Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 21.06.2016 16:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28.02.2014 16:13
Viestit: 86
Paikkakunta: Hämeenlinna
Eli laittakaa tänne omasta mielestänne vittumaisimmat viholliset mistä pelistä huvittaa. Tietty vihollistyyppi tai aivan tietty yksittäinen vihollinen, joka aikeuttaa ohjaimen heittämisen ikkunasta ulos.

Loin tämän topicin terapeuttisista syistä, sillä päätin aloittaa ensimmäisen Dark Soulsin uudestaan ja olen pelin verenpainetta nostattavimmassa paikassa: Anor Londossa. Orstein & Smough bossbattle olisi edessä, mutta jopa tätä kaksikkoa vittumaisempi (ja se sanoo paljon, sillä O&S on pelin vittumaisin bossi) on ne kaksi Sentineliä juuri ennen taistelua. Kaksikko on pakko tappaa, jos haluaa kutsua apua O&S taisteluun, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Sentineleillä on helvetisti HPta ja juuri kun se on kuolemassa, se helvetti healaa täysiin energioihin.

Anteeksi rageiluni, oli pakko päästä avautumaan kyseisestä kusipääkaksikosta jonnekin :)

_________________
Kuva
XBL: Ressamies
Steam: Ressamies


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 21.06.2016 17:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28.02.2014 11:27
Viestit: 309
Paikkakunta: White Forest
Gearssin kenraali Raam on ainoa pomovastus mitä en ole läpäissyt. Tuossa tappelussa ei vaan voi jäädä miettimään vaan jatkuvasti väisteltävä mörön hyökkäyksiä niin eipä siinä hirveästi ole annettu saumaa ampua takaisin. Edellisestä yrityksestä on toisaalta neljä vuotta aikaa, joten en tiedä menisikö tappelu läpi nykyään, kun on ehtinyt muut sarjan pelit pelata.

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 21.06.2016 17:13 
Poissa
Moteeraattori
Avatar

Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Viestit: 1168
Paikkakunta: Somewhere
Uughhh, juuri nuo kaksi *itun sentineliä ovat yksi syy, miksi "Matin ja Tepon" kohtaaminen oli niin vittumainen kokemus. Anor Londossa suurta vitutusta aiheuttivat myös juuri ne kaksi "lohikäärmeenlahtaajilla" varustettua nihtiä, jotka sniputtavat sinua juuri siinä kohtaa kun pitäisi taiteilla tornien välissä ja muutenkin hankalassa ympäristössä, jossa yksi kunnon osuma tiputtaa sinut saman tein kuolemaan. Veitsenä haavassa nuo kaksi mulkeroa ovat vielä viimeinen este ennen seuraavaa notskipaikkaa.




Oddworld: Strangers Wrath: Yksi ainoa, vitun sana, Gloktigi!
Kuva
Ei riitä, että nämä paskiaiset ovat helvetin kestäviä.
Ei riitä, että nämä kokovartalokyrvät ampuvat sinua päin loputtomasti tahmaavaa seittipaskaa, jota on helvetin vaikeaa väistää ja josta vapautuminen vie tuhottomasti aikaa.
Mutta voi Helevittu sentään, jos tämä pääsee lähietäisyydelle huitomaan vammaista ja raukkamaista spinnaustaan. Kun otat osumaa ja lennät perseellesi, ET. PÄÄSE. PERKELE. ENÄÄ. PYSTYYN. Sillä nämä jättiläisäpärät eivät lopeta tuota spinnausta aloittamisen jälkeen sitten millään ennen kuin olet vainaa. Kun näitä paskapäitä puskee päälle kaksin kappalein ja joku onnistuu spinnaamaan sinut nurin, peli on siltä osin selvä. Ohjainta tuli heitettyä monen monen monen monen monen monta kertaa, varsinkin lopputaiston aikana.


EDIT:
Kuva
Cliff Racerit. Morrowindistä. Haluan Modin jolla näistä pääsee eroon kokonaan tai määrän saa pudotettua -85%:lla. PISTE.

_________________
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin kaunein, peluri ja keskustelunparantaja -16


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 21.06.2016 20:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Viestit: 673
Paikkakunta: Mikkeli
Ilmeeni kun ei ole olemassa yksinpeleissä vihollista joka olisi saanut vereni kiehumaan. Tuntuu hyvältä osata pelata. Ainoa syy miks mulla menee hermot videopeleihin on joko moninpeleissä pettymys oman suorituksen tasoon tai sitten yksinpeleissä epäonnistuminen sen takia, että peli on niin paskasti tehty (paska kamera, huonosti toteutetut kontrollit yms).

_________________
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 21.06.2016 20:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Viestit: 636
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...
Ah, uusi ketju...

Noh, minulla on jäänyt muutama vittumainen vihulainen mieleen ja niistä voisin kertoa nyt.

1) Medusahead (Castlevania-pelisarja)
Oi kuinka rakastan näitä lentäviä perkeleitä. Medusapäät lentelevät yleensä jossakin vittumaisessa paikassa edestakaisin vaikeuttaen pelaajan tasoloikintaa. Näillä sadistisilla mulkuilla on aina se sama liikerata, mutta vaikka sen tiedostaakin, tulee aina törmättyä niiden kanssa. Jossain muussa pelissä nämä eivät varmaan haittaisi, mutta Castlevanioiden kuuluisa knockback saa pelaajan lentämään aina jonnekin kuiluun ja taso on aloitettava alusta. Ihan, kun Castlevaniat eivät olisi jo tarpeeksi vaikeita. Voi pyhä vittu, kun vihaan medusapäitä!

2) Malboro (Final Fantasy-pelisarja)
Malborot ovat varmasti jokaiselle FF-fanille tuttuja otuksia. Jos koko partyllä on Ribbonit käytössä, niin näistä ei ole mitään haittaa, mutta jos taas ei ole, niin sitten ei ole ollenkaan kivaa. Malboron "Bad Breath"-hyökkäys sai minut raivon valtaan, kun pelasin FFVII:a ensimmäistä kertaa. Pakko oli resetoida peli, kun taistelussa ei ollut mitään tehtävissä tuon iskun jälkeen.

3) Zubat (Pokemon-pelisarja)
Zubat on ihan mukava poksu: suhteellisen hieno designiltaan, osaa jotain hyviä hyökkäyksiä ja voi kehittyä jopa kaksi kertaa. Sille voi opettaa myös Fly:n, mikä on todella hyödyllinen peliä pelatessa. Mutta voi helvetti, kun näitä tulee vastaan niissä sokkelomaisissa luolissa koko, siis KOKO, ajan! Ehdit ottaa jotain kaksi askelta eteenpäin ja taas villi Zubat hyökkää kimppuun. Omakohtaisesti omat poksut ovat aina Zubatia hitaampia ja sitten se ehtii aina ensimmäisenä käyttää Confuse Rayn... vittu. Onneksi Zubatit voi pitää kaukana käyttämällä Repeleitä, mutta pelin alkuvaiheessa niihin ei ole aina varaa, joten raivoa ehtii kertyä.


Jos nuo ylläolevat olivat ihan rivivihollisia, niin nyt on bossien vuoro.

1) Kurt (Tales of Graces f)
Kurt on itselleni se pahin videopelibossi. Voi hyvä luoja, miten vaikea hänet onkaan voittaa niillä kovimmilla vaikeusasteilla. Vieläkin muistelen lämmöllä, kun muut pelin bossit olivat olleet ihan helppoja, niin Kurtia vastaan kesti 10 sekuntia, kun hän TUHOSI partyni yhdellä vitun combolla. Kaiken lisäksi Kurt rikkoo guardit ja se range on jotain käsittämätöntä. Haavoja nuollen pääsin tämän sitten läpi käyttämällä kaikki Hourglassit ja All-Dividet jotka inventorystä löytyi. Ei enää ikinä, Kurt!

2) Moldorm (The Legend of Zelda: A Link to the Past)
Heran tornin viimeinen vastustaja, Moldorm, on vittumaisin bossi Zelda-sarjassa ja yksi inhokeistani ylipäätään. Bossihan muuten ihan normaali, mutta äärimmäisen vittumaisen tästä saa aikaan se, että taistelukentässä on reikiä lattiassa ja Moldorm tönii Linkin ainakin 25 kertaa alakertaan ennen kuin sen saa tapetuksi. Olen myös aika varma, että sen energiat resetoituu joka kerta, kun putoaa alakertaan toiseen huoneeseen ja tämä se vasta lisääkin agressiota.


En jaksa tänään kirjoitella enempää, mutta onhan niitä pahoja vihollisia muitakin. Jatkakaa.

_________________
Ex: Crealz
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 21.06.2016 21:51 
Poissa
Moteeraattori
Avatar

Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Viestit: 1168
Paikkakunta: Somewhere
ForWeAreMany kirjoitti:
Ilmeeni kun ei ole olemassa yksinpeleissä vihollista joka olisi saanut vereni kiehumaan. Tuntuu hyvältä osata pelata.

Mikäli en olisi vuosien saatossa oppinut tuntemaan teikän viestitystyyliä, voisin epäillä sun valehtelevan...tai sitten et vaan ole pelannut tarpeeksi yksinpelejä. Mutta eipä siitä sen enempää.

Lainaa:
Ainoa syy miks mulla menee hermot videopeleihin on joko moninpeleissä pettymys oman suorituksen tasoon tai sitten yksinpeleissä epäonnistuminen sen takia, että peli on niin paskasti tehty (paska kamera, huonosti toteutetut kontrollit yms).

Eikös tämä yleensä ole sitä mikä tekee jonkin vihollistyypin niin ärsyttäväksi? Siis se, että monet viholliset hyödyntävät näitä joitain pelimoottorin vikoja tai vastaavia halpamaisesti hyväkseen. Tämmöisiin vihuihin onkin helpompaa ruumillistaa pelien heikkoja puolia. Esim. nämä meduusanupit +Castlevanioiden knockback-systeemi.



....


Noista edellämainituista Cliff Racereistä lisätäkseni. Syy miksi vihaan näitä lentoliskoja ei johdu siitä, että nämä olisivat ns. "vaikeita" vastuksia vaan syy vihaani johtuu siitä, että näillä on yliluonnollinen kyky havaita pelaaja jo kilometrien päästä ja syöksyä suoraan kimppuun. Yleensä nämä hyökkäilevät myöhemmin peliä laumoina ja rääkyvät ärsyttävän useasti. Lisätään tähän vielä se, että näihin on välillä turkasen vaikeaa osua (alkupelissä varsinkin) ja hidastavat kaikkea tutkimusmatkailua aivan liikaa.


Castlevania-sarjasta on pakko listata nämä ykköspelin Hunchbackit, ruskeat apinat, kyttyräselät, hyppivät klonkut...tai yksinkertaisesti vaan, "Ne pienet loikkivat runkkarit".
Hyppivät raivostuttavan usein miten sattuu, näihin on toisinaan vaikeaa osua ja ne osaavat välillä pilata kaiken hyvän olon sekä etenemisen välittömästi.

Bosseista jos jokin on saanut itseni turhautumaan tyystin, on Project Zero 3:sen lopputaisto. Onhan se kuin jokin sairas perinne, että loppubossin iskut tappavat liki aina kerrasta, mutta nimenomaan kolmosen loppubossin "KerrasTappava" iskun väistäminen sumuisen areenan sisältä on ihan naurettavaa tuuripeliä, jossa vaaditaan valuraudan lujuista kärsivällisyyttä.
Iskun pystyy kyllä ennakoimaan muutaman yrityksen jälkeen, mutta tämän tappavan kosketuksen välttäminen on tehty pelissä ihan himputin vaikeaksi, varsinkin kun itse taisto voi venyä liki kymmenen minuutin mittaiseksi koitokseksi filmien laadusta riippuen.

Itseltäni loppui yksinkertaisesti kärsivällisyys jonkin parinkymmenen yrityksen jälkeen, jolloinka käskin peliä pitämään tunkkinsa ja tyydyin katsomaan loppuvideon netistä.

_________________
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin kaunein, peluri ja keskustelunparantaja -16


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 22.06.2016 01:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01.03.2014 20:48
Viestit: 673
Paikkakunta: Mikkeli
Gigante kirjoitti:
Mikäli en olisi vuosien saatossa oppinut tuntemaan teikän viestitystyyliä, voisin epäillä sun valehtelevan...tai sitten et vaan ole pelannut tarpeeksi yksinpelejä. Mutta eipä siitä sen enempää.

Siis meitsi nimenomaan on viettänyt 90% elämästäni pelatessa yksinpelejä kun ei oo teinivuosina kauheasti ollut kavereita ja siksi en jaksa niille suuttua koska aina voi yrittää uudelleen ilman minkäännäköistä rangaistusta. En oo muutenkaan hiffannu ikinä ihmisiä jotka flippaa yksinpeleissä kuolemiselle kun sillä tosi harvoin on mitään pysyvää vaikutusta ja aina voi yrittää uudelleen. Mulla on nykyään yks kaveri joka vetää helvetin helposti kauheat pultit peleille koska ei osaa pelata ja syyttää siitä AINA peliä. Vittu et vihaan tuollaisia ihmisiä jotka eivät kykene huomaamaan virheitä itsessään.

Gigante kirjoitti:
Eikös tämä yleensä ole sitä mikä tekee jonkin vihollistyypin niin ärsyttäväksi? Siis se, että monet viholliset hyödyntävät näitä joitain pelimoottorin vikoja tai vastaavia halpamaisesti hyväkseen. Tämmöisiin vihuihin onkin helpompaa ruumillistaa pelien heikkoja puolia. Esim. nämä meduusanupit +Castlevanioiden knockback-systeemi.


Tuokin on vähän vaan sitä miten sen haluaa omassa päässään muotoilla. Otetaan vaikka Metal Gear Risingin chapter 4:n hissikohta esimerkiksi. Hissikohdassa kamera pyörii koko ajan aivan päin vittua ja koska pelissä parryamisen kontrollit on riippuvaiset kamerakulmasta, niin Mastiffien (gorillakyborgit) torjuminen jotka hyppivät pitkin ruutua on aivan pirun vaikeaa. Mastiffit ei itsessään ole ekan läpipeluun jälkeen tuottaneet mitään ongelmia mut ai saatana että Very Hardista ylöspäin pelatessa yksikin kamerakulman aiheuttama virhe saattaa koitua kuolemaksi. Mun pointti tässä siis se etten ala skitsoamaan kyseiselle viholliselle joka muissa olosuhteissa ei tuota mitään ongelmia vaan saatan sen sijaan kiroilen paskoja kamerakulmia ja huonoa pelisuunnittelua. Muistin tätä kirjoittaessa myös yhden bossitaistelun Dark Souls 3:sta jonka kanssa lensi hieman kirosanoja mutta sekin onnistui olemaan ainoa bossi koko pelissä missä kamera ei toimi ollenkaan kunnolla.

Ja mitä tulee vielä tohon PZ3:n loppubossiin niin tuossa vaiheessa peliä luulis olevan jo fatal frame-mekaniikka täysin handussa ja sitä pitää käyttää kyseiseen mösään. Itellä meni joskus nelisen vuotta sit pelin pelatessa ehkä viis yritystä siihen ja se oli ihan helposti yks omia suosikkeja kauhupelien loppubosseista.

_________________
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 22.06.2016 02:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28.02.2014 09:37
Viestit: 193
ressamies kirjoitti:
Anor Londossa. Orstein & Smough bossbattle olisi edessä, mutta jopa tätä kaksikkoa vittumaisempi (ja se sanoo paljon, sillä O&S on pelin vittumaisin bossi) on ne kaksi Sentineliä juuri ennen taistelua. Kaksikko on pakko tappaa, jos haluaa kutsua apua O&S taisteluun, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Sentineleillä on helvetisti HPta ja juuri kun se on kuolemassa, se helvetti healaa täysiin energioihin.

Tunnen tuon tuskan ensimmäisiltä läpipeluuiltani. Sentinelit ovat todella ärsyttäviä vihollisia. Itse asiassa koen että pääsee helpommalla kun vain juoksee ohi ja kohtaa Ornsteinin ja Smoughin yksin. Sen sijaan tuota bossia en itse tule koskaan kutsumaan vittumaiseksi. Minulle se on yksi sarjan parhaista ja hektisimmistä kohtaamisista.

-Zerials- kirjoitti:
Zubat (Pokemon-pelisarja)

Zubatit olivat ehkä joskus ne ärsyttävimmät, mutta uusimpien generaatioiden aikana olen löytänyt pari muuta, jotka ylittävät pikku pipakon ärsyttävyydessä: Geodude ja Magikarp.
Geodude erityisesti siksi että sille perkeleelle on annettu Sturdy-ability, joka estää sitä pyörtymästä yhdellä iskulla, vaikka millä iskisit. Self-destruct yhdistettynä tuohon abilityyn ja siihen kuinka nihkeästi Geodude-evoluutioperheen jäsenet päästävät pelaajaa pakenemaan random battleista tekevät tuosta poksusta paljon ärsyttävämmän kuin Zubatista. Ainakin Zubatin yleisyys takaa sen että on kosolti mahdollisuuksia napata itselleen varsin kelpo flying-poksu. Geodude taas on varsin olematon otus, varsinkin kun sen kolmas evoluutio vaatii vaihdon kaverin kanssa (joka by the way on ärsyttävä konsepti jolla syödään pohja pois tiettyjen poksujen hyödyllisyydeltä).
Magikarp taas ei villinä ole kummoinen vastus, ja kehittyykin vielä hyväksi varhaisella levelillä. Syy miksi kuitenkin haluan Magikarpin mainita on se, että joka ikisessä pokemon-pelissä on varmasti kouluttaja, joka käyttää tiimissään kuutta ylilevelistä Magikarpia. Ja nämä taistelut ovat yhtä tuskaa, koska ne eivät tarjoa haastetta, eivätkä pahemmin palkitse, kun ottaa huomioon kuinka vähän expaa Magikarpin piekseminen antaa. Nämä vastustajat ovat olemassa puhtaasti ajanhaaskauksen vuoksi.

_________________
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 22.06.2016 12:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28.02.2014 10:57
Viestit: 636
Paikkakunta: Sitä ei moni tiedä...
Salem kirjoitti:
Geodude erityisesti siksi että sille perkeleelle on annettu Sturdy-ability, joka estää sitä pyörtymästä yhdellä iskulla, vaikka millä iskisit.

Minä en muista kokeneeni ongelmia Geoduden kanssa. Ainakin ennen yksi Water tai Grass-hyökkäys riitti, mutta jos tuollainen ability on, niin uskon sen olevan täyttä tuskaa. Selfdestruct on varmaan inhottavin liike, mitä voi olla. Onkohan tämä kenties Gen 5:n juttuja? En niitä ole edes kokeillut, niin en tiedä.

_________________
Ex: Crealz
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 22.06.2016 14:04 
Poissa
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 01.03.2014 12:13
Viestit: 1136
Paikkakunta: Suomessa
Salem kirjoitti:
Magikarp taas ei villinä ole kummoinen vastus, ja kehittyykin vielä hyväksi varhaisella levelillä. Syy miksi kuitenkin haluan Magikarpin mainita on se, että joka ikisessä pokemon-pelissä on varmasti kouluttaja, joka käyttää tiimissään kuutta ylilevelistä Magikarpia. Ja nämä taistelut ovat yhtä tuskaa, koska ne eivät tarjoa haastetta, eivätkä pahemmin palkitse, kun ottaa huomioon kuinka vähän expaa Magikarpin piekseminen antaa. Nämä vastustajat ovat olemassa puhtaasti ajanhaaskauksen vuoksi.


Tuo omituinen ratkaisu taitaa olla melkeinpä joka Pokemon -pelissä. Magikarpin ainoa liike on usein pelkkä splahs. Joskus sentään osaavat jopa taklata.
X:ssä ja Y:ssä ärsytti kamalasti törmätä joukolla hyökkääviin Pokemoneihin. Usein näistä ei kykene pakenemaan, josta syystä joutuu katsomaan kuinka oma Poksu ottaa turpiin jokaiselta hitaasti yksi kerrallaan. :x Voisivat vaikka animoida yhden kertahyökkäyksen kaikille.

Velvet Assasin tuli pelattua viikko sitten ja totesinkin jo pelin lopun olevan edelleen ihan hanurista. Kyseessä on Hitmania muistuttava peli, jonka viimeinen tehtävä on pelkkää räiskintää. Usein Hitmaneissakin on viimeinen kenttä sellainen pakko-räiskintä, joka kuitenkin tuntuu ihan reilulta, vaikka olisin tykännyt myös mahdollsuudesta hipsiä vihollisten selkien taakse SA:n lopussa. Mutta VA:n loppu on kammottavaa kidutusta, jossa taistelet yöpaita päällä raskaasti aseistettuja natseja vastaan. Pelissä on pakko joko vain paeta seuraavan checkpointiin asti tai sitten linnoittautua johonkin rakennukseen, jossa napsii heti ovesta ilmestyvät natsit headshoteilla.

Dark Soulsissa harmaita hiuksia itselleni aiheutti Great Grey Wolf Sif, jonka miekan sivalluksia en ikinä osannut väistää kunnolla, koska väisteleminen ei kuulunut pelityyliini. Suden luokse oli vähän rasittavaa talsia bonfirestä pitkä matka ja kuolla se 20 kertaa. Mutta kylläpä se voittaminen sitten maistuikin makealta. ;)


Ragetus peleissä on itselleni kyllä aika tuttua. Joskus tulee raivottua ja kiroiltua ihan kamalasti, kun hermot menee v*ttumaisissa kohdissa. Pahimmat bossit ovat sellaiset, joista ei ota selvää vahingoittiko niitä vai ei. RE6:n loppuvastus oli tällainen ja myös Project Zero 5:n. En enää ikinä palaa noiden pariin, en ikinä!

_________________
Sarjakuvablogini


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 24.06.2016 10:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Viestit: 245
Paikkakunta: Helsinki
ForWeAreMany kirjoitti:
Ilmeeni kun ei ole olemassa yksinpeleissä vihollista joka olisi saanut vereni kiehumaan. Tuntuu hyvältä osata pelata. Ainoa syy miks mulla menee hermot videopeleihin on joko moninpeleissä pettymys oman suorituksen tasoon tai sitten yksinpeleissä epäonnistuminen sen takia, että peli on niin paskasti tehty (paska kamera, huonosti toteutetut kontrollit yms).


Mulla on täysin sama juttu. En saa väkisinkään mieleen yhtään oikeasti vittumaista vihollista. Tottakai epäreilulta tuntuvia kohtauksia löytyy mm. Souls-peleistä kun vahvoja heppuja tulee ruudun täydeltä vastaan, mutta jokaisen olen silti läpäissyt parin kuoleman jälkeen.

Enemmänkin vittumaisia juttuja on esim Sniper Elite 3:n SE-vaikeustasolla, kun kuoleman korjatessa koko kenttä alkaa alusta. Vihollisia se ei silti muuta suuntaan tai toiseen.

Mulle vittumaiset viholliset löytyy aina moninpeleistä. Aina.

_________________
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin. Käänny siis puoleeni ja tarjoan mielihyvää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 25.07.2016 03:38 
Poissa

Liittynyt: 28.02.2014 22:51
Viestit: 54
Harvemmin koen jotain tiettyä vihollista vittumaiseksi, mutta viime päivinä kun on Dark Souls 3:sta hakannut, niin King of the Storm on lähes tulkoon ajanut mut itkun partaalle.

Tuo pomo ei ole vaikuttanut sen kummemmalta, mutta kun ensiksi täytyy pistää se vitun lohis nippuun ja vasta sen jälkeen alkaa "varsinainen" tappelu niin homma menee pahasti vituilleen. Tuossa ensimmäisessä vaiheessa kamerahan ei ole "lainkaan" perseestä, joten siinä on kiva kun otat turhia osumia ja toiseen vaiheeseen jääkin vain pari estus flaskia ja sitten joko ne loppuu tai stamina jolloin kohtalona on kunnon perskairaus. Sen verran masokisti olen, etten mitään helvetin greatshieldiä ala käyttää, sillä todennäköisesti lopputuloksena olisi vain tylsä tappelu ja helppo voitto.

Vaikka itselleni From Softwaren peleistä Ornstein & Smough, Kalameet ja Manus näin esimerkkeinä ovat aiheuttaneet ongelmia, niin King of the Stormin kohdalla homma menee ihan toisiin sfääreihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 28.07.2016 18:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03.03.2014 18:03
Viestit: 245
Paikkakunta: Helsinki
Pidgeon kirjoitti:
King of the Storm


Meinaat siis varmaan Nameless Kingiä? Mulle se oli yllättävän helppo, pääsin jopa ekalla kerralla. Moni on tuon mukana itkenyt mutta itse pääsin aika helpolla. Hieno taistelu kyllä, juurikin sen liskon takia.

_________________
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin. Käänny siis puoleeni ja tarjoan mielihyvää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 29.07.2016 02:03 
Poissa

Liittynyt: 28.02.2014 22:51
Viestit: 54
PT2 kirjoitti:
Pidgeon kirjoitti:
King of the Storm


Meinaat siis varmaan Nameless Kingiä? Mulle se oli yllättävän helppo, pääsin jopa ekalla kerralla. Moni on tuon mukana itkenyt mutta itse pääsin aika helpolla. Hieno taistelu kyllä, juurikin sen liskon takia.

Joo Nameless King tietysti on se hankalin vaihe tossa bossissa. Meniköhän nyt parikymmentä yritystä kunnes sain lopulta nirrin pois tuolta jäbältä. Vähän oman pelityylin vastaisesti piti kärsivällisesti odotella ja iskeä sopivan paikan tullen. Normaalisti isken saman tien bossin kimppuun ja väistelen aina tarvittaessa, mutta Nameless Kingin kohdalla tuo ei oikein tuottanut tulosta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vittumaisimmat viholliset peleissä
ViestiLähetetty: 19.09.2016 08:00 
Poissa
Moteeraattori
Avatar

Liittynyt: 28.02.2014 09:43
Viestit: 1168
Paikkakunta: Somewhere
Dark Chroniclea pelatessa sitä törmää yhteen jos toiseen kinkkiseen viholliseen tai vihollisperheeseen. Eivät nämä sanan varsinaisessa mielessä "vittumaisia" ole, mutta arvaamattomuutensa takia voivat tehdä seikkailusta hankalaa.

Isot lohikäärmeet, Golemit, Mechat ovat itsestäänselvyyksiä ja niiden odottaakin lyövän ihan helkutin lujaa. Monet pelin mittapuulla pottumaisimmista vihulaisista ovat kuitenkin yleensä puolet pienempiä ja tod. näk. myös lentäviä.

Lentelevät pirulaiset ovat yleensä hankalia, jos mitalien vuoksi joudut käyttämään vain lähitaisteluaseita niiden nirhaamiseen. Lentävistä vihulaisista kuitenkin kärkeen nousevat elementaalit ja draakit, sekä tietysti näiden vahvemmat sukulaiset mitä pitemmälle peli etenee.

Molemmilla vihollisperheillä on olemassa näet erittäin tehokas iskusarja lähietäisyydellä, jonka väistäminen on yleensä hemmetin vaikeaa, mutta tosi helppo torjua. Ongelmaksi muodostuukin se, että nämä kumpikin tykkäävät spämmiä tuota iskusarjaa aivan hemmetisti ja välillä arvaamattomasti ja jos et ehdi torjumaan niin otat pataasi peevelin pahasti. Tähän kun lisätään se, että koskaan ei ole satasen varmaa että milloin vastus pysyy stunnattuna iskusarjan aikana. Draakkien jatkuva rääkyiminen raastaa kaiken lisäksi hermoja pitkällä tähtäimellä.
Kukapa olisi uskonut että loharien piskuiset sukulaiset ovat yhtä vaarallisia kuin isotkin.


Draakkien pyörimisiskun aikana on tosi rasittavaa saada iskusarjaa aikaan ja sama ongelma ilmenee myös maan päällä pyörivistä kilpparivihollisista (turtle). Kilpparit tykkäävät spämmiä tuota pyörimistään vielä draakkeja useammin/kauemmin eikä näiden "jäähdytysaika" iskujen välillä ole edes kummoinen. Pieniä tehokkaita tappajia, varsinkin jos olet rajoitettuna tiettyyn aseryhmään/hahmoon.



Maan päällisistä vihollisista hurjimpia ovat tietysti Kuningasmimicit. Samat iskut kuin tavallisilla yksilöillä, erotuksena tosin se, että iskuissa on reilusti enemmän poweria. Jopa niin paljon että henki voi lähteä jo parista osumasta. Vaikka torjuisitkin lyönnit niin osa lämästä tulee silti läpi. Tähän kun lisätään vielä mahdollisuus tulla myrkytetyksi ja se, että Mimicit eivät ole erityisemmin heikkoja millekään asetyypille tai elementille, tekee arkkuörkeistä kenties pelin vaarallisimpia vastuksia, varsinkin lähitaistelussa. Seiska ja kasichapun vastineet kuuluvat kirkkaasti kärkeen tämän pelin vittumaisen vaarallisten vihujen listalla.

_________________
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin kaunein, peluri ja keskustelunparantaja -16


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Style created by © Matti, gry komputerowe, reklama sem reklama seo

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com uncommitted-decoy

Tämäkin on ilmainen foorumi, jonka tarjoaa munfoorumi.com

Ilmoita asiaton sisältö