin lisää punaista väriä, mutta sitä ei saapunut...

Sitten kutakuinkin tämän jälkeen unesta vaihtui "kanava" uuteen, enkä muista tarkalleen mitä sen jälkeen tapahtui. Kummaa matskua. Onkohan, illalla katsotulla animella, väsymyksellä ja yömyöhään katsotulla Twin Peaks-jaksolla jotakin tekemistä asian kanssa.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 16.01.2018 14:16

Me kaikki näemme usein tai vähintää joskus jotain samaa unta. Yleensä en kamalasti näitä uusintoja noteeraa, jollei ne toistu aina tietyn elämäntilanteen mukaisesti. Nyt on ollut vähän stressiä tiedossa ja pelkään etten saa asioita hoidettua, josta syystä myös unissa toistuu tietty kaava. Näen nimittäin aina stressaantuneena unta lehmistä, jotka juoksevat aitojen läpi ja karkaavat. Tosielämässä maalla yksi veemäisimmistä tilanteista on, kun huomaa lehmän aikovan hypätä tai rynnivän aidan läpi, eikä sille voi mitään. Pahinta on tilanne, jossa koitat olla elukan edessä rauhoittelemassa sitä, mutta luet isoista mulkosilmistä, joissa on hullun kiiltoa, että kohta se lähtee ja tekee just kaiken sen, mitä se ei saisi tehdä. Kun en koe hallitsevani elämääni, näen unta vauhkona aitojen läpi rynnivistä lehmistä. Symboliikka on näissä unissa niin SELVÄ.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Gigante » 16.01.2018 16:59

Joni Ahonen kirjoitti:Me kaikki näemme usein tai vähintää joskus jotain samaa unta...


Itsellä ainakin on useaan otteeseen tapahtunut seuraavat skenaariot:

-Hautaudun ojaan lumimassojen alle. Eräällä kerralla se oli ainakin jätskiauto, joka ne lumet päälle kippasi. Tukehtumisen tunne on yleensä se mikä viimeistään herättää.


-Kolaroin autoni jollain lailla tai muuten vaan russikoin autollani jotakin, niin että pelti menee ruttuun. Todellisuudessa olen kyllä kolauttanut auton perän esim. lyhtypylvääseen tai puuhun, mutta näissä tapauksissa ei tullut mitään näkyviä vaurioita kärryyn.


-Lemmikkietanani kuolevat jollain tapaa. Nämä unet tapahtuivat tosin vielä silloin kun omat limanassukat vielä elivät. Viimeisimmässä univierailussa molemmat etanat olivat poikkeuksellisesti elossa ja näitä oli terrassa armeijan verran ylimääräisiä.


-Kykenen taittamaan matkani joko liitämällä tai muuten vaan lentäen ilmassa (vrt. Super Mario 64). Useimmiten tyyli on lähinnä "putoamista tyylillä", mutta toisinaan tunnun saavani vauhtia tekemällä käsillä muutamia sammakkouinti-liikkeitä (vrt. Super Mario 64 uiminen). Laskeutuminen onnistui yleensä aina ilman järkyttäviä tunarointeja ja alas tultiin aina tasajaloin kuin mikäkin supersankari.

Herätessäni pettymys on usein suuri, sillä kyseisellä tavalla saisi taitettua matkaa aika kätevästi. :mrgreen:
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 16.01.2018 21:07

Gigante kirjoitti:-Kykenen taittamaan matkani joko liitämällä tai muuten vaan lentäen ilmassa (vrt. Super Mario 64). Useimmiten tyyli on lähinnä "putoamista tyylillä", mutta toisinaan tunnun saavani vauhtia tekemällä käsillä muutamia sammakkouinti-liikkeitä (vrt. Super Mario 64 uiminen). Laskeutuminen onnistui yleensä aina ilman järkyttäviä tunarointeja ja alas tultiin aina tasajaloin kuin mikäkin supersankari.

Herätessäni pettymys on usein suuri, sillä kyseisellä tavalla saisi taitettua matkaa aika kätevästi. :mrgreen:



Liitämisunet ovat muuten itsellekin tosi yleisiä. Niissä erikoisinta on se normaali fiilis moisesta taidosta. Monissa unissa joko lennän taivaalla liidelleen ikuisuuden tai sitten otan juoksuvauhtia maan kamaralla. Herätessä sitten on tosi pettynyt ettei moista kykyä oikeasti ole, kun unessa se tuntuu niin luonnolliselta.


Nämä unet myös toistuvat:

- Riitelen lentokentällä tuntemani naisen kanssa kuuluvasti. Olen helevetin pahalla päällä ja myöhästyn lennolta.

- Piileskelen ihmisten katseilta itseäni tai jotain mukanani olevaa asiaa. Olen joko luokassa tai jossain sellaisessa paikassa, jossa en halua huomiota osakseni.

- Eroottisissa unissa -jotka lisääntyvät runkkulakkojen aikana- yleensä painaudun jotain viehättävää naishenkilöä vasten ja huomaan pian laukeavani sekä unessa että oikeasti. :oops:

- Ajan autoa -unet ovat outoja, sillä en ole ikinä eläissäni ollut auton ratissa. Unissa tilanne on realistinen ja ajan kieli keskellä suuta kolmeakymppiä niin varovasti kuin mahdollista. Unissa ei tapahdu ikinä mitään pahaa, mutta pelkään koko ajan kolaria.

- Ennen näyttelyni avajaisia näen aina saman paniikkiunen, jossa tajuan, että avajaisiin on aikaa enää viikko jäljellä ja minulla on kaikki teokset tekemättä. Paniikki kasvaa, kun on kutsut lähetetty, eikä ole mitään esitettävää.


Nuo on yleisimmät. Nyt kun noita ekaa kertaa enemmän miettii, niin noissa kaikissa on aika selkeä symboliikka. Yhden ainoan kerran olen nähnyt varsin koskettavan rakkausunen, joka tapahtui ennen kuin olin kyseiseen neitoon ehtinyt edes kunnolla ihastumaan.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Kallu » 01.02.2018 20:32

Mitä on muuten olleet oudoimmat unet, mitä olette nähneet? Itse näin kerran unta, että minulla oli eeppinen povi ja Johnny Depp halusi harrastaa kanssani anaali-yhdyntää.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Gigante » 01.02.2018 21:52

Kallu kirjoitti:Mitä on muuten olleet oudoimmat unet, mitä olette nähneet? Itse näin kerran unta, että minulla oli eeppinen povi ja Johnny Depp halusi harrastaa kanssani anaali-yhdyntää.



Pakenin raiskaajia metsässä, aikahyppäsin jotenkin ihmeellisesti kummaan tulevaisuudenmaailmaan, jossa miltei jouduin jättietanoiden liiskaamaksi ja päätin esittää poliiseille että olin menettänyt muistini. Tämän jälkeen homma menikin paikallisiin tutustuen enemmän tai vähemmän Persona 3-5 tapaan.



Toinen uni meni siten, että leveäharteinen, pitkälettinen ja pitkätakkinen nahkatakkimies änki yöllä kotiini: Jotakin kummallista tapahtui, univaimo kuoli ja ainakin yksi uniskideistä muuttui zombiksi jonka nirhasin ja painuin maate. Aamulla herätessä meno meni unessa sitten jotenkin kummalliseksi Broken Sword-tyyliseksi klikkailuseikkailuksi pitkin kaupunkia.



Siinäpä ainakin ne ensimmäiset, parhaiten mieleenjääneet kummallisimmat unet. Jäivät molemmat vielä sen verta hyvään kohtaan, että olisin kaivannut jatko-osaa.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Kallu » 02.02.2018 02:11

Gigante kirjoitti:

Toinen uni meni siten, että leveäharteinen, pitkälettinen ja pitkätakkinen nahkatakkimies änki yöllä kotiin


Ahonen?
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Avatar
Kallu
 
Viestit: 404
Liittynyt: 24.03.2014 13:30

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Highwind » 02.02.2018 02:28

Kallu kirjoitti:
Gigante kirjoitti:

Toinen uni meni siten, että leveäharteinen, pitkälettinen ja pitkätakkinen nahkatakkimies änki yöllä kotiin


Ahonen?


Eläpä räkytä, Ahosella on ihanan sirot hartiat :3
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Gigante » 02.02.2018 09:15

Highwind kirjoitti:
Kallu kirjoitti:
Gigante kirjoitti:

Toinen uni meni siten, että leveäharteinen, pitkälettinen ja pitkätakkinen nahkatakkimies änki yöllä kotiin


Ahonen?


Eläpä räkytä, Ahosella on ihanan sirot hartiat :3


Ei ollut Ahosen näkönen. Tukka oli musta ja parta kuin hipillä. Vähän kuin semmoinen Mr.X:n ja Rasputinin yhdistelmä.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 02.02.2018 10:53

Highwind kirjoitti:
Kallu kirjoitti:
Gigante kirjoitti:

Toinen uni meni siten, että leveäharteinen, pitkälettinen ja pitkätakkinen nahkatakkimies änki yöllä kotiin


Ahonen?


Eläpä räkytä, Ahosella on ihanan sirot hartiat :3


Kiitos. ;)



Outoja unia tulee nähtyä aika useinkin, mutta niitä on hankala selittää. Viime yönä tuli nähtyä varsin erikoinen uni veljestäni, jonka kanssa juttelin kotona olohuoneessa ja hän alkoi yllättäen esittelemään sinistä seinäkellon kaltaista härpäkettä. Kellon ruudussa alkoi pyörimään veljen kuvaama romanttinen video hänestä ja jostakin tummaihoisesta naisesta Lontoossa. Videon Lontoo oli hämmentävän aurinkoinen ja taivas kirkkaan sininen, ei sellaista Lontoossa koskaan oikeasti ole, pohdin unessa. Veljeni itki edessäni pöydän toisella puolella ja meidän välissämme pyöri tämä rakkausvideo hänen menneisyydestään kellon ruudussa.


Gigsunkin tavoin joskus uniin sekoittuu pelejä, joka ei ole ihme, ottaen huomioon kuinka paljon niiden parissa aikaa viettää.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Masse » 02.02.2018 16:28

Deliriumin kourissa ne jännimmät unet tulee. Viime kesänä näin unta, että nukuin jonkun neukkubetonihelvettilähiön pihalla ja viereeni laskeutui pöllö. Sitten heräsin ja se pöllö oli yhtäkkiä huoneeni katonrajassa josta se syöksyi päin. Että sellaset hallusinaatiot sieltä.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 28.02.2018 18:19

Näin unta jo monta viikkoa sitten, kuinka kymmenet käyttäjät olivat rikkoneet radiohiljaisuuden foorumilla ja topicit olivat täynnä uusia viestejä. Ensin katselin innoissani kukoistavaa foorumia, mutta sitten tajusin missanneeni täysin tämän kaiken eikä minua enää tarvittaisi. Uni oli ehkä jopa enneuni, sillä tätä seurasi tavanomainen gaalan aiheuttama piikki keskimääräisessä viestittelyssä.
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Highwind » 01.03.2018 11:24

Näin unta että voitin Ässä arvasta 200 002 euroa. En kuitenkaan saanut sitä koskaan lunastettua, koska en löytänyt tietä veikkauksen konttorille.

Kuumotti saatanasti kävellä ympäriinsä voittoarpa taskussa.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 01.03.2018 17:52

Näen harvoin unia ala-aste ajan luokkalaisista, eikä ne yleensä ole mukavia unia. Mutta viime yön unessa näin yhden heistä aikuisena ja otin tyyppiä rinnuksista kiinni ja huusin suoraan päin pläsiä. Ja sitten sen jälkeen jutusteltiin unessa kuin hyvät kaverit konsanaan.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 08.03.2018 11:13

Oudon realistisia unia olen nähnyt. Viime yönä näin unta, jossa kuulin Stan Leen kuolleen ja asiasta uutisoitiin kaikkialla. Seuraavassa unessa pyöräilin Varkaudessa, joka oli muuttunut Varkaus 2.0. Kaupunki oli suurempi, ihmisiä oli kuten Lontoon kaduilla ja kaupunkiin rakennettin uutta liikettä, jonka ovien yläpuolella luki punaista taustaa vasten isoilla kohokirjaimilla TAINEN. Samalla näin yhden Varkautelaisista Tubettajista ajelevan ilman kypärää pyörällä vilkkaalla kadulla.

Yksi yö heräsin ensimmäistä kertaa omaa huutooni, kun unessa peittoni revittiin päältäni ja minua joku nainen potki päähän maatessani lattialla.


Ovatkohan jotain enneunia nämä? :?
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Masse » 09.03.2018 02:02

Joni Ahonen kirjoitti:Yksi yö heräsin ensimmäistä kertaa omaa huutooni, kun unessa peittoni revittiin päältäni ja minua joku nainen potki päähän maatessani lattialla.


Ovatkohan jotain enneunia nämä? :?


Kuulostaa liskojen yöltä. Joni Ahonen piilojuoppo? *mietiskelevä hymiö*

Huvittavaa kyllä itse en ole koskaan päästänyt pienintäkään inahdustakaan vaikka olen kerran valveunen nähnyt ja tuhannet kerran sellaisia darraunia joita en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Highwind » 09.03.2018 08:16

Masse kirjoitti:
Huvittavaa kyllä itse en ole koskaan päästänyt pienintäkään inahdustakaan vaikka olen kerran valveunen nähnyt ja tuhannet kerran sellaisia darraunia joita en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään.


Darraunet on parhaita. Viime darrassa näin ensin unta Venäjän hyökkäyksestä Suomeen ja siitä kuinka piti rintamalla keitellä soppaa pojille, jonka jälkeen näin unta että veljeni tuomittiin murhasta. Paras oli kuitenkin kolmas uni, jossa olin ihmisten komentaja sodassa örkkejä vastaan, mutta twistinä oli että örkkien kuningatar ja minä olimme rakastuneita. Uni loppui kun joimme jotain taikajuomaa mikä sai kummankin pelkäämään toista niin että molemmilta lähti henki pelkästä pelosta. Olen nyt viikon miettinyt et miten vitussa tämä ratkaisu auttoi sodan loppumiseen mitenkään enkä ole keksinyt ratkaisua.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 09.03.2018 11:10

Masse kirjoitti:Huvittavaa kyllä itse en ole koskaan päästänyt pienintäkään inahdustakaan vaikka olen kerran valveunen nähnyt ja tuhannet kerran sellaisia darraunia joita en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään.


Kotona on ihan normaalia herätä yöllä vanhempien huutoon. He näkevät painajaisia melkein joka yö ja kerran heräsin siihen, että toisessa päässä taloa isä huutaa unissaan "haista v*ttu haista v*ittuu!". Oli nähnyt unta, jossa riiteli oman isänsä kanssa. Joskus pelotti helvetisti herätä noihin outoihin huutoihin.

Yleensä meillä yöpyneet ovat aina kertoneen nähneensä unia, joissa joutuvat murhatuiksi tai muuta ikävää tapahtuu. Ahosten luo yökylään siis, jos jännitystä kaipaa elämäänsä. :lol:
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Gigante » 09.03.2018 17:55

^ Mulla on semmoinen aavistus, että Joni taitaa olla vasta jäävuoren huippu kaikesta erikoisesta mitä hänen perheessä tapahtuu.

...

Meikän on kyllä raportoitu valikoivasti joko kuorsanneen, tuhisseen, mumisseen tai kalisuttaneen äänekkäästi hampaita unissani, mutta puheet ovat olleet melko vähissä. Joitain yksittäisiä sanoja väittävät kuulleen, mutta nämäkin ovat olleet arvailuja. Nuorempana sitä on unissa kuitenkin tullut mm. noustua istualleen ja käännytty tuijottamaan zombikatseella viereisessä sängyssä nukkuvaan ennen kuin olen palannut takaisin makuulleni. Serkun raportoinnin mukaan, se hetki oli kuin kauhuelokuvasta. :D


Sähköamiksen ajoilla yksi kämppiksistä oli kyllä kova poika puhumaan tai huutemaan apua unissaan. Muistan kuinka tuli herättyä hämmentyneenä keskellä yötä johonkin satunnaisiin "apua...älä...ääk" puheisiin, tai siihen kuinka tämä lähti kävelemään unissaan peitto olallaan solukämpän eteiseen. Uhkasin lukita tuon kämppiksen keittiöön, jos tämä taas hortoilisi unissaan.
Loppui unissa tallustelut tuohon uhkaukseen :D.

Kuulemma nuo eräät avunhuudot unissa, johtuivat siitä että unessa häntä ammuskeltiin airsoft-aseilla metässä tvs. Itse veikkasin, että Freddy Kruegerilla oli vaan ollut tylsää tuona iltana.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 22.08.2018 11:05

Viime yönä tuli nähtyä lievässä kuumeen houreissa yhtä ja samaa painajaista töistä koko ajan. Ei ole ennen tullut koettua unia, joissa sama levy olisi jäänyt pyörimään. :) Unessa olin istuttamassa ja koko homma oli muuttunut kamalan monimutkaiseksi, josta syystä hikoilin ja tuskailin osaamattomuuttani. Uni alkoi olemaan niin uskottava, että rupesin jo uskomaan sen olevan täysin totta.

Olen saanut lievän kuumeen, mutta en ole heti viitsinyt töistä olla pois, kun kykenen hommia tekemään. Kuitenkin jaksamisen päälle käy iltaa myöten ja yöt menee hikoilessa. Eiköhän tämä tästä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Masse » 05.01.2019 13:47

Eilen oli aika hämmentävät setit. Näin ekaa kertaa vuosiin, ehkä jopa kymmeneen vuoteen ressa-aiheista unta. Itse unessa seikkailin Remaken kartanossa, mutta mulla on jotenkin sellainen olo, että tavallaan pelasin sitä jonkin vr-laittten kautta. Sen myös muistan, että yksi nettituttu oli unessa mukana, ikäänkuin toisena pelaajana.

Se hämmentävä osuus on se, että kun illalla tämä kaveri kirjautui Steamiin, niin se kertoi heti ekana näkemästään unestaan joka liittyi ressaan ja allekirjoittaneeseen. Eikä olla juteltu ressasta aikoihin ennen noita unia. :shock:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 18.01.2019 21:06

Näin maailman voimakkaimman astraaliunen, jossa olin siirtynyt toiseen paikkaan ja tiedostin tilanteen. Tämä tapahtui pari päivää sitten Berliinissä, kun aamulla näin unta, että olenkin kotonani vessassa (heh) ja pohdin unessani ääneen, että eihän minun täällä pitäisi nyt olla. Uni oli todella voimakas, sillä ollessani kotonani aloin jo miettimään, että heräänkö oikeasti ollenkaan ja mitä keholleni tapahtuu Berliinissä? Unen jatkuessa aloin jo huolestumaan tilanteestani ja miettimään, että onko tämä sittenkään unta ja oliko matkani ulkomaille siis todellisuudessa unta. Sitten kun lopulta heräsin hotellihuoneestani, olin aika helpottunut päästessäni takaisin oikeaan paikkaan.

Mielenkiintoinen kokemus.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Gigante » 22.02.2019 15:48

Uuden RE2:n hype on nyt niin lujana, että se on alkanut vaikuttaa jo uniinkin.

Unessa heiluin siis (oletetusti) uuden Resku2:n maisemissa, mitä nyt peli oli enimmäkseen First Person-kuvakulmasta ja meikällä oli aika ajoin mahdollisuus nähdä seinien läpi Batmanin tavoin (sinertävät silhuetit ja semmoista).

Heti lähes kättelyssä tuli Mr. X kintereille ja kun mitään järkeviä aseita ei ollut saatavilla meni meno sitten piilohippasleikiksi. Äksän karistaminen ei käynyt niin helposti kuin kolmosen Nemesiksen kanssa, mutta lopulta pääsin livahtamaan käytävältä johonkin pieneen huoneeseen.

Siinä sitä sitten piileskeltiin kauhusta kankeana pimeässä huoneessa, nähden seinän läpi kuinka X tarkkaili tyhjää käytävää kuin terminaattori konsanaan. Lopulta eksä kääntyi sitten ympäri, kadoten jonnekin kulman taa. Juuri kun olin huokaista helpotuksesta, se pentele ilmaantui kuin salamana uudelleen käytävälle tutkimaan ja oma pulssi mäni, puhtaasta pakokauhusta, pysähdyksiin ja lakkasin jopa hetkellisesti hengittämästä. Luojan kiitos se kaappikorsto hoiperteli lopulta muualle tutkimaan, muuten olis tullut happivajarit.

Loppuvaiheilla unta pääsin tonkimaan rakennuksesta vähän muita paikkoja ja päädyin sitten pakenemaan X:ää vielä uudemman kerrain jossain ihmeen suuressa iv-huoneeessa. En sanoisi unta varsinaisesti painajaiseksi, enemmänkin jännityspainotteiseksi pätkäksi.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa