Waeltavat Delanneet

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Kaya » 28.02.2018 11:20

Autuaan tietämättömänä olin sunnuntaille asti näistä käänteistä, kun saatiin vasta silloin aikaiseksi katsottua syyskauden pari viimeistä jaksoa..

Spoiler: show
Oli kyllä shokkiylläri tuo Carlin purema ja kuolema. Ja ihan itsekkin kyllä jakson loppuun asti toivoin että jospa se Carl olisi immuuni ja tulisi sarjaan täysin uusia tuulia sen mukana. Noh, näköjään ei sitten.

Mutta uusia tuulia saisi muissa merkeissäkin pikkuhiljaa tulla. Tätä ihme eestaas vääntöä on jo ollut niin pitkään että voisi jo tarina edetä johonkin suuntaan. Luulisin että Neganin isoimmat jehut kääntyy Negania itseään vastaan vielä tämän kaiken turhan tappamisen takia. En kyllä usko että tämä Carlin fantasia-maailma tulee toteutumaan, varsinkaan Neganin kanssa. Mikäli Gabriel ei tosiaan päässyt Neganin ihon alle.

Jakso oli erittäin hyvä kauden jatko tauon jälkeen. Asiat meni vauhdilla eteenpäin ja jakso oli varsin tunteita herättävä. Mielenkiintoista nähdä onko Neganilla millainen reaktio kun kuulee (jos kuulee) Carlin kuolemasta.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 28.02.2018 13:07

Pientä spoilua alla.


Spoiler: show
Tavallaan itsekin toivoin loppuun asti, että Carl pelastuisi ja kyseessä olisi ovela vedätys tekijöiltä. Mutta olen kuitenkin iloinen siitä, että zombin purema on lopullinen tuomio, jollei infektion saanutta raajaa poisteta välittömästi. Muussa tapauksessa sarjaan tulisi löysempi ote ja sitten alkaisi paljastumaan lisää immuuneja ihmisiä tärkeiden hahmojen kohdalla.

Toisaalta jos Carl olisi immuuni, olisi se antanut sarjalle uuden juonenkäänteen, joka johdattaisi kohti finaalia. Alusta asti olen nimittäin pohtinut kuinka Walking Dead loppuu? Sarjakuvia en ole lukenut enkä tiedä kuinka paljon niitä on tehty näiden tapahtumien jälkeen. Kyllähän sarjaa seuraa, mutta jotain pitäisi alkaa pian tapahtumaan. Usko paremmasta huomisesta olisi hyvää vaihtelua sarjaan. Toivoisin myös, että Negan saisi jotenkin loppunsa tällä kaudella ja seuravaa kausi aloittaisi uusilla haasteilla.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja NightFan » 01.03.2018 02:20

Spoiluja liittyen sarjaan vs sarjikseen
Spoiler: show
Toi Nikkeli alkaa epäilemään tätä meidän spoilu laatikko touhuja. Luulen että meidän kannattaa alkaa jo miettiä jotain uutta keinoa ku en usko että pystytään jatkamaan tätä enää kauaa
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Kaya » 01.03.2018 10:52

Spoiluja...

Spoiler: show
Joo, oon samaa mieltä, tää taitaa alkaa olla jo liian ilmiselvää muillekkin. Pitänee siirtyä jonkun muun sarjan ketjuun kirjottelemaan jatkossa, ettei jäädä kiinni.... 8-)
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 01.03.2018 15:20

Vitun pahat spoilut:

Spoiler: show
Tiedän keitä olette.
Tiedän mitä teette.
Lopettakaa välittömästi,
tai seuraukset tulevat olemaan
kohtalokkaat.
Viimeksi muokannut Gigante päivämäärä 03.03.2018 07:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Muistapa ottaa ne hassunnäköiset pillerit, jotka lääkäri määräsi. t: moteeraattori
Avatar
Nikkeli94
 
Viestit: 177
Liittynyt: 28.02.2014 18:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja whatever » 05.03.2018 19:51

NightFan kirjoitti:Spoiluja liittyen sarjaan vs sarjikseen
Spoiler: show
Toi Nikkeli alkaa epäilemään tätä meidän spoilu laatikko touhuja. Luulen että meidän kannattaa alkaa jo miettiä jotain uutta keinoa ku en usko että pystytään jatkamaan tätä enää kauaa


No höh, luulin jo hetken että täällä joku muukin lukee sarjiksia, mutta olikin vaan jotain ihme peeloilua. :? En kyllä kannusta tätä touhua yhtään, nyt ei tiedä missä postauksissa on oikeita spoilereita ja missä jotain häröilyä...

Kaya kirjoitti:Autuaan tietämättömänä olin sunnuntaille asti näistä käänteistä, kun saatiin vasta silloin aikaiseksi katsottua syyskauden pari viimeistä jaksoa..

Spoiler: show
Oli kyllä shokkiylläri tuo Carlin purema ja kuolema. Ja ihan itsekkin kyllä jakson loppuun asti toivoin että jospa se Carl olisi immuuni ja tulisi sarjaan täysin uusia tuulia sen mukana. Noh, näköjään ei sitten.

Mutta uusia tuulia saisi muissa merkeissäkin pikkuhiljaa tulla. Tätä ihme eestaas vääntöä on jo ollut niin pitkään että voisi jo tarina edetä johonkin suuntaan. Luulisin että Neganin isoimmat jehut kääntyy Negania itseään vastaan vielä tämän kaiken turhan tappamisen takia. En kyllä usko että tämä Carlin fantasia-maailma tulee toteutumaan, varsinkaan Neganin kanssa. Mikäli Gabriel ei tosiaan päässyt Neganin ihon alle.

Jakso oli erittäin hyvä kauden jatko tauon jälkeen. Asiat meni vauhdilla eteenpäin ja jakso oli varsin tunteita herättävä. Mielenkiintoista nähdä onko Neganilla millainen reaktio kun kuulee (jos kuulee) Carlin kuolemasta.

Joni Ahonen kirjoitti:Pientä spoilua alla.

Spoiler: show
Tavallaan itsekin toivoin loppuun asti, että Carl pelastuisi ja kyseessä olisi ovela vedätys tekijöiltä. Mutta olen kuitenkin iloinen siitä, että zombin purema on lopullinen tuomio, jollei infektion saanutta raajaa poisteta välittömästi. Muussa tapauksessa sarjaan tulisi löysempi ote ja sitten alkaisi paljastumaan lisää immuuneja ihmisiä tärkeiden hahmojen kohdalla.

Toisaalta jos Carl olisi immuuni, olisi se antanut sarjalle uuden juonenkäänteen, joka johdattaisi kohti finaalia. Alusta asti olen nimittäin pohtinut kuinka Walking Dead loppuu? Sarjakuvia en ole lukenut enkä tiedä kuinka paljon niitä on tehty näiden tapahtumien jälkeen. Kyllähän sarjaa seuraa, mutta jotain pitäisi alkaa pian tapahtumaan. Usko paremmasta huomisesta olisi hyvää vaihtelua sarjaan. Toivoisin myös, että Negan saisi jotenkin loppunsa tällä kaudella ja seuravaa kausi aloittaisi uusilla haasteilla.


Jotain pientä nippelitietoa sarjiksista, ei mitään juonispoilereita:
Spoiler: show
Eli joo, tuo immuniteetti-teoria kävi itselläkin mielessä, mutta se olisi ollut loppujenlopuksi todella huono vaihtoehto mm. Jonin mainitsemista syistä. Lisäksi Kirkman on blogissaan sanonut katuvansa sitä ykköskauden finaalia (Center for Disease Control jakso) koska siinä mentiin jo liikaa yksityiskohtiin taudin luonteen kanssa. Eli tarkoitus olisi vissiin pitää se tauti ihan loppuun asti täytenä mysteerinä, ja keksiä jokin muu "ratkaisu". TV-sarjasta nyt ei ikinä tiedä mihin suuntaan se on menossa enkä yhtään ihmettele jos tekisivät jotain tuommoista, mutta ei ole ainakaan sarjiksissa ollut yhtään mitään tuon CDC-jakson tapaista missään vaiheessa.

Ja tämä eestaas venytys puolestaan johtuu ihan täysin siitä, että sarjan tekijöillä ei ole enää lähdemateriaalia mitä käyttää. Tämä "All Out War" arkki Negania vastaan oli sarjiksissa vain 12 lukua (~15 sivua jokainen). Uusi luku tulee kerran kuukaudessa ja sen lukemiseen menee ehkä 5 minuuttia. Ei 12 luvussa vaan olen materiaalia 10 tuntiin TV:tä varten, joten on pakko venytellä eestaas koska joku studiopomo haluaa että ohjelma on telkkarissa ympäri vuoden. :roll:
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja NightFan » 05.03.2018 21:34

Itse asiassa olen lukenut niitä sarjiksia. En muista tarkalleen mihin saakka mutta oliskohan 150 tienoilla kun kiinostus lopahti, vois melkeimpä jatkaa taas jossain vaiheessa.

Nyt oikeita spoiluja sarjis vs tv
Spoiler: show
Carl on vielä elossa ja niin myös Sophie, tyttö jota etittiin koko 2. Kausi. Mutta Carol kuoli jo vankilassa missä hän antoi zombin syödä itsensä. Rick ei seuraile Michellen kanssa vaan Andreaksen joka toimii tiimin tarkka-ampujana. Tämä keppihemmo kuoli zombihyökkäyksessä.

Daryl ja Merle vai mikä sen veljen nimi olikaan niin eivät esiinny sarjiksessa.

Eiköhän siinä ole nyt suurimmat spoilut mitkä tuli nyt näin äkkiseltään mieleen
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 06.03.2018 09:51

Olipas yllättävän hyvä ja kiinnostava jakso. Tykkäsin siitä, että viimein näimme tästä kolhosta kaatopaikan johtaja Jadisesta uusia puolia ja jaksossa oli muutenkin sellainen hengähtyneen järkyttynyt fiilis ja pari tunnelmallista kohtausta.

Sitten taas enemmän spoilereita.

Spoiler: show
Carlin kirjeiden sisältö jäi kiinnostamaan ja oli varsin mielenkiintoista nähdä Neganin reaktio lopussa, kun hän kuulee Carlin kuolleen. Negan selvästi kunnioitti Carlia ja häntä tämän kuolema myös kosketti. Pidin jaksossa siitä, että Negan sai asetelman käännettyä päälaelleen lopussa. Kaikki ihmiset ovat rikki ja yrittävät vain selviytyä.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja whatever » 07.03.2018 15:48

NightFan kirjoitti:Itse asiassa olen lukenut niitä sarjiksia. En muista tarkalleen mihin saakka mutta oliskohan 150 tienoilla kun kiinostus lopahti, vois melkeimpä jatkaa taas jossain vaiheessa.

Nyt oikeita spoiluja sarjis vs tv
Spoiler: show
Carl on vielä elossa ja niin myös Sophie, tyttö jota etittiin koko 2. Kausi. Mutta Carol kuoli jo vankilassa missä hän antoi zombin syödä itsensä. Rick ei seuraile Michellen kanssa vaan Andreaksen joka toimii tiimin tarkka-ampujana. Tämä keppihemmo kuoli zombihyökkäyksessä.

Daryl ja Merle vai mikä sen veljen nimi olikaan niin eivät esiinny sarjiksessa.

Eiköhän siinä ole nyt suurimmat spoilut mitkä tuli nyt näin äkkiseltään mieleen

Itse oon tässä jokusen vuoden lukenut joka kuukausi uuden luvun, vaikka itselläkin kyllä välillä unohtuu. Mutta se on myös ihan mukavaa, kun on kertynyt useampi uusi luku varastoon ja saa ne kaikki kerralla luettua. Suosittelen lukaisemaan ne uudet luvut, vaikka All Out War arkin jälkeen on ollut verraten tylsää menoa, niin näissä parissa viimeisimmässä luvussa on ollut tosi jännät paikat ja vielä ihan eri tavalla kuin yleensä. ;)

Joni Ahonen kirjoitti:Olipas yllättävän hyvä ja kiinnostava jakso. Tykkäsin siitä, että viimein näimme tästä kolhosta kaatopaikan johtaja Jadisesta uusia puolia ja jaksossa oli muutenkin sellainen hengähtyneen järkyttynyt fiilis ja pari tunnelmallista kohtausta.

Sitten taas enemmän spoilereita.

Spoiler: show
Carlin kirjeiden sisältö jäi kiinnostamaan ja oli varsin mielenkiintoista nähdä Neganin reaktio lopussa, kun hän kuulee Carlin kuolleen. Negan selvästi kunnioitti Carlia ja häntä tämän kuolema myös kosketti. Pidin jaksossa siitä, että Negan sai asetelman käännettyä päälaelleen lopussa. Kaikki ihmiset ovat rikki ja yrittävät vain selviytyä.

S08E10:
Spoiler: show
Paras kuvakaappaus mitä sain otettua siitä kirjeestä; https://i.imgur.com/dgcRuQt.jpg

Carlin kuolemalla mässäily jatkuu, ja homma ei taaskaan oikein etene mihinkään. Okei, Jadisin roskasakin kohtalo oli kyllä ihan mielenkiintoista ("No deal with Rick. Delivered him. Brought to you. But you shot." huutista, kova mimmi :lol: ). Itse ihmettelin sitä, että missä Rick ja Michonne olivat sillä välin kun Simon ja muut Saviors-jäbät lahtasivat roskasakkia. Nehän oli siellä kaatopaikalla samaan aikaan loukussa, niin luulin että Jadis luovuttaa Rickin Simonille tjms. mutta ei... Rick ja Simon molemmat sotkivat jalkansa siniseen maaliin siellä kaatopaikalla, mikähän merkitys sillä on? Ehkä Jadisilla oli joku suunnitelma lavastaa Simon petturiksi joka "on tahallaan päästänyt Rickin pakoon" vaikka ei oikeasti tiennyt että se oli siellä kaatopaikalla samoihin aikoihin... hmm, nähtäväksi jää.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Silence » 14.03.2018 17:07

Voisiko joku sarjaa Vakituisesti katsova kertoa Mikä se The juttu sarjassa on? Miksi kiinnostaa seurata?

Itse olen katsonut todella vähän, lähinnä sieltä täältä ja minusta sarja tuntuu kokoajan kulkevan säästöliekillä, maaaahdollisimman hitaasti sen sijaan että tapahtumat etenisivät. Porukka istuu ja juttelee ja tuntuu kuin sarjan tekijät käyttäisivät kaikki mahdolliset keinot jotta lyhyt juonikuvio saataisiin venytettyä kauden tai parin mittaiseksi.

Tosin, en halua tuomita koska en ole sarjaa kunnolla seurannut. Kun olen itsekkin saanut Buffysta kuulla että eihän siinä mitään muuta tapahdu kuin että Gellar tappoi Angelin. Tuo on vain käsitys minkä olen itse saanut katsomalla jaksoja sieltä täältä.
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Gigante » 14.03.2018 18:27

Silence kirjoitti:Voisiko joku sarjaa Vakituisesti katsova kertoa Mikä se The juttu sarjassa on? Miksi kiinnostaa seurata?


Samaa mietin itsekin. Ehkä se omalla kohdalla se, että tykkään zombileffoista/peleistä ja kun ei parempaakaan genren sarjaa töllöstä tule, niin on tähän tyytyminen. Sarjis on toki ihan hyvää luettavaa, vaikka töllöversio kalpenee laadussa sen rinnalla. Tällä hetkellä kantavana voimana lienee lähinnä sellaisten hahmojen kuin Daryl Dixonin ja Neganin karisma. Toivoisin itsekin että sarja voisi edetä nopeammalla tahdilla ekan kauden tapaan.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja NightFan » 14.03.2018 18:41

Melko pitkään katoin mutta viime kaudella taisi se kiinostus vain loppua. Juurikin tohon hidas tempoisuuteen. Alkuun vissiin kiinosti se selviytymistaistelu ja ihmisen psyyke kyseisessä tapahtumassa
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja whatever » 14.03.2018 20:54

Pitää katsoa uusin jakso aina että voi tulla nillittämään foorumille kaikesta mikä siinä oli pielessä. :mrgreen:

No ei, ei kaikkea mikä oli pielessä pysty mitenkään listaamaan. Itsekin olisin varmaan sarjan jo dropannut aikapäiviä sitten jos tätä topiciä ei olisi olemassa. Jotain oikeesti hyviä sarjoja (ja sarjiksia) odotan sormet syyhyten, mutta Walking Dead-jaksot kyllä yleensä unohtuu aina kunnes Kaya tai modet muistuttaa niiden olemassaolosta postaamalla tänne. Onhan se myös tavallaan ihan mielenkiintoista nähdä miten sarja poikkeaa sarjiksista, mutta yleensä teen kyllä samalla jotain muutakin koska jo pelkkä kuunteleminen ja satunnainen vilkaisu riittää kun siinä vaan lässytetään kokoajan kumminkin.

Se spin-off, Fear the Walking Dead, on kyllä mun mielestä ollut ihan tyydyttävä zombirompe... ainakin toistaiseksi. Juoni etenee välillä melkein liiankin ripeästi, asiaa varmasti helpottaa että kirjoittajien ei tarvitse tehdä kaikkea sarjisten perässä. Ja mitään suurempia spoilaamatta, se sijoittuu niihin aikoihin kun Rick vielä makoili sairaalassa koomaansa pois. Ihmisnäyttelijöitä on ainakin paljon enemmän ja raadot näyttää tuoreemmilta... rahansäästökikka varmaankin, mutta ei se haittaa kunhan homma pysyy muuten mukissa.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 14.03.2018 20:56

Silence kirjoitti:Voisiko joku sarjaa Vakituisesti katsova kertoa Mikä se The juttu sarjassa on? Miksi kiinnostaa seurata?

Itse olen katsonut todella vähän, lähinnä sieltä täältä ja minusta sarja tuntuu kokoajan kulkevan säästöliekillä, maaaahdollisimman hitaasti sen sijaan että tapahtumat etenisivät. Porukka istuu ja juttelee ja tuntuu kuin sarjan tekijät käyttäisivät kaikki mahdolliset keinot jotta lyhyt juonikuvio saataisiin venytettyä kauden tai parin mittaiseksi.


Sarjassa keskitytään enemmän draamaan ja ihmismielen synkkyyteen, josta nyt jälkimmäisen suhteen on osattu aika hyvin ottaa kaikki irti. Jokin siinä tuskassa ja Rickin hikoilevissa kasvoissa viehättää.

Mutta olen aina ollut sitä mieltä, että WD on paskahyvä sarja. Franchise on kuumaa kamaa ja nosti zombit ja niiden taustalla häärivät ihmisten kohtalot kunnolla kaikkien eteen. Usein WD:tä katsellessa olen pohtinut, että sarja ja sen pelit ovat kaapineet aiheesta kaiken mahdollisen irti.


Ja tämä on sellainen ikuisuussarja, jota kerran katselleena on pakko katsoa loppuun saakka. Monet kai pitävät ekaa kautta parhaimpana, mutta itselleni sarja iski kakkoskauden lopussa, jonka jälkeen seuraavat kaudet tuntuivat parantuvan melkein jakso jaksolta. Muutamia huippuhyviä jaksoja kuten vaikkapa televisiohistorian rankin jakso eli 7-kauden aloitus -siis omasta mielestäni, vuoksi sarjaa herättää aina kiinnostuksen. Katson varmasti loppuun saakka, ihan viihdyttävä tämä aina on.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Kaya » 20.03.2018 11:25

HUHU kun oli taas actionia pitkästä aikaa eilisessä jaksossa. Oli melkosen kuumottavat paikat.

Spoiler: show
Ensin kyllä otti aivoon taas kerran kun Rickin oli ihan pakko lähteä jollekkin kostoretkelle Neganin perään yksin, mutta tuo kohtaaminen oli lopulta aika tarpeellinen kuitenkin. Sinänsä outoa, että yleensä Rick ampuu headshotteja mennen tullen olipahan ihminen tahi zombi, vaan montako lipasta ja monellako eri aseella on jo Neganiin tyhjentäny, niin ei vaan osu. Eikä edes hipase.

Mielenkiintosia reaktioita oli Neganillakin nyt. Varsinkin, kun sai tietää, että Simon tapatti koko kaatopaikkaporukan. Selkeesti ukko luulee olevansa pelastaja henkeen ja vereen. Simonilla on tainnut nousta taas vuorostaan neganius päähän. Toivottavasti joko Dwight tai Negan tulee pistämään stopin sen sooloilulle.

Entäs tämä jakkupuku-ilmestys? Onko sarjakuvissa ollut vastaavaa, tietääkö joku joka niitä lukee? Alkuun pitää tietenkin olla skeptinen ja olettaa että joku kusetus on kyseessä, mutta hyvä jos sarjaan pääsee välillä mukaan uutta ja hyvääkin porukkaa. Hyvä siis, että Maggie otti diilin lopussa vastaan, ja ehkä tästä on ensimakua tulevasta kaudesta.


Silence kirjoitti:Voisiko joku sarjaa Vakituisesti katsova kertoa Mikä se The juttu sarjassa on? Miksi kiinnostaa seurata?


Myönnän kyllä että välillä itselläkin kiinnostus uupuu ja jaksoja jää usealtakin viikolta odottamaan sitä aikaa milloin niihin jaksaa paneutua (näin käy kyllä silloin tällöin kaikkien seuraamieni lempisarjojen kanssa). Mutta kyllä sarja kiinnostaa, ja yleensä näitäkin twd:n jaksoja odotan mielenkiinnolla.
Sarjassa tykkään nimenomaan sen realiudesta ja raakuudesta. Ei pelkästään siitä, miten porukkaa lahdataan ja suolistetaan, vaan enemmän sitä henkistä brutaaliutta. Hahmot ja näyttelijät viedään ihan äärirajoille, esim. Negan-Rick-Carl-kirves-kohtaus. Myöskään ei voi olla varma siitä että ketkä selviää ja ketkä ei, olivatpahan kuinka pääosissa tai ei.

Tylsin jakso ikinä oli muistelo miten Morganista tuli tuommonen kun se nyt on. Ehkä siitäkin jaksosta turhautuminen johtui enemmän siitä että odoteltiin kuumeisesti miten Glennin kävi. Mutta sekin on ihan hyvä ollut tietää kuitenkin, että osaa kiinnittää huomiota siihenkin arpomiseen mitä nähdään että tappaakko vaiko eikö. Enkä kyllä usko että jaksaisin seurata semmosta sarjaa missä kokoajan joka jakso olisi jotain toimintaa ja paljon kaikkea tapahtumassa kaikkialla kokoajan. Välillä on hyvä olla näitä taktisia suunnittelu jaksoja, vaikka hyvin harvoin ne suunnitelmat nyt edes toteutuukaan.

Tottakai sarjassa kun sarjassa on välillä hiton hyviä ja siistejä jaksoja ja välillä taas tylsää ja kuraa, niin on tässäkin. Mutta ei ole kyllä käynyt mielessäkään jättää tätä sarjaa kesken. Varmasti tulee loppuun asti katsottua. Survivalhorror kun on minun lempigenre niin kyllähän tämä lempisarjaksi väkisin menee.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Silence » 20.03.2018 16:44

Unohduin taas eilen katsomaan sarjaa Foxilta kun X-Filesin jälkeen olin laiska tarttumaan kaukosäätimen.

Eilisessä jaksossa oli kyllä toimintaa ja hieman jännä hetkikin loppupuolella mutta jakso kävi taas kerran mahdollisimman pitkäveteisellä venytyksellä. Jaksossa oli kirjaimellisesti sisältöä noin puolikasta jaksoa varten ja se oli venytetty kaikella mahdollisella venytyksellä kokonaisen jakson mittaiseksi. En oikeasti yllättyisi jos sarjaa olisi kuvattu ehkä puolet vähemmän ja tuotantoyhtiö olisi jälkituotannossa määrännyt että jaksojen määrä pitää tuplata.

Sarja on selvästi jo aikoja sitten ohittanut sen eteenpäin vievän voiman juonesta Mihin koko jutun idea perustuu. Eli siihen että päähenkilöjoukko yrittää löytää muita ihmisiä ja selviytyä zombeilta. Nykyinen sarja keskittyy lähinnä siihen vaiheeseen seikkailua kun muut ihmiset on jo löydetty, sankarimme ovat pelastautuneet ja tarina päättynyt. Nyt vaan hengataan ja rupatellaan ja hengataan ja mietiskellään. Käydään tukikohdan ulkopuolella poimimassa marjoja, istutaan autossa ja pohditaan että mihin suuntaan sarjan kannattaisi edetä ja pääpahiskin käy vaan vuorotellen jokaisen kaverinsa luona juttelemassa kyseisen jakson teemasta.

Tulee ihan mieleen netflixin viimevuotinen ja kammottavan huono The Mist sarja jossa kirjaimellisesti tapahtuu vain ekassa ja vikassa jaksossa. Ja Kaikki muut jaksot vaan venytetään ja istutaan ja jutellaan jokaikinen jakso rakenteella "Moikka, miten sulla menee? Saanko istua vierelle? Haluan jutella seuraavat 3-4 minuuttia niin että saadaan jaksoon pituutta".
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 20.03.2018 19:17

Kaya kirjoitti:HUHU kun oli taas actionia pitkästä aikaa eilisessä jaksossa. Oli melkosen kuumottavat paikat.



Mietteitä eilisestä jaksosta.


Spoiler: show
Todellakin tuo Rickin ja Neganin kohtaaminen sai minut ihan kyykkyasentoon katsomaan jännityksestä jaksoa. Kummatkin ovat nyt sarjan ne kovimmat hahmot, jotka ovat valmiita repimään toistensa kurkut milloin vain. Pidän siitä, että Rick on väliajoin jopa pelottavampi kuin Negan. Rick todellakin uhkuu sarvikuonon vihalla läpi kaikkien esteiden vitutuksen ollessaan huipussaan. Tuo Neganin outo rakkaus Lucille-mailaansa kohtaa on häiriintyneen kiinnostavaa ja pelottavaa.

Tykkäsin jaksosta ja siitä, että Simon on tuonut turhautumistaan esille. Jakso loppuikin aika kiinnostavasti. Se miesmuija puvuntakki yllä kahden selvästi kuvauspaikan lomalta poimitun 17-vuotiaiden henkivartiansa kanssa oli kokonaan eri maailmasta. Toki heti alkoi kiinnostamaan, mistähän tässä on kyse?

Silence kirjoitti:
Tulee ihan mieleen netflixin viimevuotinen ja kammottavan huono The Mist sarja jossa kirjaimellisesti tapahtuu vain ekassa ja vikassa jaksossa. Ja Kaikki muut jaksot vaan venytetään ja istutaan ja jutellaan jokaikinen jakso rakenteella "Moikka, miten sulla menee? Saanko istua vierelle? Haluan jutella seuraavat 3-4 minuuttia niin että saadaan jaksoon pituutta".


Muistutit minua juuri Lostista. Minulle on jäänyt päähän varmaan miljoona kohtausta kyseisestä sarjasta, jossa Jack astelee rannalla jonkun hiljaa kököttävän hahmon luokse ja sanoo hei ja istuutuu viereen samalla kun tekijät laskevat kameran takana paljonko sekunteja voidaan kohtaukseen käyttää.

Käsikirjoittajien lakko joskus 2010-luvun alussa oli parasta ikinä, kun monien tv-sarjojen kaudet jouduttiin tiivistämään.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Silence » 20.03.2018 19:27

Joni Ahonen kirjoitti:Muistutit minua juuri Lostista. Minulle on jäänyt päähän varmaan miljoona kohtausta kyseisestä sarjasta, jossa Jack astelee rannalla jonkun hiljaa kököttävän hahmon luokse ja sanoo hei ja istuutuu viereen samalla kun tekijät laskevat paljonko sekunteja voidaan kohtaukseen käyttää.

Olen nähnyt Lostista vain ekan kauden. Lopetin siihen koko sarjan koska oli aivan selvää että tekijöillä ei ole mitään hajua siitä mitä on tekeillä vaan asioita revitään takapuolesta sitä mukaa kun edetään. J.J.Abrahamsin luoma sarjarakenne, eli "mysterybox", mikä tarkoittaa sitä että edes tekijät eivät tiedä mitään, vaan luotetaan siihen että mysteeri kiinnostaa niin paljon että kaikki jatkavat katsomista. Ei kovin terve tapa rakentaa sarjoja. Niin monet sarjat jotka hehkuttavat THE JUTTUA johon koko sarja tähtää ja pikkuhiljaa käy ilmi että tekijöillä ei ole hajuakaan, vaan luotetaan siihen että "Kyllä me jotain keksitään kun edetään sarjassa... Toivottavasti". Hyvänä esimerkkinä uusi Battlestar Galactica. .... Hetkinen, mitä minä nyt aloin tänne kirjoittamaan. En edes muista mitä joni alun perin kirjoitti kun aloin vastaamaan... äääh...

Käsikirjoittajien lakko joskus 2010-luvun alussa oli parasta ikinä, kun monet tv-sarjojen kaudet jouduttiin tiivistämään.

Kyllä ja ei. Sarjojen lyhennys tarkoitti sitä että oli pakko lyhentää koska muita käsiksiä ei ehdity saamaan ennen lakkoa valmiiksi. Tv-sarjoissa lakko tarkoitti joko kauden lyhentämistä tai pitkää taukoa kesken kaiken kunnes lakko päättyy.
Leffoissa ongelma oli pahempi koska paskaa(käsikirjoitus) heitettiin tuotantoon (Transformers 2, Quantum of solace) vaikka käsistä hädintuskin oli.
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja whatever » 20.03.2018 22:05

Äh, itse katsoin vasta viimeviikon jakson tänään ja luulin että se oli uusin jakso. Ihmettelin että mitä äctiönä tässä nyt muka oli ja vasta spoilereita lukiessa tajusin ettei tainnut olla sama jakso. :mrgreen: Uusin jakso on nyt latauksessa, mutta tuossa viimeviikon jaksossa alkoi loppua uskottavuus Gabrielin suhteen. Äijä on ihan hyödytön, hädintuskin pärjää yhtä zombia vastaan mutta lähtee silti aina yksin samoilemaan jonnekin ja hommaa itsensä syvään kuseen, mutta Jeesusta rukoilemalla selviää joka tilanteesta ehjin nahoin.
Spoiler: show
Varsinkin tuossa jaksossa kaikki putosi suoraan syliin heti kun vaan mainitsi yläkerran herran. Antibiootit, kartta ja auto. Ja vielä silmät kiinni osuu zombia päähän revolverilla, vahingoittamatta ollenkaan sitä lääkäriä kenen kimpussa zombi oli. Joopa joo, todella uskottavaa. :roll:

Eugenen ja Dwightin selkäänpuukotus-kuumotukset puolestaan oli ihan parhautta. Ja Eugene pääsi vihdoinkin ammustehtaan johtoon, tää oli sarjiksissa ainakin huikea kohtaus koska vihdoinkin alettiin valmistaa uutta tavaraa sen sijaan että vaan etsitään erämaasta tarpeita. En kyllä muistanut ollenkaan että TV-sarjassa olisi aikaisemmin ollut tuosta tehtaasta puhetta, mutta ainakin dialogin perusteella siltä vaikutti...
Viimeksi muokannut whatever päivämäärä 20.03.2018 22:45, muokattu yhteensä 3 kertaa
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Gigante » 20.03.2018 22:12

Olihan tuossa viime jaksossa vähän enemmän toimintaa, kuin mitä kauden muissa jaksoissa keskimäärin ja ihan hyvää vaihtelua moinen. Mitä nyt ...
Spoiler: show
Tuo rynkyllä räiskiminen ja sitten koko pyssyn pois heittäminen sisälle juostessa tuntui kyllä vähän tyhmältä vedolta. Palavat zombit on tietty hienoja tehosteita, vaikka turhan nopeasti ehkä syttyivät...elleivät siten ole kastelleet itseään bensalla tai jotain.



Joni Ahonen kirjoitti:
Kaya kirjoitti:HUHU kun oli taas actionia pitkästä aikaa eilisessä jaksossa. Oli melkosen kuumottavat paikat.



Mietteitä eilisestä jaksosta.


Spoiler: show
Todellakin tuo Rickin ja Neganin kohtaaminen sai minut ihan kyykkyasentoon katsomaan jännityksestä jaksoa. Kummatkin ovat nyt sarjan ne kovimmat hahmot, jotka ovat valmiita repimään toistensa kurkut milloin vain. Pidän siitä, että Rick on väliajoin jopa pelottavampi kuin Negan. Rick todellakin uhkuu sarvikuonon vihalla läpi kaikkien esteiden vitutuksen ollessaan huipussaan. Tuo Neganin outo rakkaus Lucille-mailaansa kohtaa on häiriintyneen kiinnostavaa ja pelottavaa.

Tykkäsin jaksosta ja siitä, että Simon on tuonut turhautumistaan esille. Jakso loppuikin aika kiinnostavasti. Se miesmuija puvuntakki yllä kahden selvästi kuvauspaikan lomalta poimitun 17-vuotiaiden henkivartiansa kanssa oli kokonaan eri maailmasta. Toki heti alkoi kiinnostamaan, mistähän tässä on kyse?




Pieniä spoiluja jakson tapahtumia koskien ja pientä vihjailua sarjiksen suuntaan:

Spoiler: show
Mikäli tv-Neganin taustan eräs tietty yksityiskohta täsmää sarjis-Neganin taustaan niin tämän kiintyminen mailaansa kohden on jossain määrin ymmärrettävä...vaikka se on silti eittämättä sieltä kieroutuneimmasta päästä.

Mitä tulee tähän pakettiauton kolmikkoon, minulla on eräs villi veikkaus mihin ryhmään sarjiksen myöhemmästä vaiheista he voisivat kuulua, mutta tästä teoriasta en puhu tämän enempää. Ironiaa sinänsä, että luin heistä wikistä juuri pari tuntia ennen itse jaksoa.

Simon on alkanut osoittamaan melkoista Starscream-käytöstä ja on melko mahdollista että Negan antaa tämän kuulla viellä kunniansa kaatiksen joukkoteloituksesta. Saas nähdä vaikuttaako kumpi, Dwight vai Simon miten paljon ratkaisevassa yhteenotossa.



Näin vauhdikkaita jaksoja toivoisi sarjaan reippaasti enemmän, varsinkin kun ottaa huomioon miten usein kaudet kulkevat kalmojen laahustamisen tahtiin. Ykköskauden tapahtumat poikkesivat ehkä rajusti lähdemateriaaliin, mutta lyhyytensä ansiosta homma eteni sentään tehokkaammin...kakkoskausi menikin sitten siihen toisinaan turhauttavan hitaaseen draamailuun maatilalla, jolla viivyttiin arvioilta kolmikertainen aika mitä sarjiksessa.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja whatever » 21.03.2018 00:19

Silence kirjoitti:Eilisessä jaksossa oli kyllä toimintaa ja hieman jännä hetkikin loppupuolella mutta jakso kävi taas kerran mahdollisimman pitkäveteisellä venytyksellä. Jaksossa oli kirjaimellisesti sisältöä noin puolikasta jaksoa varten ja se oli venytetty kaikella mahdollisella venytyksellä kokonaisen jakson mittaiseksi. En oikeasti yllättyisi jos sarjaa olisi kuvattu ehkä puolet vähemmän ja tuotantoyhtiö olisi jälkituotannossa määrännyt että jaksojen määrä pitää tuplata.

Jep jep, sarjan laatu paranisi huomattavasti jos jaksot olisi puolet lyhyempiä tai niitä olisi puolet vähemmän kaudessa. Mutta siellä on joku kyyninen kusipääjohtaja kusipäättämässä näistä asioista, ja semmosta ei kiinnosta kuin se että paljonko mainosaikaa se saa myytyä. Semmosten mielessä itse sarja on vain alusta mainoksille, mutta onneksi ei ole ainakaan mun TWD-jaksoissa mainoksia näkynyt.

Kaya kirjoitti:
Spoiler: show
Entäs tämä jakkupuku-ilmestys? Onko sarjakuvissa ollut vastaavaa, tietääkö joku joka niitä lukee? Alkuun pitää tietenkin olla skeptinen ja olettaa että joku kusetus on kyseessä, mutta hyvä jos sarjaan pääsee välillä mukaan uutta ja hyvääkin porukkaa. Hyvä siis, että Maggie otti diilin lopussa vastaan, ja ehkä tästä on ensimakua tulevasta kaudesta.


Gigante kirjoitti:
Spoiler: show
Mitä tulee tähän pakettiauton kolmikkoon, minulla on eräs villi veikkaus mihin ryhmään sarjiksen myöhemmästä vaiheista he voisivat kuulua, mutta tästä teoriasta en puhu tämän enempää. Ironiaa sinänsä, että luin heistä wikistä juuri pari tuntia ennen itse jaksoa.

Jakku-eukosta ja jaksosta muutenkin:
Spoiler: show
Heh, taidan tietää mitä ryhmää Gigsu meinaa. Itsellä tuli kanssa tämä yksi poppoo mieleen välittömästi, lähinnä sen jakku-eukon pukeutumistyylistä ja mannerismeista. Hän kyllä kielsi kuuluvansa mihinkään ryhmään, mutta toisaalta olisi ihan ymmärrettävää pimittää semmoiset tiedot tuntemattomilta. Ainakin lupaili tulevansa keräämään voitot kaupoista myöhemmin, joten vaikkei olisikaan osa mitään sarjiksista tuttua porukkaa niin luultavasti tulee takaisin kuvioihin isommassa roolissa jollain toisella kaudella.

Muuten oli kyllä pitkästä aikaa kunnon jakso, mutta niinhän tää homma yleensä menee että kauden loppuun säästetään parhaat palat, että katsojat saataisiin innostumaan seuraavasta kaudesta joka onkin sitten pelkkää lässytystä taas sen ensimmäiset 10 jaksoa. :roll: Mutta joo, ei ollut tässä jaksossa mitään hirveitä ajanvenytys-kohtauksia, mun mielestä kaikella oli paikkansa. Paitsi ehkä juuri tämä jakku-eukko oli vähän kyseenalainen. Ei sinänsä mitään tätä juonenkehitystä vastaan ainakaan toistaiseksi, mutta katkaisi jakson flown aika tökerösti. Ja jos oikeasti selviää että se on osa tätä sarjiksista tuttua ryhmää mikä mulla ainakin on mielessä, niin ihan liian ajoissa tämä tapaaminen mun mielestä ottaen huomioon että sarjiksissa se varsinainen ensitapaaminen tapahtui vasta muutama luku sitten...
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Kaya » 21.03.2018 12:09

Spoiler: show
Kaya kirjoitti:Entäs tämä jakkupuku-ilmestys? Onko sarjakuvissa ollut vastaavaa, tietääkö joku joka niitä lukee?

Gigante kirjoitti:Mitä tulee tähän pakettiauton kolmikkoon, minulla on eräs villi veikkaus mihin ryhmään sarjiksen myöhemmästä vaiheista he voisivat kuulua, mutta tästä teoriasta en puhu tämän enempää..

whatever kirjoitti:Heh, taidan tietää mitä ryhmää Gigsu meinaa. Itsellä tuli kanssa tämä yksi poppoo mieleen välittömästi, lähinnä sen jakku-eukon pukeutumistyylistä ja mannerismeista...


Seriously? :D Oisitte nyt jotain kertonu ees.


Itse en kyllä näe tässä sarjassa tuota jaksojen venytys hommaa ollenkaan. Siis toki varmastikkin suurinosa jaksoista on hidastempoisempia kuin ne jaksot joissa on alusta loppuun joka minuutti jonkun porukan lahtaamista tai vastaavaa. Jos siis näiden ihmisten A ja B keskustelut (joissa yleensä kyllä keskustellaan jostain käsillä olevasta asiasta) pitäisi poistaa/korvata jollain muulla niin millä sitten? Eikai sarja voi koko ajan olla sitä että ammutaan/hyökätään jonnekkin/löydetään uusi porukka/uusi paikka missä varusteita/muita kuumottavia tilanteita tms? Mikä sarja sisältää nykyään joka jakso jotain yllättäviä juonenkäänteitä tai jotain muuta odottamatonta?

Ja mitä alkuun tulee, eikai tämmönen sarja voikkaan olla kahdeksaa kautta sitä samaa ensimmäistä kautta missä kauhistellaan että voi kun noita zombeja on niin paljon ja miten niistä selvitään. Eikös se sarjan tunnuslausekkin ole fight the dead, fear the living. Ei ketään kiinnostaisi kahdeksaa kautta katsoa "näin tapat zombin sadalla eri tavalla ja ehkä jäät henkiin". Melkein väkisin näin pitkässä sarjassa pakko keskittyä niihin ihmisiin ja niiden välisiin tapahtumiin enemmän kuin zombeihin. Kiinnostaisi muuten tietää että paljonko tästä outbreakista on olevinaan kulunut jo aikaa?
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Gigante » 21.03.2018 12:34

Seriously? :D Oisitte nyt jotain kertonu ees.


Sori, en viitsinyt sekoittaa sarjispsoiluja jaksospoilujen kanssa, koska laiskuus.

Nyt on sitten lähinnä mahollisia sarjisspoiluja:
Spoiler: show
Uskon jakkupuvun ja kavereiden kuuluneen Commonwealthin (tai tiedä ottaako tv-versio käyttöön eri nimen tvs.) porukkoihin. Lukemani mukaan heillä on suht hyvät oltavat ja jokseenskin paremmat resurssit ja joukot, joten ei mikään ihme että vaihtasivat hieman muonaa/tietoja musiikkiin ja muuhun kevyempään.



...

Mitä tulee tuohon ajankulumiseen sarjan tapahtumien suunnalta, niin itse veikkaan aikaa kuluneen jonkin kahden vuoden verran. Hieman yläkanttiin ehkä mennään, mutta kun ottaa huomioon että vankilassa viihdyttiin aika hyvä tovi maatilahommissa ja jo ennen vankilaa kuljettiin vielä koko talvi pitkin korpia. Tämä noin pari vuotta on lähinnä oma headcanon, jolla yritän uskotella itselleni esim. Carlin kasvun kausien välillä.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja whatever » 21.03.2018 22:31

Mitä hittoa, YouTube ehdotti tämmöstä; https://www.youtube.com/watch?v=9JN-SzJ721U

Chappelle's Show hahmot Walking Deadissä, lol mitä? Tiesin että Dave on ruvennut tekemään stand-upia taas, mutta en olisi ikinä uskonut että Chappelle's Show hahmoja tullaan enää ikinä näkemään uusissa sketseissä. Walking Dead aihe on vaan bonusta.
Cookiest crackhead in the town, he's Tyrone. :mrgreen:
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Waeltavat Delanneet

ViestiKirjoittaja Gigante » 27.03.2018 08:44

Sen verta toimintapainotteinen jakso oli, että vaihteeksi pystyi katsomaan ilman että olin nukahtaa kesken katsomisen. Mutta voi perkele noita mainostaukoja. Pitääkö niitä Legionin mainoksia näyttää kaksin kappalein, jokaisella hiton tauolla.


Spoiler: show
Punapaitoja putosi puolin ja toisin, harmi vaan että suurin osa kuolleista oli sitä porukkaa joka on ollut taka-alalla niin kauan, että en meinaa muistaa näitä lainkaan. Kuka ihme esim. oli tuo äijä, joka puhui Carolin kanssa tuttavallisemmin ja oliko se Bruce joka pyysi armokuolemaa kuumeisena? Sama tilanne tapahtui kakkoskauden finaalissakin, porukkaa kuoli ja itse vain mietin "kukahan hitto tuokin oli?"

Mutta tuo myrkytettyjen aseiden isku oli kyllä melkoista painajaista niin suunniteltuna kuin myös käytännössä. Dwightin nuolet taisivat olla käsittelemättömiä, kun Tara ei näyttänyt saaneen tätä "kulkijakuumetta".

Elokuva ja tv-ipanat, ei sitten ikinä ymmärrä käskyä "Pysy sisällä".

Seuraava jakso menee sitten varmaan Jadisin ja Neganin hitaiden teekutsujen merkeissä, elleivät kirjoittavat tee jotain yllättävää.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

EdellinenSeuraava

Paluu Televisio ja elokuvat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron