Valvojat: Gigante, Joni Ahonen
Joni Ahonen kirjoitti:Super Mario Galaxy 2
Tätä peliä on tituuleerattu niin Pelitin kuin sen tälläkin foorumilla kovasti Nintendo herjaavan kadonneen käyttäjän toimesta täydelliseksi timanttikimpaleeksi, joten kyseessä ei ole vain erinomainen peli. Vaikka pidänkin enemmän Marion 64:n kaltaisista kokonaisista maailmoista niin kyllä edelleen painovoimalla kikkailu ja Marion ampaisu tähtisymboleiden sisällä taivaisiin Motea heiluttamalla viehättävät suuresti myöskin. Tekijöiltä selvästi jäänyt paljon ideoita ekan Galaxyn jälkeen käyttämättä.
Eiköhän tämän parissa vierähdä helposti parikin kuukautta.
whatever kirjoitti:Itsellä kanssa Vice City menossa, GTA III tuli läpäistyä ensin. Möin pelikoneeni joten pitää toistaiseksi tyytyä vanhempiin peleihin jotka toimii läppärillä. VC:stä pari asiaa hyvä tietää; Steam versiosta on Haitilaiset sensuroitu (edit: ja osa musiikista puuttuu umpeutuneiden lisenssien vuoksi) joten kannattaa hommata peli jostain muualta tai käyttää downgrade patchia, ja hiiren temppuiluun on myös patchi saatavilla. VC on kolmoseen verrattuna paljon parrmmin toimiva paketti PC:llä, kudit menee oikeasti sinne mihin tähtäin osoittaa yms.
Tuli muksuna tahkottua GTA -pelejä niin paljon että suurin osa tehtävistå on edelleenkin hyvässä muistissa, mutta tarinaa, huumoria ja viittauksia ei silloin vielä oikein ymmärtänyt, joten uudelleenpeluuarvoa vuosien myötä piisaa.
Gigante kirjoitti:^ Däämmm, olen aikas kadena, kun en itse ole vielä DP2:ta päässyt pelaamaan. Syypäänä on gamestopin lähdön jälkeen paikallisten puotien paskaiset päivitystahdit hyllyssä löytyville tuotteille. Perkele, kolme viikkoa jo julkaisusta, eikä peliä mistään löydy. Mikäli ei kuun loppuun mennessä ala näkyä, pitää tiluttaa peli sitten jostain kusisesta verkkokaupasta.

Joni Ahonen kirjoitti:Ja se ensimmäinen DP löytyy myös Switchille, mutta käännös on nähtävästi heikompi kuin Boxin, joten en ole sitä hommaamassa. Voin sanoa, että nyt jopa 25fps näyttää silkkisen pehmeältä verrattuna kakkosen 10fps nopeuteen. Mutta koska kyseessä on Deadly Premonition antaa monille asioille anteeksi vielä näin alkuun.
Nikkeli94 kirjoitti:Aiheeseen liittyen, itse otin viime viikolla ensikosketuksen ensimmäiseen Deadly Premonitioniin. Tarina on mielenkiintoinen ja kaikista sen osasista olisi mielenkiinoista saada jotain irti, mutta huomio tuntuu kiinnittyvän lähinä mielenkiintoiseen dialogiin ja nolon pitkiin taukoihin monien vuorosanojen välillä sekä välivideoiden hidastettuun tyyliin. En tiedä onko taistelutilanteisiin tulossa jotain huomattavaa vaikeusasteen muutosta, mutta ensimmäisen +6h jälkeen tuntuu ettei combatissa ole ollut juuri mitään haastetta - tai oikein mitään muutakaan annettavaa. Möröt tuntuvat lähinnä uhkatason nolla puuduttavilta hidasteilta. Lisäksi autolla ajeleminen on välillä hieman turhauttavaa kun kartan kanssa saa vähän pelätä onko seuraavan risteyksen jälkeen 5min ajoa kohti umpikujaa tai muuten vaan väärää osoitetta. Toki tämä tuo oman viehätyksensä kun pitää oikeasti itse tutustua kylään ja siellä liikkumiseen, aivan kuten päähahmokin. Tässä vaiheessa peliä ajan kuluttaminen tehtävien alkamisaikoja odottaessa on vielä vähän pain in the ass kun tuntuu ettei mitkään paikat ole auki. Tai sitten niitä ei vain löydä. Kaikesta tästä huolimatta peli kiehtoo hieman palaamaan luokseen ja selvittämään pienen kylän salaisuuksia.
Joni Ahonen kirjoitti:Eka osa oli aidosti ihastuttava, joka kaikesta kökköydestään huolimatta imi minut ruudun ääreen tehokkaamin kuin vaikkapa tuolloin pelaamani Alan Wake.
Joni Ahonen kirjoitti:Super Mario Odyssey
Tämä peli ollut elokuusta lähtien omistuksessa, mutta sitten vaan jäi koulukiireiden vuoksi kesken. Peli on ollut tosi ihastutattava ja muistutti minua pitkästä aikaa siitä miksi pelejä pelataan. Jos olet alamaissa, pelaa Mariota, sillä Odyssey on ilahduttavan pirtsakka peli, jossa on Mario 64:n tavoin vapaata tutkimusta runsaasti. Pelaajaa palkitaan koko ajan ja löydettäviä juttuja tulee vastaan joka nurkan takaa.
Vaikka on hyvä että kaikkea löytyy, tämä myös vaikuttaa rytmitykseen ja olen vähän huolissani siitä kääntyykö runsaus itseään vastaan. Kun pohdin Mario 64:ää, pelihän on varsin suoraviivainen olematta mitenkään tylsä. Odyssey on niin runsas, ettei mihinkään yksittäiseen juttuun keskitytä minuuttia kauempaa.
PT2 kirjoitti:Final Fantasy Tactics Advance (GBA)
Aiemmin junnuna kokeilin tätä, mutta en sitten innostunut yhtään. Nyt kuitenkin annoin uuden mahiksen ja täähän on ihan kelpo peli. Ei mitään ihmeellistä, mutta mukavaa vaihtelua perinteiseen Final Fantasyyn. Ehkä vähän liian ykstoikkonen ja itseääntoistava.. Plus että koska mitään ei kerrota, joutuu jokaisen asian selvittämään itse. Kuten miten saa Ninja-luokan itselleen tms. Plus välillä vaikeustaso nousee pystyyn ja "lakikortit" vaan pilaavat peliä. Varsinkin kun ne eivät toimi oikein. Välillä saat rangaistuksen jos käytät FIGHT-komentoa viholliseen, mutta seuraavalla kerralla et saakaan vaikka käytät saman komennon samalta hahmolta samaan viholliseen. Täysin paska koko lakikorttisysteemi.
Joni Ahonen kirjoitti:muistan huokaisseeni suuresta helpotuksesta, kun läpäisin vaivoin ensiyrittämällä pitkän lopputaistelun.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa