Mikä peli menossa?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 10.02.2018 21:36

Joni Ahonen kirjoitti:Innolla jatkan matkaani Kantossa kohti Pokemon liigaa! Nyt pitäisi vielä saada kaikki vanhat Pokemonit VHS:ltä pyörimään, niin sitten elämä olisi kuin vuonna 2000.

Ahonen on varmaan niin hipsteri ettei modernit mukavuudet kuten Netflixit kiinnosta mutta Pokemonin eka kausi on melkeinpä kokonaisuudessaan siellä suomidubbeineen. Se on tänä päivänä se helpoin tapa päästä nostalgiatripille Indigo-liigaan.

Dragon Ball FighterZ

ArcSys ei petä taaskaan, aivan helvetin tiukan tappelupelin ovat vääntäneet ja vähän pelottaa että tämä vie spotlightin kokonaan Blazblue Cross Tag Battlelta sillä en usko että ihan hetkeen saavat näin uskomatonta peliä pihalle. Combojen labrailun ohessa oon pelannu hieman story modea ja tarinahan on aivan täyttä nonsenseä, eli just sitä oikeeta Dragon Ball-menoa. Kaikki pahikset on yhtäkkiä hengissä ja sit keräillään kavereita ja käydään 3v3 matseissa kurmottamassa kaikkia pataan. Pelimekaniikat on aivan uskomattoman tiukat, presentaatio on ihan 11/10 ja musatkin ovat suht kovaa revittelyä (ei yllä kyllä ASW:n muiden pelien tasolle). Huomaa että peli on aivan selkeästi Dragon Ball-fanien tekemä, sillä fanservicen puolesta tämä on parasta paskaa ikinä.

Kaiken lisäksi tämä on täydellinen peli alottaa japanilaisten 2D-tappelupelien pelaaminen koska syvyyttä on tarpeeksi ja tää peli on ihan naurettavan aloittelijaystävällinen. Ehdoton hankinta jokaiselle Dragon Ball-fanille ja jos siihen päälle vielä kiinnostaa animetappelupelit niin you're in for a wild ride.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 13.02.2018 18:14

Phoenix Wright: Ace Attorney

Hommasin tämän Phoenix Wright -trilogian tuossa taannoin ja nyt olen pari päivää pelaillut sarjan ekaa osaa. Tiesin pelien maineen, mutta silti jotenkin yllätyin kuinka viihdyttävää menoa tämä oikein on: olen saanut suoranaisia kiksejä pelatessani. Olen ratkaissut kaksi tapausta ja kolmas on menossa. Jouduin vaan jättäämään eilen illalla pelailun kesken, kun oli niin rankka päivä, ettei ajatus enää kulkenut ilta kymmenen jälkeen. Tänään illemmalla olisi tarkoitus selvittää seuraava keissi oikeudessa.

Kiitos Ahoselle, kun olet vuosien ajan kehunut näitä pelejä. Phoenix Wright on tainnut saada uuden fanin :)
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 13.02.2018 19:22

-Zerials- kirjoitti:Kiitos Ahoselle, kun olet vuosien ajan kehunut näitä pelejä. Phoenix Wright on tainnut saada uuden fanin :)


Muistan aina miten suorastaan räjähdin innosta pelin uskomattomissa käänteissä. Etenkin se viimeinen tapaus (ei bonustehtävä, vaan tapaus nro. 4) sai minut sellaiseen tilaan, että piti mennä oikeasti keskellä yötä juhlimaan 10 kilometrin päässä olevalle ABC:lle tapauksen voittoa jätskiannoksella. :)

Kivaa kuulla Ässä juristin saaneen uuden fanin. Pelaa seuraavat osatkin, pelisarjan trilogia on yksi onnistuneimmista. Myös tutut hahmot esiintyvät yllättävissä käänteissä jatko-osissa.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja PT2 » 16.02.2018 13:22

ForWeAreMany kirjoitti:Kaiken lisäksi tämä on täydellinen peli alottaa japanilaisten 2D-tappelupelien pelaaminen koska syvyyttä on tarpeeksi ja tää peli on ihan naurettavan aloittelijaystävällinen. Ehdoton hankinta jokaiselle Dragon Ball-fanille ja jos siihen päälle vielä kiinnostaa animetappelupelit niin you're in for a wild ride.


Itelläni on sama homma työn alla. Vaikka tappelupeleissä oonkin paska enkä osaa komboja nimeksikään, tässä pelaaminen on oikeasti kivaa ja jopa koukuttavaa. Eilenkin pelasin varmaan 4 tuntia putkeen. Voittoja ei hirveästi tuu, mut treeni on ainakin kovaa. Tarinamoodi nyt on aivan perseestä vaikka itse tarina onkin kiva seurata. Tylsää ja ykstoikkosta pelaamista vaan, joka käy pidemmässä jaksossa kyllästyttämään.

Otin tossa vähän videotakin talteen samalla kun pelailin. Aikamoista "button mashingiähän" toi on. Linkki
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 16.02.2018 13:47

PT2 kirjoitti:Otin tossa vähän videotakin talteen samalla kun pelailin. Aikamoista "button mashingiähän" toi on. Linkki

Onneks tää peli on tehty siinä mielessä et se näyttää ihan helvetin siistiltä oli minkä tasosia pelaajia hyvänsä. Autocombotkin on törkysiistejä ja superitkin saa parilla napinpainalluksella ulos. Pidän siitä miten ArcSys on tämän ja Persona 4 Arenan kanssa tehnyt eli sisältänyt nämä autocombot perusmekaniikkoihin sen sijaan että ne olisi oma kasualisoitu pelimoodinsa kuten GG:ssä ja BB:ssä. Siitä on helpompi lähtee sitten ylöspäin sen sijaan että pelaa aikansa stylish modella ja sitten siirtyy pelaamaan oikeilla kontrolleilla. Ite en oo kauheasti pelannut vielä muiden ihmisten kanssa koska ei oo kauheasti tuttuja kaupungissa joita tappelupelit kiinnostaa ja itse olen sen verran autisti pristiinien inputtien kanssa että ei huvita pelaa mitään 7:n framen lagilla varustettuja pelejä. Enemmän aikaa on tullut kulutettua practicessa ja alkaa olee team Trunks-Gohan-Yamchalla damaget jo hallussa. Heitetääs parit omatkin videot alle näytille.

Trunks-Yamcha-Gohan nurkkacombo

Toisen pelipäivä Gohan-combo

Friezan hautajaiset feat. Goku ja molemmat Gohanit


Onhan näissä vielä optimoimisen varaa mut alan olee pikkuhiljaa tyytyväinen siihen miten assistejakin osaa hyödyntää tavalla tai toisella. Adult Gohanin soolodamage on kyl ihan vitun typerää ilman assistejakin, joten sillä pelatessa nekään ei ole ihan kauhean välttämättömiä osata mutta lisädamage on aina lisädamagea.

EDIT:

Löyty multa Twitteristä toisetkin Friezan hautajaiset.

https://twitter.com/ForWeAreMaunuri/status/963897013166399489
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja NightFan » 16.02.2018 18:04

Tullut nyt pelattua Final Fantasy II nes versiota ja täytyy sanoa että on hyvin raivostuttavaa kun puolet ajasta ei mainita mitä/minne pitää mennä. Koita siinä seikkailla päättömänä ympäriinsä
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 17.02.2018 10:01

NightFan kirjoitti:Tullut nyt pelattua Final Fantasy II nes versiota ja täytyy sanoa että on hyvin raivostuttavaa kun puolet ajasta ei mainita mitä/minne pitää mennä. Koita siinä seikkailla päättömänä ympäriinsä


Tiedän tunteen. Final Fantasy VI:ssäkin vähän samantapaisia ongelmia. Tai siis, kyllähän hahmot puhuvat aina mihin suuntaan heidän pitäisi mennä ja minkä kaupungin kautta. Harmi vaan, että he mainitsevat asian yleensä aina vain kerran ja kun ei millään meinaa muistaa kaikkia pelin kaupunkeja nimeltä, niin pitää yleensä suunnistaa fiilispohjalta. Avoimen maailman karttakin on lähinnä karkea mustavalkopiirros, jossa kaupungit ovat kärpäsenkakan kokoisia pisteitä. Joku zoomausominaisuus tekisi toisinaan terää.

...
Tällä hetkellä pelissä vedettiin juuri Kefkaa dunkkuun (kestävä paskiainen, pakko myöntää) ja lähdettiin sitten suunnistamaan johonkin suuntaan Terran perässä. Lockesta ei oikein ole taisteluihin ja Gau toimii vähän turhan satunnaisesti, joten tiimi koostuu lähinnä Edgarista, Celesistä, Guilesta eikäkunsiis Sabinista ja Cyanista.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja NightFan » 17.02.2018 10:11

Kutosessakin on hieman samaa piirettä mutta ei yhtään samalla tasolla. Homman voi hyvin kiteyttää "Kysy henkilöltä A asiaa X, jotta voit mennä paikkaa Y kysymään uutta asiaa X:stä henkilöltä B"
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja PT2 » 17.02.2018 11:04

ForWeAreMany kirjoitti:Ite en oo kauheasti pelannut vielä muiden ihmisten kanssa koska ei oo kauheasti tuttuja kaupungissa joita tappelupelit kiinnostaa ja itse olen sen verran autisti pristiinien inputtien kanssa että ei huvita pelaa mitään 7:n framen lagilla varustettuja pelejä.


En mäkään oo pelannu mitään kahden ohjaimen pelejä, ei oo oikein seudulla kavereita joiden kanssa hengata saati pelata. Netissä oon käyny pelaamassa muutamia matseja, eli ottanut vain turpaani. Yllättävän hyvin toimii vaikka odotinkin lagia sun muuta. Yleensä se on jotain 1-4 framea mitä mulla lagi näkyy eikä ragequittia ole tullut keltään. Itsekin oon menny aina loppuun saakka ja laskenu vaan ohjaimen syliin kun oon selvästi jo hävinnyt pelin.

Mulla suurin ongelma on juurikin kombottaminen (en osaa oikein yhdistää hyviä komboja ja supereita joten saan ehkä 4000 damagea tehtyä) ja nurkkaan joutuminen ja sieltä poispääseminen. Varsinkin kun monen pelaajan taktiikka on nimenomaan mättää vihollinen nurkkaan ja jatkaa neliöllä rämpättyä autokomboa ikuisuuksiin.

Adult Gohanin soolodamage on kyl ihan vitun typerää ilman assistejakin, joten sillä pelatessa nekään ei ole ihan kauhean välttämättömiä osata mutta lisädamage on aina lisädamagea.


Ilmeisesti Gohanin juttu on se seiskalevelille boostaaminen? Meikäläinen ei ole oikein tohon tutustunut kun tuntuu että tarvin mieluummin jonkun kunnon superblast-iskun minkään damageboostin sijaan :D Muuten kyllä ihan hyvä hahmo, ainakin parempi kuin lapsi-Gohan. Ite oon eniten pelannu Android 18:sta, Nappalla, Yamchalla ja Gokulla. Buun kumpaakaan versiota en ole edes kokeillut.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 19.02.2018 12:21

PT2 kirjoitti:En mäkään oo pelannu mitään kahden ohjaimen pelejä, ei oo oikein seudulla kavereita joiden kanssa hengata saati pelata. Netissä oon käyny pelaamassa muutamia matseja, eli ottanut vain turpaani. Yllättävän hyvin toimii vaikka odotinkin lagia sun muuta. Yleensä se on jotain 1-4 framea mitä mulla lagi näkyy eikä ragequittia ole tullut keltään. Itsekin oon menny aina loppuun saakka ja laskenu vaan ohjaimen syliin kun oon selvästi jo hävinnyt pelin.


Itekin nyt pari matsia pelannu netissä ja oon itekin tosi positiivisesti yllättynyt et miten hyvin se viime kädessä toimii. Ei ole nimittäin noi nettipelit konsolilla olleet ikinä ArcSysin vahvin puoli mut tässähän tää pelittää ihan pelattavasti jo. Blazblue Centralfictionin ranked oli aivan perseestä kun itse pelaa hahmoa jolla on helvetisti tarkkoja microdasheja joista ei tuu useamman framen lagilla hevonvittuakaan.

PT2 kirjoitti:Mulla suurin ongelma on juurikin kombottaminen (en osaa oikein yhdistää hyviä komboja ja supereita joten saan ehkä 4000 damagea tehtyä) ja nurkkaan joutuminen ja sieltä poispääseminen. Varsinkin kun monen pelaajan taktiikka on nimenomaan mättää vihollinen nurkkaan ja jatkaa neliöllä rämpättyä autokomboa ikuisuuksiin.


Komboiluun mulla ei oo kyllä suurempia vinkkejä, inputit oppii painelee nopeiten ihan vaan pelaamalla ja d-pad inputit kantsii opetella painelee spessuissa ja supereissa hyvissä ajoin. Esim jos tekee ihan perus L -> M -> H ->super -combon nii inputtaa d-pad inputit saman tien ku on painanut ympyrää ja R1/R2 vasta sitten ku H-hyökkäys osuu. Ajan myötähän noi sit tulee onnistumaan paljon paremmin eikä mulla siihen oo tän parempia neuvoja.

Nurkasta poispääsyyn voi sit käyttää deflectiä (taaksepäin + X) saman tien kun nousee maista ylös, sillä se on aktiivinen ekasta framesta lähtien. Vaihtoehtosesti voi myös yrittää johonkin väliin tehdä LV3 superin koska se on jokaisella hahmolla tavallaan universaali "reversal" siinä mielessä että vihollisten hyökkäykset menee suoraan pelaajasta läpi sen startupin aikana. Toki käytännöllisyys riippuu aina siitä että mikä hahmo itsellä on käytössä sillä joidenkin superit on tähän enemmän tai vähemmän käytännöllisiä. Itse myös teen guard cancelia (blokatessa eteeenpäin + assist) mikä vie yhden mittarin ja vaihtaa toisen hahmon kentälle nopeasti. Tällein voi vähän kääntää sitä pressurea toiseen suuntaan mut se on sit riskialttein näistä kolmesta. Noissa mainitsemissas autocomboissakin on sit jotain aukkoja joihin voi lyödä oman autocombon väliin kunhan vaan ettii sen rakosen sieltä. Tosiaan toi nurkkapressure on tosi isossa osassa 2D-fightereista ja sen kanssa diilaaminen on aluksi aivan helvetin turhauttavaa, mutta pysyy vaan rauhallisena ja yrittää tarkkailla jos löytys rakoja hyökkäyksistä nii kyllä sieltä aina jotenkin pois pääsee.

PT2 kirjoitti:Ilmeisesti Gohanin juttu on se seiskalevelille boostaaminen? Meikäläinen ei ole oikein tohon tutustunut kun tuntuu että tarvin mieluummin jonkun kunnon superblast-iskun minkään damageboostin sijaan :D

Kaverin kans itse asiassa mietittiinkin tätä että onko 7LV Gohan mitenkään fiksu tapa käyttää seitsemän stockia sillä sen voi käyttää niiiiiin paljon fiksumminkin, esim just näihin LV3 supereihin tai sit boostattuihin spessuihin. Gohania pelataan niin paljon kärkimiehenä jolloin on aika riskialtista tirvasta siihen kaikki mittarit, sillä jos nyt vastustaja saa sen yhden vaaralisen confirmin nii rip Gohan ja mittarit. Toisaalta taas jos jättää ankkurihahmoks itselleen 7LV Gohanin + sparking blastin nii sillä kyllä kolaa koko joukkueen alas soolonakin. Gohanilla noi levelit tosiaan vaikuttaa sillein et spessut saa uusia ominaisuuksia, damage boostaantuu 2% leveleillä 2-6 ja seiskalevelillä Gohan saa "reverse-beatin" milloin kaikki normaalit hyökkäykset pystyy lätkimään vastustajan naamalle ihan missä tahansa järjestyksessä perinteisen L>M>H-sijaan. Ite kyl yritän aina saada Gohanin mahdollisimman korkealle levelille koska damageboosti on aina damagea ja toi reverse-beat on niin typerän hyvä ominaisuus että melkein itkettää vastustajien puolesta jotka joutuu diilaa 7LV Adult Gohanin kans nurkassa. Ois kova parittaa se pikku-Gohanin kanssa koska se saa mittaria syystä x aivan vitun nopeasti nii ei olis iso homma nykiä isompi Gohan seiskalevulle. Harmi vaan että molempien assist on aivan paska nii ei oo siinä mielessä kauhean kova hahmocombo vaikka molempien soolodamage onkin pelin kärkikastia.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja PT2 » 21.02.2018 10:39

ForWeAreMany kirjoitti:Itekin nyt pari matsia pelannu netissä ja oon itekin tosi positiivisesti yllättynyt et miten hyvin se viime kädessä toimii


Tässä kyllä joo toimii toi nettipeli yllättävänkin hyvin, enkä ole kohdannut oikeasti kunnon viivettä kuin kerran tai kaksi, mutta sekin vain hetkellisenä.

ForWeAreMany kirjoitti:Tosiaan toi nurkkapressure on tosi isossa osassa 2D-fightereista ja sen kanssa diilaaminen on aluksi aivan helvetin turhauttavaa, mutta pysyy vaan rauhallisena ja yrittää tarkkailla jos löytys rakoja hyökkäyksistä nii kyllä sieltä aina jotenkin pois pääsee.


Joo nyt oon alkanu saamaan jo vähän tosta jutusta kiinni. Tärkeintä on vaan olla hermostumatta ja etsiä se sopiva kohta pistää kampoihin. Homma vaan menee nopeasti neliön rämppäämiseksi ja sillon siitä ei pääse irti ikinä. Ja mitä nyt lueskelin, niin ilmeisesti varsinkin Cellin saadessa toisen nurkkaan irti on hankala päästä, täytyy vaan odottaa virhettä viholliselta.

ForWeAreMany kirjoitti:Kaverin kans itse asiassa mietittiinkin tätä että onko 7LV Gohan mitenkään fiksu tapa käyttää seitsemän stockia sillä sen voi käyttää niiiiiin paljon fiksumminkin, esim just näihin LV3 supereihin tai sit boostattuihin spessuihin.


Tätä mäkin just funtsailin. Hahmo on aivan jäätävän hyvä, mutta vaatii sen maksimipowerin taustalle ja ilman energioidenlatausta siinä menee aikaa. Toki hahmo on hyvä muutenkin, mutta tuossa maksimilevelissä se pesee kyllä muut.

Sinänsä kyllä hauskasti ArcSys on onnistunu tekemään Gotenksista just sellasen kun se on muutenkin. Aivan hemmetin ärsyttävä ja ylimielinen paska jonka liikesarjat ja spessutkin vaan ärsyttää :D
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 21.02.2018 11:10

PT2 kirjoitti:Joo nyt oon alkanu saamaan jo vähän tosta jutusta kiinni. Tärkeintä on vaan olla hermostumatta ja etsiä se sopiva kohta pistää kampoihin. Homma vaan menee nopeasti neliön rämppäämiseksi ja sillon siitä ei pääse irti ikinä. Ja mitä nyt lueskelin, niin ilmeisesti varsinkin Cellin saadessa toisen nurkkaan irti on hankala päästä, täytyy vaan odottaa virhettä viholliselta.

Täähän se olis, itsellä on kans vielä tosi paljon tässä pelissä opeteltavaa puolustuksessa kun olen niin vammanen että pelaan kaikkia 2D-fightereita samalla tapaa kuin BlazBluea ja tän takia en esim ole ikinä oppinut pelaamaan Guilty Gearia ja Persona 4 Arenaa kunnolla. Dragon Ballia on kyl tullu jo nyt hinkattua enemmän ku näitä kahta muuta niin alkaa pääsee tuosta BB-fiiliksestä pikkuhiljaa pois. Mulla on kans tuota samaa vikaa et netissä vastaan pelatessa ei aina riitä kärsivällisyys odottaa jotain pientä aukkoa blockstringeissä niin tällöin tulee sorruttua tohon autocombon naputtamiseen vaikka olisi paljon parempiakin työkaluja kyseiseen tilanteeseen käytettävissä.

Pakko kyllä sanoa että en ole moneen vuoteen ollut pikkulapsen tavoin näin innoissani mistään pelistä, piti alkaa tän pelaamisen ohessa sivistämään tyttöystävää ja alkaa katsomaan Dragon Ball Z:aa alusta asti. :D

PT2 kirjoitti:Tätä mäkin just funtsailin. Hahmo on aivan jäätävän hyvä, mutta vaatii sen maksimipowerin taustalle ja ilman energioidenlatausta siinä menee aikaa. Toki hahmo on hyvä muutenkin, mutta tuossa maksimilevelissä se pesee kyllä muut.


Twitterissä on pyöriny kauheasti juttua siitä, että Gohan on jo ensimmäisen level unlockin jälkeen suurinpiirtein paras 1v1-hahmo koko pelissä. Pariin kertaan oon törmänny videoiihin missä just LV1:llä saadaan nurkassa kyykkyjabi-combostartteri ja siitä confirmista tapetaan suoraan koko vihollinen (heitän tän itse asiassa tuohon alemmas). Gohanin nurkkacomboissakin noi ajotukset on kyllä aivan hevonvittua niin ne pitää kyllä opetella kunnolla ettei niitä tositilanteessa sitten droppaa ja vastaanota itse samalla mitalla turpaan. Hinkkasin just itse tuossa videossa olevaa machine gun kick-looppia joku puoli tuntia ja sain sen ehkä kolme kertaa onnistumaan. Tää on kyl toisaalta omasta mielestä tappelupelien hienous että voi käyttää aikansa tällaseen absurdin vaikean paskan opetteluun ja vitsi että se tuntuu hyvältä kun joskus kiljoonan vuoden päästä onnistuu edes kerran saamaan jonkun harjoitellun combon perille. Itse harjoittelin esim BBCF:ssä launchista asti Naotolla yhtä comboa millä pystyy suurinpiirten oneshottamaan vastustajan saman tien ja tässä kuukausi pari sitten tuli ensimmäisen kerran tilanne tehdä kyseinen combiino ja vitsi että tuli uskomattoman hyvä fiilis siitä että ei välttämättä oo mennyt kaikki aika ihan hukkaan mitä joskus on tunkenut tämänkin opetteluun.

Tässä tosiaan vielä tää Gohanin combo.
https://twitter.com/Rebel2_Seo/status/963673599721771010
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja PT2 » 21.02.2018 20:32

ForWeAreMany kirjoitti:piti alkaa tän pelaamisen ohessa sivistämään tyttöystävää ja alkaa katsomaan Dragon Ball Z:aa alusta asti. :D


Kannattaa alkaa katsomaan Kaita. Sehän on siis remasteroitu Z, josta on poistettu useita fillereitä. Siihen vielä Super perään, joka jatkuu edelleenkin.

ForWeAreMany kirjoitti:Tässä tosiaan vielä tää Gohanin combo.
https://twitter.com/Rebel2_Seo/status/963673599721771010


Juuh elikäs :D Toi on kyllä aikamoista showta kun saa flown vaan toimivaan ja varsinkin tolle konekivääripotkulla saa hyvin tehtyä pahaa jälkeä. Tosin, tollanenkaan ei kyllä onnistu ihan aloittelijalta että kyllä toi kaveri on sparrausmoodia hetken pelannut. Sama on periaatteessa mahdollista kaikilla hahmoilla, mikäli vaan treenaa aivan perkeleesti. Tappelupelit on juurikin niitä pelejä, joissa harjoitus tekee oikeasti mestarin.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
Avatar
PT2
 
Viestit: 504
Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 22.02.2018 16:47

^ Samaan syssyyn vielä kannattaa tarkistuttaa Team Fourstarin Dragonball Z Abridged-parodia. Eka kausi on vähän vaatimaton, mutta voi pojat miten hyvää läppää tuossa lentää, ääninäyttelystä ja editoinneista puhumattakaan. Omissa kirjoissa jopa monin paikoin parempi mitä alkup. sarja.



Mutta jotta en ihan pelkkää ohvia haastele, niin meikää kiinnostais vielä tietää eroaako tuo tuo peli mekaniikaltaan miten paljon esim. Budokai Tenkaitchi-sarjan mättöön? Kaltaiselleni, turhan monimutkaisia näpäinyhdistelmiä vaativia tappelupelejä karsastavalle DBZBT:t olivat suht helposti lähestyttäviä, kun iskut olivat suht helppoja suorittaa ja kontrollit pysyivät kullakin hahmolla samoina, ainoastaan tyyli ja tekniikat vaihtelivat.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 22.02.2018 19:26

Gigante kirjoitti:Mutta jotta en ihan pelkkää ohvia haastele, niin meikää kiinnostais vielä tietää eroaako tuo tuo peli mekaniikaltaan miten paljon esim. Budokai Tenkaitchi-sarjan mättöön? Kaltaiselleni, turhan monimutkaisia näpäinyhdistelmiä vaativia tappelupelejä karsastavalle DBZBT:t olivat suht helposti lähestyttäviä, kun iskut olivat suht helppoja suorittaa ja kontrollit pysyivät kullakin hahmolla samoina, ainoastaan tyyli ja tekniikat vaihtelivat.


Tää on ihan oikea tappelupeli syvine mekaniikkoineen siinä missä Budokai Tenkaichit on enemmän tollasta fanservice-kekkulointia (helvetin hyvää sellaista toki). FighterZ:ssa toki on otettu huomioon mahdollinen muu kohderyhmä ja täten se on tosi hyvä paikka alottaa tappelupelien pelaaminen sillä aloittelijoita helpottavat systeemit on sisällytetty ihan core gameplayhin sen sijaan että pelissä olisi erillinen moodi nappien hakkaamiselle kuten monessa muussa kötinäpelissä ja siitä sitten on pikkuhiljaa helppo lähteä harjoittelemaan eteenpäin. Uusia hahmojakin on helppo lähteä kokeilemaan autocomboilun takia ja sen lisäksi jokaisella hahmolla erikoisliikkeiden inputit ovat aivan samat ja normaalit hyökkäyksetkin ovat melkeinpä universaaleja joka hahmolla (alaspäin + ympyrä = anti-air, eteenpäin + kolmio = overhead ja X on jokaisen hahmokohtanen spessu Blazbluen tapaan) eli siinä mielessä peliä voi vähän verrata Tenkaicheihin.

Jos on Guilty Gearit tai Blazbluet yhtään tuttuja nii FighterZ:ia on tosi hyvä verrata niihin kun on saman lafkan käsialaa, aloituskynnys on todella paljon matalampi kuin kummassakaan edellämainitussa mutta syvyyttä löytyy ihan saman verran. Dragon Ballin ja tappelupelien fanina voin kyllä sanoa että tää on helposti paras Dragon Ball-peli mitä on ikinä tehty.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja whatever » 15.03.2018 16:31

Total War: Arenan betaa on tullut testailtua. Pelisarjan fanina Total War joka on alusta alkaen suunniteltu moninpeliksi kuulostaa paperilla ihan mahtavalta, yleensä kun se moninpeli on aika heppoisesti toteutettu jaa pääpaino on selvästi ollut yksinpelikampanjoissa. Hyvin on kääntynyt useamman pelaajan moninpeliksi kyllä, 10 vs. 10 matseja joissa jokaisella pelaajalla on 3 joukkueellista sotilaita. Molemmilla joukkueilla on tukikohta jota pitää suojella, samalla kun yritetään valloittaa vihollisen tukikohta. Jos 15 minuutin aikarajan loputtua kumpikaan ei ole onnistunut valloittamaan toisen tukikohtaa, niin matsin voittaa se jolla on enemmän sotilaita hengissä. Oikein toimivat säännöt, ja omien joukkojen käskyttäminen toimii aivan niinkuin Total Warin pitääkin...

Tätähän pelaisi ihan mielellään vaikka vuositolkulla, jos ei yksi asia pilaisi kokemusta ihan täysin. Julkaisijana on Wargaming, eli niiden World of Tanks, World of Warships yms. pelien kehittäjä, ja niiden pelien Free2Play rahastusmalli on kuulemma kopioitu suoraan tähän. Itse en ole noita pelejä itse pelannut, mutta jos joku muu on, niin varmaan tietää millaista grindaamista se on. Oon jonkun pari viikkoa grindannut yhtä komentajaa ja se alkaa pikkuhiljaa olla puolivälissä täyttä leveliä, mutta päivitysten hinnat pomppasivatkin tähän asti päästyäni ihan astronomisiin lukemiin. Ja komentajiakin on jo yli tusina, eikä niitä pääse mitenkään testaamaan että onko ne edes ostamisen arvoisia. Jos ne saisi kaikki ostettua ja täydelle levelille jollain alle satasella niin olisin valmis jopa maksamaan jotakin, mutta mitä olen tutkinut niin kaikkine turhine "päivityksineen" menisi varmaan tuhansia euroja tai vuosikymmeniä grindaamista että saisi kaiken mahdollisen ostettua eikä tarvitsisi huolehtia kokoajan jostain Pay2Win vihollisista. Ja vaikka ostaisinkin kaiken rahalla, niin en ymmärrä mitä iloa olisi sen jälkeen edes pelata jollain helvetin ylivoimaisilla joukoilla joilla ei voi tyyliin edes kuolla vaikka tahallaan yrittäisi. *köh* sotanorsut *köh köh*

5/5 idea, haistapaska toteutus, ei jatkoon.
Avatar
whatever
 
Viestit: 629
Liittynyt: 26.04.2014 10:46
Paikkakunta: Yö Kaupunni

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 20.03.2018 17:19

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

Luin netistä, että uusi Ni No Kuni tulee ihan pian ja tajusin, että eka osa on vieläkin pelaamatta. Joskus ehkä vuonna 2014 pelailin tätä peliä ehkä viitisentoista tuntia, mutta se vain jäi jotenkin kesken. Nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni: laitoin PS3:n tulille ja kävin tykittelemään Ni No Kunia!

Tätä Level-5:n ja Studio Ghiblin yhteistä projektia ei voi kyllä olla kehumatta. Ghiblin fanina grafiikat ovat aivan täyttä timanttia ja piti ihan telkkarin asetuksista laittaa väriasetukset täysille, jotta ulkoasusta saa kaiken irti. Voin sanoa, että kannatti. Peli näyttää nyt noin sata kertaa paremmalta, kuin ennen. Jo viisi vuotta vanhaksi peliksi Ni No Kuni näyttää pirun hyvältä! Musiikit ovat myös saakelin kovaa kamaa. Joe Hisaishi on äijä!

Tarinaan en ole vielä kauhean hyvin päässyt sisälle, mutta päähenkilö Oliverin sompailu oikean maailman ja fantasiamaan välillä on aika kiinnostavaa.

Gameplayn osalta en ole ihan myyty. Taistelusysteemi on ihan ok, mutta kuten muistelin vuosien takaa, se ei ole todellakaan mitenkään erityisen nautittava. Tiimin kasvaessa meininki menee turhan sekavaksi, kun erilaisia komentoja alkaa olla ihan hemmetisti.

En kauhean pitkälle ole päässyt, mutta peli tuntuu uudelta usean vuoden tauon jälkeen. Kohta alan lähestyä kohtaa, johon peli jäi kesken. Siitä eteenpäin matka kohti tuntematonta alkaa.
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Kaya » 21.03.2018 11:32

Assassin Creed The Ezio Collection PS4

Peli pitää sisällään AC 2, AC 3 Brotherhood ja AC 4 Revelations. Aiemmin en siis Assassin Creedejä ole pelannut.

AC 2 pelasin jo läpi ja tykkäsin paljon. Vaikka nyt alkuperäiseen peliin en osaa verrata, mutta tosi jees näkönen peli oli kyllä tehty. Videot oli hyvännäköisiä ja hyvin ääninäyteltykin.
Pelattavuuteen sitten vähän miinusta. Joskus peli toimi kuin unelma, ja liikkuminen oli smoothia ja assassinoinnit onnistui helposti. Välillä sitten joka ikiseen pikku tiiliskiveen tai pensaaseen tms jumiuduttiin kiinni. Varsinkin niissä tehtävissä, missä paikasta A annetaan tehtävä, vie kirje 20 sekunnissa toiselle puolelle kaupunkia paikkaan B. Vittu että näihin meni niin hermot.
Jos menet kattoja pitkin, niin ei saa otettua kiinni katon reunasta kun hyppäät, vaikka pitäisi ja tiput alas, tai yrität hypätä suoraan eteenpäin, niin ukko hyppää jonnekkin takavasemmalle. Sitten taas jos menet tietä pitkin niin jo on koko kaupunki tien tukkona ja jos johonkin törmätään, niin tottakai jäädään maahan makaamaan ja keräilemään itteään puoleksi tunniksi. Saatana. No enivei, suurimmaksi osaksi tykkäsin pelistä, jos ne sekunttikellot olisi voinut heivata pois koko pelistä. Taistelut toimi hyvin ja aseet oli monipuolisia. Juoni oli myös mielenkiintoinen, ja joku Da Vincin liittäminen peliin oli aika hauska juttu. Kaikenkaikkiaan ihan jees peli, ehkä toistekkin pelaan (kunhan ensin unohdan kaikki nuo ärsytyksen aiheet).

AC 3 Brotherhood siis nyt vähän yli puolenvälin jo pelattu. Liikkuminen on ehkä aavistuksen verran ollut parempaa, mutta tappelut toimii todella paljon huonommin. Ja asevalikon pikavalikko sotkee minusta vain tappeluita enemmän kuin normivalikko mikä ensimmäisessä osassa oli. Tässä osassa on myös ollut ihan vitun liikaa takaa-ajo kohtauksia. Osa on ihan jees ja tykkään, mutta esim. ne joissa ajat jotain takaa jalan, koska ei kerkiä kutsua hevosta, koska target pääsee liian kauas ja peli desynkronoituu. Et saa kiinni jalan, koska target juoksee toki sotilaiden ohi, mutta itse et tietenkään niistä läpi mene vaan koko kaupunki herää jahtaamaan sinua takaa. Kutsut omat recruitit tappelemaan niitä vastaan ja kierrät itse vähän kauempaa ettei lyödä maahan, koska silloinkin target karkaa. Sitten, kun vihdoin ja viimein puolen tunnin ja sadan yrityksen jälkeen saat targetin kiinni jollain vitun ihmeellä, peli antaa ohjeeksi taklata se painamalla r2 ja O, niin ei tapahdu yhtään mitään. Muuta kuin se että Ezio pysähtyy ja target pääsee taas karkuun... Argh.. Todella raivostuttavaa. Mulla ei oo mitään ongelmaa myöntää sitä milloin en itse osaa, esim kuolen kymmenen kertaa johonkin tappeluun kun en osaa torjua tarpeeksi iskuja tms. Mutta jos peli kusee vaikka teet itse kaiken niinkun pitää niin sillon menee kyllä niin hermot.
Iso plussa vielä tästä uusien assassiinien rekrytointi hommasta, tykkään niitä laittaa tehtäville, levuttaa ja käyttää apuna tehtävissä.Kuitenkin, pääosin mukava peli ja tässä on enemmän ollut tasohyppelyä kuin ekassa osassa mistä tykkään. Varmaan tämänkin pariin tulee joskus palattua. Ehkä.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja NightFan » 21.03.2018 11:58

FF3 steam:n kautta menossa. Siitä on useampi vuosi kun pelasin tän läpi nes versiona ja tuntuu että joitakin hahmoja on huonontentu, erityisesti Sageja. Sunnuntaina mitä striimasin reilu pari tuntia kun toivoin että saisin pelin läpi mutta ei. Pitää vaihtaa strategiaa ja uusi yritys myöhemmin.
Nemo enim feres saltat sobrius nisi forte insanit
Kukaan ei todellakaan tanssi selvin päin, ellei ole hullu
Avatar
NightFan
 
Viestit: 644
Liittynyt: 28.02.2014 02:12
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 21.03.2018 12:43

Space Hulk Ascensionia tulee pelailtua ainakin kerran viikkoon. Tarkoituksena olisi hakata Salamanterien osastolla ainakin yksi hylky lävitse ennen kuin aloitan Xcom2:n peluun.
Pitkä tovihan tässä on tullut vastaan perinteisiä "kulje maaliin tai tapa geenivoroja"-kenttiä, mutta silloin tällöin on tullut myös ihan uusia skenaarioita. Ensin piti pelastaa kakkostiimin jäsenet, jotka olivat levinneet hujan hajan mappia ja toisessa piti ehtiä maaliin riittävän nopeasti. Onneksi peliin mahtuu myös näitä poikkeavia skenaarioita.



FFVI:tä tullut hakattua toisinaan ykköspleikkarilla (suosittelen mieluummin muuta porttausta) ja on myönnettävä että pelimekaniikan osalta ei peli ole vanhentunut järin kaksisesti. Jokin tässä pelin alkupuoliskossa on vaan ollut niin pirun uuvuttavaa. Meinasi hajota pää totaalisesti kun piti kulkea tuolla leijuvalla saarella joidenkin perkeleen nappien perässä ja sitten kun poistuin alueelta, niin koko sama saatanan nappipuzzle piti tehdä kokonaan alusta. Eikä asiaa auta yhtään se, että satunnaistaisteluita tulee lähestulkoon joka toisella, perkeleen, askelmalla ja kun pitäisi yrittää hihi hatussa muistaa mihin helvettiin olin suunnistamassa ennen kuin Behemoth-lauma tuli häiritsemään.

Puolivälin jälkeen muuttunut, suorastaan murskaavan masentava maailma on kyllä hyvä veto, vaikka pelimekaniikka ei ehkä suosikkeihini lukeudukaan.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Gigante » 11.04.2018 07:43

Mario Kart kasia tullut pelitettyä niin yksinpelin grandprixien kuin myös parin moninpelisession myötä. Syämmeni kuuluu yhä aina N64:n Mario Kartille, mutta pakko myöntää että kyllä tästäkin hupia irtoaa, varsinkin kun ajoihin lisätään mukaan kaveri tai pari.

Ykkössijalla olo on tietysti aina perseestä ja melkoista selviytymiskamppailua, mutta punaiset kilvet voi sentään blokata oikealla ajoituksella ja radalle palautuminen tapahtuu rutosti nopeammin. Melko sääli että voittajapelaaja ei saa enää fanfaariajoa, mutta toisaalta ajojen highlight-hetket tuovat aina vaihtelua ja mahdollisesti myös hemmetinmoista repeilyä katsoessa hidastettuna.
Serkun kanssa naureskeltiin kunnolla, kun Mii-minä kaahasi Marion ohi ja Mario heitti perään erittäin tuiman tuijotuksen, tai kun mii-minä kääntyi hetkeksi katsomaan perässä tulevaa punaista kilpeä ja kääntyi katsomaan ruutuun totisella "Well, this is gonna suck..."-ilmeellä.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 11.04.2018 11:35

Minulla on edelleen Zelda: Breath of the Wild pelityksessä. Kyseessä ainoa peli, jota on jaksanut pelata näin kauan vielä tarinan läpäisyn jälkeen.

Olen ottanut tavoitteekseni kerätä kaikki Korokin siemenet, joita on hemmetin 900! :o Olin ollut siinä luulossa, että niitä on vain 300 kpl ja ihmettelelinkin miten helposti niitä löytyi. Shrinejä on selvitetty 111, joten enää 9 jäljellä.


Edelleen hämmästelen miten koukuttava pelin maailma osaakaan olla. Välillä tulee tosi Miazakin leffojen fiilis Linkin kirmatessa tuulessa komeasti aaltoilevien vehreiden niityjen ja harjanteiden läpi. On aidosti ollut ihmeellistä löytää uusia paikkoja pelistä, jotka ovat jääneet täysin huomaamatta läpipeluun aikana. Tällaista löytämisen iloa saa harvoin enää kokea.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 15.04.2018 12:10

Zeldan päätin jättää jäähylle löytäessäni viimein kaikki 120 Shrineä. Aloitin pelamaan Mass Effectiä, jonka hankin jo 4 vuotta sitten ennen vaihtoon lähtemistä, mutta en paljoa alkua pidemmälle pelannut. Vanha tallennus oli yhä olemassa, mutta päätin aloittaa kokonaan uudella Shephardilla. Jonkin verran ne naisihanteet ovat ehtineet myös muuttua vuosien aikana. :)

Olen aina ajatellut ME:n olevan sellainen trilogia, että se täytyy yleissivistyksen vuoksi kahlata läpi edes kerran. Alkuun peli vaikuttaa vähän sekavalta, kun ei juonesta, hahmoista ja pelimekaniikoista tajua mitään. Eiköhän tämä mukaansa tempaise, kun kaikkeen kunnolla tutustuu. Kesä 2018 menee siis avaruudessa seikkailen. :mrgreen:
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Silence » 15.04.2018 14:26

Joni Ahonen kirjoitti:Olen aina ajatellut ME:n olevan sellainen trilogia, että se täytyy yleissivistyksen vuoksi kahlata läpi edes kerran. Alkuun peli vaikuttaa vähän sekavalta, kun ei juonesta, hahmoista ja pelimekaniikoista tajua mitään. Eiköhän tämä mukaansa tempaise, kun kaikkeen kunnolla tutustuu. Kesä 2018 menee siis avaruudessa seikkailen. :mrgreen:


..Vauh.. Kahehdin ja ihan kunnolla. Olisi upeaa päästä pelaamaan Mass Effectiä uudestaan ensimmäistä kertaa. Ykkönen on ehdottomasti ykkössuosikkini sarjasta vaikka sillä kestihin hetken että oikeasti päästi pintansa alle. Aito avaruusooppera-roolipeliseikkailu, kun taas kaksi jälkimmäistä ovat enemmänkin vain yksinkertaistetuja putkiräiskintöjä.

ps. Pelissä on Codex mistä voit lukea/KUUNNELLA maailman ja tapahtumien syventävää historiaa...
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Mikä peli menossa?

ViestiKirjoittaja Highwind » 19.04.2018 12:31

Uusin God of War tipahti juuri postiluukusta. Olin kyllä vakaasti päättänyt, että en osta tätä ennenkuin alennuksesta tai käytettynä, mutta sitten mursin varpaani alkuviikosta ja kun vähintään kaksi viikkoa tässä ollaan saikulla niin jotain pelattavaa oli pakko sitten hankkia.

Day 1 päivitykset menossa jo näin päivää ennen julkaisua.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

EdellinenSeuraava

Paluu Muut pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron