Resident Evil 2

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 09.10.2018 20:41

Erikoisversion lisät:
http://muropaketti.com/pelit/resident-e ... ellisesti/

Tuo alkuperäinen musiikki on hieno juttu, mutta se että tämä löytyisi vain erikoisversiosta on tosi sääli.
PS4 houkuttaisi tämän pelin takia ostaa.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Silence » 09.10.2018 22:50

Joni Ahonen kirjoitti:Erikoisversion lisät:
http://muropaketti.com/pelit/resident-e ... ellisesti/

Tuo alkuperäinen musiikki on hieno juttu, mutta se että tämä löytyisi vain erikoisversiosta on tosi sääli.
PS4 houkuttaisi tämän pelin takia ostaa.

Alkoihan se DLC-rahastusmeno vihdoinkin. Odotinkin että koska päästään maksamaan euroja tiukasta Elza-moottoripyöräasusta, paljastavammasta strippariasusta ja coolilla nimellä varustetusta pyssystä....

"Kun minä olin nuori" niin nämä olivat juttuja jotka sai käyttöön ILMAISEKSI kun läpäisi pelin X ajassa tai raivasi tiensä tarpeeksi pitkään ilman apuvälineitä tai tiesin missä painaa näppäintä. Nyt ei tarvitse kuin Maksaa $$$$….


Varmaan saadaan B-skenaariot itsenäisinä 40 euron DLCsenä.... per hahmo offkorse...
Ei ihme että en enää pelaa juuri ollenkaan "uusia pelejä..."
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Highwind » 10.10.2018 01:04

Silence kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:Erikoisversion lisät:
http://muropaketti.com/pelit/resident-e ... ellisesti/

Tuo alkuperäinen musiikki on hieno juttu, mutta se että tämä löytyisi vain erikoisversiosta on tosi sääli.
PS4 houkuttaisi tämän pelin takia ostaa.

Alkoihan se DLC-rahastusmeno vihdoinkin. Odotinkin että koska päästään maksamaan euroja tiukasta Elza-moottoripyöräasusta, paljastavammasta strippariasusta ja coolilla nimellä varustetusta pyssystä....

"Kun minä olin nuori" niin nämä olivat juttuja jotka sai käyttöön ILMAISEKSI kun läpäisi pelin X ajassa tai raivasi tiensä tarpeeksi pitkään ilman apuvälineitä tai tiesin missä painaa näppäintä. Nyt ei tarvitse kuin Maksaa $$$$….


Varmaan saadaan B-skenaariot itsenäisinä 40 euron DLCsenä.... per hahmo offkorse...
Ei ihme että en enää pelaa juuri ollenkaan "uusia pelejä..."


Se että alkuperäiset musiikit ja osa puvuista ovat Deluxe version tavaraa on ollut tiedossa jo pitkän aikaa. Lisäksi pelissä ei näillä tiedoilla ole A ja B skenaarioita, vaan molempien hahmojen tarinat ovat "ainutlaatuisia", vai mikä se sana nyt olikaan mitä kehittäjät käyttivät.
Fourth survivor ja Tofu mode pitäisi sentään olla ihan perusversiossakin saatavilla, ilman lisämaksua.

EDIT: Lisäksi "Silloinkuin sinä olit nuori", ei pelien tekemisen budjetitkaan olleet niin älyttömän paisuneita kuin nykypäivänä. EA:n tyylinen lootbox rahastus on toki täyttä skeidaa, kuten myös täysihintaisissa peleissä olevat mikromaksut joilla saat muutakin kuin kosmeettista hyötyä. DLC noin ylipäänsä on kuitenkin melkoisen ymmärrettävä bisnesmalli nykypäivänä, ellei sitten halua maksaa peruspeleistä muutamaa kymppiä enemmän kuin nykyisellään.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Silence » 10.10.2018 12:10

Highwind kirjoitti:Se että alkuperäiset musiikit ja osa puvuista ovat Deluxe version tavaraa on ollut tiedossa jo pitkän aikaa. Lisäksi pelissä ei näillä tiedoilla ole A ja B skenaarioita, vaan molempien hahmojen tarinat ovat "ainutlaatuisia", vai mikä se sana nyt olikaan mitä kehittäjät käyttivät.
Fourth survivor ja Tofu mode pitäisi sentään olla ihan perusversiossakin saatavilla, ilman lisämaksua.

Kyllä, Ehkä, Mutta se että Capcom juuri juhli uuden Devil May Cryn julkaisullakin sillä miten kaiken eteenpäinpelaamisen voi korvata upeasti boostimaksuilla ja erikoisliike-mikromaksuilla, pistää hälytyskellot soimaan tämänkin projektin osalta...


EDIT: Lisäksi "Silloinkuin sinä olit nuori", ei pelien tekemisen budjetitkaan olleet niin älyttömän paisuneita kuin nykypäivänä. EA:n tyylinen lootbox rahastus on toki täyttä skeidaa, kuten myös täysihintaisissa peleissä olevat mikromaksut joilla saat muutakin kuin kosmeettista hyötyä. DLC noin ylipäänsä on kuitenkin melkoisen ymmärrettävä bisnesmalli nykypäivänä, ellei sitten halua maksaa peruspeleistä muutamaa kymppiä enemmän kuin nykyisellään.

Paisumiseen on yksi helppo ja ennenkaikkea Järkevä ratkaisu: LEIKATAAN KULUISTA. Määritellään että projekti PITÄÄ TOTEUTTAA kohtuulliseksi nimetyn summan puitteissa. Ei pelien tekemisen tarvitse maksaa järjettömyyksiä, eikä niiden tarvitse tuottaa maailmankaikkeuden Kaikkia rahoja takaisin ollakseen menestyviä. Eikä varsinkaan pirstoilla pelejä pieniin sirpaleisiin sillä verukkeella. Ei iso budjetti tee hienoa peliä. Tiimissä ei tarvitse olla 600 ihmistä. Jokaisen hikipisaran ja aseen mekanisen osasen ei tarvitse olla mallinettuna superrealistisesti, muotitalon superkallista vaatesuunnittelijaa ei tarvita pukuja suunnittelemaan, eikä hahmomallien tarvitse olla fotorealistisia, kun riittää se että tekijät valitsevat projektilleen Tietyn graaffien ilmeen ja rakentavat projektin sen ympärille. Pelkkä hienosti rakennettu valaistuskin korvaa graaffisen ilmeen puolet helposti kun vain osaa käyttää. Eikä jokaikisen nykypäivän pelin tarvitse olla superkallis ja iso third person overtheshoulder Rpg-elementtejä käyttävä avoimen mailman shootteri co-opilla.

Elokuvapuolta esimerkkinä käyttääkseni, näissä "nykypäivän isoissa elokuvissa" ei ole mitään järkeä kun uuden elokuva tuotantobudjetti on siellä 250 miljoonan paikkeilla ja siihen lisätään markkinointibudjettina toinen samanlainen. Ja isoillekkin tähdille tungetaan 30 miljoonan palkkioita. Viimeisin Bond sekä B vs S maksoivat molemmat huhujen mukaan puoli miljardia dollaria markkinointeineen ja ei tarvitse olla matemaattisesti lahjakas että tajuaisi että homma pitäisi pistää poikki ja uudelleen suunnittelupöydälle kun tuollaisiin summiin päädytään. Ei elokuvienkaan tarvitse olla mahdollisimman megakalliita vaan valita tietty kuvionsa, Järkevässä budjetissa ja toteuttaa projektin sen mittasuhteissa. Hobitti voisi olla kiva, luonnossa kuvattu 2en tunnin seikkailuelokuva eikä yhdeksäntunnin epämääräinen, studiossa kuvattu räpellys joka ei enää edes tiedä mitä se on vaan pyrkii olemaan vähintään edeltäjäänsä megaisompi. Ai niin, siihenkin voi ostaa pidennetyn dlc version...

En edes yllätyisi jos joku päivä teatterissa leffa laitetaan poikki puolivälissä ja katsojille ilmoitetaan "Te jotka ette ostaneet kallista, timanteilla varustettua Ennakkotilauslippua vaan perushintaisen lipun tänään, poistukaa salista puolen tunnin ajaksi kun elokuva käy läpi sivujuonen ja toimintajakson."
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Highwind » 10.10.2018 16:09

Silence kirjoitti:Paisumiseen on yksi helppo ja ennenkaikkea Järkevä ratkaisu: LEIKATAAN KULUISTA. Määritellään että projekti PITÄÄ TOTEUTTAA kohtuulliseksi nimetyn summan puitteissa. Ei pelien tekemisen tarvitse maksaa järjettömyyksiä .... Tiimissä ei tarvitse olla 600 ihmistä...


Agree. Mutta kuten elokuvamarkkinoillakin niin pelimarkkinatkin ovat kasvaneet uskomattomin suuriksi. Mikäli et tee intohimosta jotakin indiepeliä, jonka ei ole tarkoituskaan takoa rahaa, tarvitaan melkoista markkinointia jotta juuri SINUN studiosi peli saa ostajien huomion. Ja koska kyseessä on bisnes, niin tottakai halutaan että pelit takovat mahdollisiman paljon pätäkkää. Mikäli ei hyväksy sitä tosiasiaa, että olet kuluttaja, joka ostaa ison yhtiön tuottaman tuotteen, maailmasta löytyy valtava määrä ilmaisia pelejä jotka on tehty pienellä porukalla tai jopa täysin yksin.

Juuri julkaistussa Spider-manissa näkyy kyllä tämä sama ongelma pelien pirstaloinnista jonka mainitsit. Minor spoilers:
Spoiler: show
Black Cat tuntuu olevan leikattu peruspelistä pois, jotta voidaan myydä ensimmäinen DLC. Pääpelissä vain etsiskellään Kisun jättämiä vihjeitä, mutta itse hahmo tavataan vasta ensimmäisessä lisärissä. Sama juttu Silver Sablen kohdalla, hahmo yht'äkkiä katoaa tarinasta, ja viimeisen lisärin nimi "Silver linings" viittaa vahvasti siihen että tarinansa jatkuu vielä merkittävästi


Mutta pysyn alkuperäisessä kannassani, jostain niiden tekijöiden on rahansa saatava.
Samaa mieltä olen kyllä myös siitä, että studioiden ei tarvitse työllistää 600 henkeä. Hyvänä esimerkkinä juuri konkurssiin mennyt Telltale Games. Jos pelit eivät myy kovinkaan hyvin, ei liene fiksua palkata "community managereita" ja "etnisiä neuvonantajia", vai millä lie nimikkeellä toimivatkaan.

Jos viesti on epäselkeä niin pahoittelen. Viikon ainoa vapaapäivä huomenna, joten luonnollisesti olen ollut humalassa jo puolesta päivästä asti.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Silence » 12.10.2018 13:30

Highwind kirjoitti:Mutta kuten elokuvamarkkinoillakin niin pelimarkkinatkin ovat kasvaneet uskomattomin suuriksi. Mikäli et tee intohimosta jotakin indiepeliä, jonka ei ole tarkoituskaan takoa rahaa, tarvitaan melkoista markkinointia jotta juuri SINUN studiosi peli saa ostajien huomion. Ja koska kyseessä on bisnes, niin tottakai halutaan että pelit takovat mahdollisiman paljon pätäkkää. Mikäli ei hyväksy sitä tosiasiaa, että olet kuluttaja, joka ostaa ison yhtiön tuottaman tuotteen, maailmasta löytyy valtava määrä ilmaisia pelejä jotka on tehty pienellä porukalla tai jopa täysin yksin.


Aivan kuten hollywoodin elokuvatuotannoissa, Tämä on itseään sisältä syövä kupla joka tulee jossain vaiheessa puhkeamaan kaikkien kuluttajien naamalle aivan järjettömän numeroisilla hintalapuilla ja palasissa olevilla kokonaisuuksilla joista osaa ei välttämättä koskaan julkaista vaan juttu jää kesken.
Firmat tunkevat aivan järjettömiä rahasummia projekteihin ja toisesta päästä julkaisijat odottavat kaikkia maailman rahoja takaisin tai studiot pistetään kiinni ja pelisarja hautaan. Järjettömän suuret budjetit pakottavat tuotteen olemaan varmanpäälle tusinasuunniteltuja jokaikiselle pelaajalle, kuten nykypäivän pelisuunnittelu pitkälti tuntuu olevankin. Ei enää tietylle pelaajaryhmälle. Pelit eivät voi olla kokonaisia, vaan palasissa. Ja jos firma laitetaankin kiinni tai julkaisia menettää kiinnostuksen huonon myynnin takia niin lopputuotoksesta saattaa hyvin jäädä koko "myöhemmin dlcnä" julkaistu Tärkeä toinen puolisko julkaisematta. Kuten nyt kävi Mass Effect Andromedalle, Telltalen peleille, Deus Ex Mankind Devidille... En jaksa edes alkaa elokuvia tähän listaamaan koska olisin tässä varmaan vielä ensiviikollakin.



Mutta pysyn alkuperäisessä kannassani, jostain niiden tekijöiden on rahansa saatava.
Samaa mieltä olen kyllä myös siitä, että studioiden ei tarvitse työllistää 600 henkeä. Hyvänä esimerkkinä juuri konkurssiin mennyt Telltale Games. Jos pelit eivät myy kovinkaan hyvin, ei liene fiksua palkata "community managereita" ja "etnisiä neuvonantajia", vai millä lie nimikkeellä toimivatkaan.

Telltale on malliesimerkki molemmasta ääripäästä mistä puhuin. He valitsivat Walking Deadeihin Edullisen "sarjakuvamaisemman" cellshade-tyylin joka antoi rikkaan ja oman ulkonäön projektille eikä kukaan valittanut kun grafiikat eivät ole superviimeisen päälle kun tarina, hahmot ja toteutus veivät mukanaan.
Mutta Telltale myös mokasi itse. Arvasi tämän tapahtuvan jonain päivänä firmalle jo heti Walking Deadin supersuosion jälkeen kun yhtiö alkoi Heti menestyksen jälkeen napata kirjaimellisesti jokaikisen lisenssin itselleen tehdäkseen omat "walking deadit" toisillekkin tuotteelle. Pienelle studiolle tuollainen nopea kasvaminen ja kaiken tavoitelu on selvä merkki siitä että firma tulee muutamassa vuodessa kaatumaan kun pelaajien alkuinto alkaa laantua ja firmassa on aivan liian monta ihmistä ja projektia työnalla. Ja poks, niin siinä myös kävi.

Jos viesti on epäselkeä niin pahoittelen. Viikon ainoa vapaapäivä huomenna, joten luonnollisesti olen ollut humalassa jo puolesta päivästä asti.

Itse en ole koskaan edes maistanut alkoholia, niin en edes tarvitse aineita kuullostaakseni sekavalta....
Avatar
Silence
 
Viestit: 808
Liittynyt: 01.03.2014 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 12.10.2018 15:16

Pikkasen offiksi menee, mutta jatketaan. Telltale Gamesin tapaus on tosi surullinen ja tuli aika yllätyksenä, vaikka syyt ymmärtääkin hyvin, mitä Silence tuossa jo mainitsikin. Olen pitänyt jo vuosikymmennen huolestuttavana paisuneita butjetteja, joka vaikuttavat taiteelliseen omaperäisyyteen paljon. Mielenkiintoista on indien nousu vuosien aikana, sieltä sitten löytyykin pienelle yleisölle tehtyjä erikoisuuksia vaikka millä mitalla.


Silence kirjoitti:
Highwind kirjoitti:Jos viesti on epäselkeä niin pahoittelen. Viikon ainoa vapaapäivä huomenna, joten luonnollisesti olen ollut humalassa jo puolesta päivästä asti.

Itse en ole koskaan edes maistanut alkoholia, niin en edes tarvitse aineita kuullostaakseni sekavalta....


Kuin myös. ;) Tosin joskus myös käytöksenikin on aika sekavaa.
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Kaya » 11.01.2019 08:14

RE2 remaken kerran 30 min pelattava demo vissiinkin tänään ladattavissa ajalle 11.-31.1. Tämä pitää ehdottomasti viikonloppuna pelata läpi :geek:

https://www.gamecrate.com/resident-evil-2-%E2%80%9C1-shot-demo%E2%80%9D-playable-only-30-minutes/21881
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 11.01.2019 12:34

Kaya kirjoitti:RE2 remaken kerran 30 min pelattava demo vissiinkin tänään ladattavissa ajalle 11.-31.1. Tämä pitää ehdottomasti viikonloppuna pelata läpi :geek:

https://www.gamecrate.com/resident-evil-2-%E2%80%9C1-shot-demo%E2%80%9D-playable-only-30-minutes/21881

Itellä menee kans tämä ilta tämän parissa. Onneksi on pleikkarilla joku kolme accounttia plus PC päälle nii saa pelata useampaankin kertaa mikäli oikeasti nappaa tai jos tulee noboiltua sen verran ettei pääse puoleen tuntiin läpi. Pitää raportoida fiilikset myöhemmin.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Masse » 12.01.2019 00:51

Sais nyt pikkuhiljaa alkaa ilmestymään Steamiinkin. Pc-masterrace joo tosiaan...

...



Joo, ei kiitos. Ruuvasin asetukset niin pienelle kuin pystyi (1080p resolla) ja peli näytti silti kirjaimellisesti yhtä rosoiselta pikselimössöltä kuin alkuperäinenkin. Ei kyllä muutenkaan vakuuttanut. Peli tuntuu ihan samalta kuin RE7. Jopa se teipattu sähköboksi-puzzle on otettu sitä sähkölaatikon ulkonäköä myöten suoraan seiskasta. Musiikki on mitäänsanomatonta ambient-muhjua. Save roomissa sentään soi sama, vanha melodia, mutta sillä samalla kahden markan nylon-kitara syntikkamallinuksella kuin RE7:n vastaava musa. Liikkuminenkin on jollain ilveellä tehty kömpelömmäksi kuin RE4:ssa. Mitähän vielä...Päävalikosta tuli erittäin vahvat Left 4 Dead-vibat ja Claire näytti lopun trailerissa yhtä goblinilta kuin tähänkin mennessä.

Herran kiitos en ennakkotilannut tätä. Jos voitan lotossa jackpotin niin voisi ostaa konsolin ihan sitä varten, että pelaa tän kerran läpi ja heittää sitten takkaan konsolin kera. :lol:
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 12.01.2019 11:52

Itteäni taas vituttaa ettei ole tällä hetkellä rahaa syytää Capcomille ennakkotilaukseen. Mun mielestä saivat helvetin hyvin tuotua alkuperäisen pelin meiningin ja fiiliksen tälle vuosituhannelle ja toi olan yli-kamera toimii aivan saatanan hyvin RPD-aseman ahtaissa käytävissä. Joku puristiautisti alkaa tästäkin varmasti ulisemaan että peli on tän takia ihan varmasti ihan täysi räiskintä nii mainitaan nyt nopee että aseilla ei räiskimällä osu yhtään mihinkään, sataprosenttisella tarkkuudella osuu vasta hetken tähtäilyn jälkeen ja ammuksia ei jaella sen enempää kuin alkuperäisessäkään, joten tää olan yli-kameraan siirtyminen on tosi solidi ratkasu.

Pidän tosi paljon siitä että lähestymistapa tän suhteen on about sama kuin ensimmäisenkin remaken kanssa, eli mestoja on laitettu hieman uusiksi, muutamia puzzleja on muutettu, ensimmäinen licker kiipeilee ihan eri ikkunan takana ku alkuperäisessä jne jne ja parasta tässä ehdottomasti on se että koko homma tuntui silti ihan Resident Evil 2:lta vaikka soppaa onkin sekotettu isolla kädellä. Tykkään myös siitä että RE7:sta ollaan menty jo hieman graafisestikin eteenpäin (ja jollain ihmeessä peli pyörii miltein solidia 60fps PS4:lläkin), sillä hahmomallit on huomattavasti nätimpiä plus en oo aikasemmin törmänny missään muussa pelissä näin vastenmieliseen goreen kuin tässä (mikä mun mielestä on aika sopivaa sillä omissa kirjoissa alkuperänen kakkonen on vieläkin väkivaltaisin RE).

Kipaisin tosiaan demon eilen nopeaan läpi niin en ihan kaikkia paikkoja ehtinyt demosta koluamaan mutta pitää tässä joku kerta rykäistä PC:llä uusiksi hitaamman kaavan kautta ja katella parit paikat tarkemmin läpi ja ehkä hieman toivoa että joku modaa pelistä aikarajoituksen poikkeen. Kuitenkin puolen tunnin demon perusteella vaikuttaa vitun hyvältä, saatan toki olla hieman biased kun RE2 ja RE4 ovat aina olleet omat suosikkiressat, niin mielipiteessä saattaa olla jonkun verran nostalgiakerrointa mukana. Enivei, varmasti menee hankintaan jossain vaiheessa.

Ainiin, Hunk- ja Tofu-minipelit ovat remakessakin messissä.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Kaya » 13.01.2019 10:19

Oi voi, minä ainaskin rakastuin tuohon demoon <3 Nyt ei malttais millään odottaa vielä kahta viikkoa täyttä peliä. Peli on ennakkotilattu jo joulukuussa, kun on joululahjaksi tulossa puolisolta.

No ite demosta. Ihan mieletön tunnelma, ampuminen oli jopa ehkä yllättävän tarkkaa puuhaa. Jonnekkin sinnepäin ampumalla ei osu mihinkään, tai jos osuu niin ei se ainakaan zombia hidasta. Välillä piti ampua zombia kolme kertaa päähän että tippu. Voi kyllä olla vikaa itsessäkin, kun en hetkeen ole ammuskelupelejä pelannutkaan.

Kapeat käytävät + yksi lähestyvä zombi + aikaa vievä tähtäily loi yllättävän helposti kuumottavan ja ahdistavan tunteen pelissä. Tätä olen henk.koht. juurikin kaivannut ressoissa. Mitään lageja tai bugeja ei itsellä sattunut, tosi hyvin pyöri ja pelattavuus oli huippuluokkaa ps4:llä. Ei edes päässyt ovien latausruutuihin pakoon enää :D Peli tuli paniikissa juostua ensin läpi, läpäsyyn taisi mennä about 20 min. Sen jälkeen kävin vielä ammuskelemassa pari zombia uudella kierroksella.

Ainut miinus mitä nyt itse keksin oli se aikarajaus, koska varmaan noihin tiloihin ja huoneisiin olisin saanut helposti upotettua varmaan kolme tuntia peliaikaa ihan vaan tutkimalla ja fiilistelemällä.

Peli näytti ja tuntu just siltä mitä oon ressoilta toivonu vuosia <3 Re2 ei ole ollut oma lempparini muulta osin kuin siltä että sen on hyvin samantapainen kun kolmonen, mutta tämä remake saattaa hyvinkin muuttaa sitä asiaa :D Vaikuttaa ihan huipulta peliltä, kannattaa kyllä ehdottomasti ladata se demo ja kokeilla.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 13.01.2019 14:29

Kaya kirjoitti:Peli näytti ja tuntu just siltä mitä oon ressoilta toivonu vuosia <3 Re2 ei ole ollut oma lempparini muulta osin kuin siltä että sen on hyvin samantapainen kun kolmonen, mutta tämä remake saattaa hyvinkin muuttaa sitä asiaa :D Vaikuttaa ihan huipulta peliltä, kannattaa kyllä ehdottomasti ladata se demo ja kokeilla.

Jos kolmonen on oma lemppari nii saatat hyvinkin paljon olla iloinen sellasesta huhusta että ton kakkosen remaken ultrapositiivisen vastaanoton jälkeen on pyöriny juttua siitä, että Capcomilla ovat alkaneet vääntää jo remakea Resident Evil 3:sta, mutta devaus on toki tässä vaiheessa vielä ihan alkuvaiheessa eikä tälle varsinaisesti oo mitää virallisesta varmistusta. Mut jos kakkonenkin makeillaan uusiks nii miksei kolmonenkin ja jos kakkosessa zombit ovat tämän tierin kuumottelijoita nii ei edes kiinnosta tietää et mimmosen paskamyrskyn remakettu Nemsku aiheuttais.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Salem » 13.01.2019 15:49

Aluksi en meinannut ladata koko demoa. Olen tähän asti pitänyt itseni mahdollisimman kaukana kaikesta tähän peliin liittyvästä sitten reveal trailereiden jälkeen, mutta vihdoin uteliaisuus voitti, ja demo pistettiin testaukseen. Paljoakaan en ennättänyt tuossa 30 minuutissa tekemään, sillä aika kului juuri tuohon alueiden fiilistelyyn, ja pelin tunnelmassa rypemiseen. Asioita ja tapahtumia oli laitettu virkistävällä tavalla uusiksi, silti kunnioittaen alkuperäistä, ja toivon suuresti että juuri näin tulee olemaan koko pelin keston ajan, eikä vain tällä demoalueella. Olisi jotenkin masentavaa että kaikki uudistukset kohdistuisivat poliisilaitoksen alueelle, ja loppupuolisko olisi vain paremmannäköinen versio alkuperäisestä.

Toivoa sopii että tämä oli nyt esimakua siitä mitä on odotettavissa sarjan tulevaisuudeltakin. Ja RE3 ehdottomasti samaan kasvojenkohotukseen.
Kuva
Avatar
Salem
 
Viestit: 335
Liittynyt: 28.02.2014 09:37

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Gigante » 14.01.2019 09:18

Demoa en ole kokeillut, mutta saitte kiinnostukseni heräämään. Vaikuttaa jopa siltä, että survival horrorin-tapainen voisi toimiakin olanyli-pelissäkin.
Pitää tässä tarkkailla sitten internettiä julkaisun jälkeen tietoa siitä mahtaisiko peli toimia Protonin kautta Steamillä. Muussa tapauksessa laitetaan sukanvarteen hyvää nelospleikkaria varten.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 14.01.2019 15:43

Ihan kuin näkisin unta, me puhumme täällä RE2: remakesta, jota on myös pelattu!

Saitte myös minun mielenkiintoni kohoamaan kattoon asti.
Kait se pitäisi PS4 hommata.. Luulen, että taitaa hankinta viivästyä, kun rahakasta ei ole meikäläisen elämä.

Hyvä oli kuulla Massen poikkeava näkemys myös. :)
Avatar
Joni Ahonen
Moderaattori
 
Viestit: 2323
Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Paikkakunta: Suomessa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Hunter97 » 14.01.2019 22:02

RE7 tuli pelattua viime lokakuussa ja kyllä se on todettava että capcom onnistui kuin onnistuikin tekemään hyvän Ressan pitkästä aikaa, joten omat odotukset tätä remakea kohtaan nousivat sen myötä. Aluksi suhtauduin hieman skeptisesti, kun tämä julkistettiin.

Pitänee vain odotella, että veli pelaa pelin ensin, niin voin lainata pleikkarin ja pelin.
Avatar
Hunter97
 
Viestit: 245
Liittynyt: 28.02.2014 00:07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Kaya » 16.01.2019 18:12

ForWeAreMany kirjoitti:Jos kolmonen on oma lemppari nii saatat hyvinkin paljon olla iloinen sellasesta huhusta että ton kakkosen remaken ultrapositiivisen vastaanoton jälkeen on pyöriny juttua siitä, että Capcomilla ovat alkaneet vääntää jo remakea Resident Evil 3:sta..


Juu erittäin paljon :D Tätä olen kyllä itsekkin miettinyt, että kun tämä on tehty niin tuskinpa kovin hankala olisi sitä kolmostakaan kääntää samaan muottiin. Tietysti kun on kyse jostain omasta lempi pelistä, on olemassa aina pelko perseessä että pilaavat koko pelin kuitenkin. Jää nähtäväksi. Helpostihan tuon alkuperäsenkin saa vielä läpi pelattua kun pistää vaan pleikka kakkosen eläkkeeltä käyntiin, vaikka nyt kuvasuhdetta joutuukin muutamaan ettei silmiin satu liikaa pikselit.

Enää yhdeksän päivää jäljellä odotusta! Toivottavasti posti osaa hommansa perjantaina, eikä jätä viikonlopun yli odottamaan fyysistä kappaletta.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 17.01.2019 19:24

Virallinen RE -twitter-tili päivitteli tuossa tovi sitten seuraavaa:


"Those who try to take on #RE2 on hard mode will face optional challenges!

Ink ribbons will be the only way to save your game, and no autosaving will be available.

Use your ink ribbons wisely, as they come in a limited supply…"



Käsiä pystyyn kaikki jotka ei oo paskoja pelaajia ja alottavat suoraan hardilla.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
Avatar
ForWeAreMany
 
Viestit: 800
Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Masse » 17.01.2019 20:38

Toivottavasti samalla piilottavat ne vitun naurettavat tehtävälogit jotka kuuluu lähinnä call of duteihin.
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Gigante » 18.01.2019 08:26

ForWeAreMany kirjoitti:Virallinen RE -twitter-tili päivitteli tuossa tovi sitten seuraavaa:


"Those who try to take on #RE2 on hard mode will face optional challenges!

Ink ribbons will be the only way to save your game, and no autosaving will be available.

Use your ink ribbons wisely, as they come in a limited supply…"



Käsiä pystyyn kaikki jotka ei oo paskoja pelaajia ja alottavat suoraan hardilla.


Gha-haa, mikä ettei :D . Hyvä, että värinauhat eivät ole suinkaan täysin kuopattu mekaniikka.
Saas vaan nähdä miten vaikeustason muuttaminen vaikuttaa pomotaistoihin. Esim. ykkösrevelationsin vika bossi oli puhdasta helvettiä jo normaalilla ja mitään samantasoista en todellakaan haluaisi kokea.


Demoon en ole koskenut saati katsonut lainkaan, jotenka uteliaisuudesta kysyn korkkaajilta että mitekä tavaratsydeemi pelittää. Tavaralootia ei varmaan ole lainkaan ja kaikki kama pitää kantaa mukana kerralla vai? Entä onko nelosen ajoilta lähtöisin olevat "paina nappia väistääksesi tai vetääksesi örkin suplexilla lattiaan"-mekaniikka yhä mukana kuvioissa?


Masse kirjoitti:Toivottavasti samalla piilottavat ne vitun naurettavat tehtävälogit jotka kuuluu lähinnä call of duteihin.


Yhh...toivon niin että tuommoiset tehtävälogit saisi otettua pois näkyvistä kokonaan.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17
Avatar
Gigante
Moteeraattori
 
Viestit: 2001
Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Paikkakunta: Somewhere

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Kaya » 18.01.2019 18:17

ForWeAreMany kirjoitti:Käsiä pystyyn kaikki jotka ei oo paskoja pelaajia ja alottavat suoraan hardilla.


Hah, no minä ainaskin lukeudun noihin paskoihin pelaajiin ja aion alottaa helpommalla tasolla että voi puhtaasti keskittyy fiilistelyyn eikä mihinkään ragettamiseen kun ei panokset riitä tms :lol: Eiköhän se jossain vaiheessa tule hardilla kuiteskin mentyä.

Gigante kirjoitti:..että mitekä tavaratsydeemi pelittää. Tavaralootia ei varmaan ole lainkaan ja kaikki kama pitää kantaa mukana kerralla vai? Entä onko nelosen ajoilta lähtöisin olevat "paina nappia väistääksesi tai vetääksesi örkin suplexilla lattiaan"-mekaniikka yhä mukana kuvioissa?


Masse kirjoitti:Toivottavasti samalla piilottavat ne vitun naurettavat tehtävälogit jotka kuuluu lähinnä call of duteihin.


Yhh...toivon niin että tuommoiset tehtävälogit saisi otettua pois näkyvistä kokonaan.



Tavaralootat kyllä demossakin näkyi ihan entiseen malliin, että uskosin että toimiivat ihan samalla tapaa kuin ennenkin. Mukana kulkeva tavaramäärä taisi olla samanlainen kuin alkuperäisessä, olisko alussa ollu 6/8 vapaata slottia+lisäpaikka vyön sai demossakin jo kerättyä.

Nyt en kyllä mene vannomaan, mutta minusta demossa ei tullut yhtään mitään action-nappia näkyviin kun zombi tuli iholle? Randomilla taisin hakata kaikkia nappeja (niinkun alkuperäsessäkin) niin sillä ne taisi irrota. Voi kyllä olla että siellä on joku oikea näppäinkin tähän touhuun. Mutta demossa ei ainakaan vedetty mitään ninjaliikkeitä noitten osalta, onneks. Myöskin toivon että kaikki listat on jätetty näistä pois, ite pitää juosta ympyrää ja lukea karttaa jos ei tiedä mitä seuraavaksi pitäisi tehä, kyllä sen niin kuuluu mennä.
Avatar
Kaya
 
Viestit: 221
Liittynyt: 11.03.2014 00:07
Paikkakunta: Lieksa

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Masse » 18.01.2019 20:50

Jos oikein muistan niin tossa demossa oli vähän sama systeemi kuin ekassa Remakessa. Eli jos on puukko taskussa niin sen voi tökätä zombin naamaan jos sellanen pääsee iholle.

Tässä muuten mielenkiintoinen video pelin mekaniikoista. Ei kyllä itsellä ainakaan odotukset nousseet tämän myötä:

https://www.youtube.com/watch?v=cPul1ZjnwFI
Masse
 
Viestit: 990
Liittynyt: 28.02.2014 11:15

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja Highwind » 18.01.2019 23:37

Masse kirjoitti:Tässä muuten mielenkiintoinen video pelin mekaniikoista. Ei kyllä itsellä ainakaan odotukset nousseet tämän myötä:

https://www.youtube.com/watch?v=cPul1ZjnwFI


Aikamoista nitpickingiä kyllä videossa myös mukana. "Can you crush zombies with bookshelves?". Ei ainakaan itselleni tulisi mieleenkään edes yrittää, ainakaan ensimmäisellä pelikerralla. Se, ettei zombit pääse aulaan on ymmärrettävä ratkaisu sinänsä, jotta on joku turvapaikka pelissä. On kylläkin vammaista, että ne sitten pääsevät siihen oviaukolle örisemään, tai jopa puraisun verran oviaukosta läpi.
Ennakkotilattu ja maksettu jo on, joten tulee pelattua vaikka ihan paska sitten loppujen lopuksi olisikin.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Avatar
Highwind
 
Viestit: 178
Liittynyt: 15.12.2014 19:11

Re: Resident Evil 2

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 25.01.2019 17:18

Moro taas pitkästä aikaa! Tein oudon liikkeen ja ennakkotilasin REmake 2:n täyteen hintaan. Edellisen kerran maksoin 70€ pelistä maaliskuussa 2017: voitte veikata mikä eepos oli kyseessä.

Pelailin just ihan sairaan pitkän session Leonin skenaariota. On ihan vitun hyvä peli. Ei mulla muuta :D



No ei, on joo hemmetin hyvä peli ja olen nauttinut joka hetkestä tähänastisella läpipeluullani. Demoa en kokeillut ja yhtäkään videota/traileria en ole revealin jälkeen nähnyt, joten lähdin ns. soitellen sotaan luottavaisena Capcomin kykyihin. Ja voi pojat, kuinka olenkaan tykännyt!

Tunnelma on loistava (poislukien musiikit, joita ei oikeastaan kuule ollenkaan nykypelien tyyliin [ja tiedän, että vanhat musat saa päälle, mutta ajattelin vetää uudistetun OST:n kanssa tällä kertaa]). Pieniä juoniaukkoja on täytetty. Uusia juttuja ja alueita lisätty. Pelimekaniikat toimii mielestäni tarpeeksi hyvin. Haastettakin löytyy ihan kivasti (ainakin omalle taitotasolleni). Graafisesti näyttävä. Kuumottavakin perkele.

Juuri noita asioita odotin remakelta ja kyllähän Capcom on mielestäni onnistunut. Tulevaisuudessa kun saisi vielä samanlaiset remaket Nemesiksestä ja Code: Veronicasta, niin olisin todella tyytyväinen. Nyt kuitenkin täysi fokus REmake 2:n pelaamiseen!
Ex: Crealz
Kuva
Avatar
-Zerials-
 
Viestit: 664
Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...

EdellinenSeuraava

Paluu Resident Evil-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron