Mitä kuuluu?

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Mitä kuuluu?

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 22.03.2020 18:19

^
Jep, itseänikin kiinnostaisi tietää miten korona vaikuttaa PT2:n elämään maailmalla.

Maailman tilannetta on mielenkiinnolla seurattu ja samalla huomaa miten pumpulimaassa suomalaiset elävätkään. Heti kun tulee vähänkin kieltoja ja vaatimuksia, hätäillään kuin viimeistä päivää, vaikka täällä on edelleen paljon vapaampaan kuin monissa muissa maissa konsanaan. Epäasosiaaliset hylkiöt pärjäävät karanteenissa helposti, kun taas jotkut bilepimut/-jäbät ovat ihan helisemässä kun ei pääse ulos hakemaan kaljaa ja uutta panoseuraa. Voi voi, tulee varmasti olemaan heillä raastavaa ja lehdissä sitten myöhemmin ulostuloja tyyliin "en saanut seksiä kuukauteen koronan takia, jouduin terapiaan". :) Lappiin suuntaavilta idiooteilta saisi puhkoa renkaat autoista samantien.

Tosiaan oikeasti vakava tilanne, mutta onneksi on ollut mukavaa huomata se tosiasia, että kyllä ihmiset toisiaan myös auttavat näinä aikoina. Toki niitäkin tyyppejä tulee vastaan, jotka kokevat että juuri heiltä pilattiin kaikki hauska.

Omat harmistuksen aiheet pieniä. Maalla on turvassa ja työpaikalla kaikki ok, joten palkka juoksee edelleen ongelmitta. Työharjoittelut saan varmasti hoidettua myöhemminkin ja yritän stempata niitä, joille tilanne aiheuttaa oikeita ongelmia. Matkojen peruminen ei haittaa eikä sekään etten mahdollisesti käy missään koko vuonna. Olen ehtinyt todella mukavasti viime vuosina näkemään maailmaa ja säästyypä nyt sitten selvää rahaa.
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Apple » 02.04.2020 02:50

Muista ees kauanko viime viestistä on. Helvetin kauan. Mutta hei nyt kuiteski! Jonia päädyin jossain vaiheessa stalkkailemaan instassa, ja se nyt onkin tuonut paljon fläsäreitä ja patistanut hipsimään takaisin tännepäin.

Viimeksi taisinkin elää sitä elämäni kulta-aikaa :D hehkutellen kuinka kaikki on ihan parasta ja ihmiset on niin ihania. Kävin tossa maailmalla ja meinasin sinne jäädäkin. Monet jaksoivat tsempata, mutta lopulta se yksi kyyninen akka töissä oli oikeassa todetessaan, että "ei se rakkaus kuule koskaan ikuisesti kestä et älä vaan laita asioita sen varaan".

Anyway, sai kuitenkin nähdä aika paljon. Ja kohdata immeisiä samalla. Aika lailla noilla 'pystyn mihin vaan' -fiiliksillä pari vuotta saikin mennä eteenpäin. Kuin olisi elänyt jotain tosi siistiä satua. Ironisesti lopulta palattiin lähtöpisteeseen eli takaisin kotiin murjottamaan ja tekohengittämään itsetuntoa sellaseen arkiseen toimintakuntoon. Uusista tuttavuuksista ei tullut mitään todellisia ystävyssuhteita, vaikkei tässä nyt toki täysin ilman kavereita olla. On kaiketi vain entistä parempi perspektiivi siihen, mitä kaveruus on.

Ihan kauheeta katkeraa valitusta. Mut Ressa 7:n tallennustunnari toimii tosi hyvin menneitä muistellessa!

Lueskelin tossa joitakin vanhempia viestejä just tästä topikista ja kovasti iski silmään ainakin se, kui Joni totesi et nuorena sitä kuvittelee pysyvänsä nuorena aina ja elävänsä "Bart Simpsonin elämää ikuisesti"... välillä kieltämättä HIRVITTÄÄ kui aika menee niin nopeesti. Olin vasta pieni jannu, kun Silence taannoin kirjotti täyttäneensä 25v eli "olevansa lähempänä viittäkymmentä kuin omaa syntymää", ja se jos mikäs tuntui absurdin kaukaiselta sillon. Ja nyt tohonkin surullisenkuuluisaan merkkipaaluun on enää alle vuosi.

Ei siinä, en usko että tätä aikaa ois juuri fiksummin voinu käyttää. Sellasta rellestämistä ja reilaamista olleet nää pari edellistä vuotta, ettei ainakaan hampaankoloon jää mitään tekemättömyyden tunnetta. Kaiken lisäksi on alkanut iskeä ihan palavat visiot siitä, kui näkee ittensä syksyllä opiskelemassa ja lopulta niissä kutsumushommissa. Täytyy ny toukokuussa tehä parhaansa pääsykokeiden eteen.

Haavoja nuollessa ja lukiessa menee tää kevät. Heti pääsykokeen jälkeen oli tarkotus väsätä sellasta laiva-/junareissua Ruottiin ja Kööpenhaminaan, mutta tää COVID 19 on kyl sellasta vittumitäpaskaa et parempi jäädä kotiin niinku kaikki muutkin.

Ressa kolmonen tosin täytyy käydä huomenna hakemassa jostain. Hype!
Apple

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 02.04.2020 08:33

Apple kirjoitti:Lueskelin tossa joitakin vanhempia viestejä just tästä topikista ja kovasti iski silmään ainakin se, kui Joni totesi et nuorena sitä kuvittelee pysyvänsä nuorena aina ja elävänsä "Bart Simpsonin elämää ikuisesti"... välillä kieltämättä HIRVITTÄÄ kui aika menee niin nopeesti. Olin vasta pieni jannu, kun Silence taannoin kirjotti täyttäneensä 25v eli "olevansa lähempänä viittäkymmentä kuin omaa syntymää", ja se jos mikäs tuntui absurdin kaukaiselta sillon. Ja nyt tohonkin surullisenkuuluisaan merkkipaaluun on enää alle vuosi.

Ja aika kuluu vaan nopeemmin. Muistan edelleen tuon Silencen viestin ja omat ajatukset olivat tismalleen samat.

Mutta hei tervetuloa takaisin! Olipa kiinnostavaa lukea mitä sulle kuuluu. Nähtävästi tapahtumia on ollut enemmän kuin monella koko elämän aikana, josta kannattaa olla kiitollinen. Etenkin kun nyt tunnutaan elävän maailmanlopun aikoja.

Multa taisi työt myös mennä vähän alta jopa tuolta salaattifirmasta. Olen ollut kiireapulaisen sopparilla ja nyt kun sinne palkattu uusia työntekijöitä evakosta muualta päin Suomea, minä jäin turhaksi. Jos tämä jatkuu, olen vakavasti harkinnut, että kesäksi vaikka sitten mansikoita poimimaan. Monet tilat ovat aivan kusessa nyt.

Mutta ei tämä ota päähän. Olen jo kauemman aikaa suunnitellut lähteväni opiskelemaan ja muuttavani kotiseudulta jälleen pois. Valmistun elokuussa nykyisistä etäopinnoista ja jos minulla ei olisi edes töitä täällä, jämähtäisin erakoksi.
Yksi vuosi on lyhyt aika oppia ja nähdä uutta, liian pitkä jäädä paikoillensa.
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 02.04.2020 09:33

Apple kirjoitti:Olin vasta pieni jannu, kun Silence taannoin kirjotti täyttäneensä 25v eli "olevansa lähempänä viittäkymmentä kuin omaa syntymää", ja se jos mikäs tuntui absurdin kaukaiselta sillon. Ja nyt tohonkin surullisenkuuluisaan merkkipaaluun on enää alle vuosi.

Hyiss mä muistan tän viestin kans. Helvetti että tuntuu absurdilta ajatella et oon ollu 13 ku ekalle RE-foorumille rekisteröidyin ja ens viikolla tulee 27 täyteen. Masse ja hammerkrieg vois nyt perustaa mun kaa sen rokkibändin et voin sit seuraavan vuoden aikana kuolla legendana! Mut joo hauska et vaikka on noita nettikaveriporukoita vaikka minkälaisia tänä päivänä nii tää foorumi on kyl itelle ollu sellane yhteisö missä on yhtäjaksosesti kaikista pisimpään vieraillu. Iso syy tähänki on varmaa lihasmuisti et ekana selaimen avatessa käyn aina klikkailee RE-foorumin auki vaikka tällane foorumikulttuuri on aika lailla kuolemassa tänä päivänä Discordin ja vastaavien takia.
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
ForWeAreMany

ViestiKirjoittaja Silence » 02.04.2020 10:07

Apple kirjoitti:Olin vasta pieni jannu, kun Silence taannoin kirjotti täyttäneensä 25v eli "olevansa lähempänä viittäkymmentä kuin omaa syntymää", ja se jos mikäs tuntui absurdin kaukaiselta sillon. Ja nyt tohonkin surullisenkuuluisaan merkkipaaluun on enää alle vuosi.

:?

Hienoa että olen kirjoittanut jotain mikä on jäänyt ihmisten mieliin kummittelemaan... Luulisin.
PS. viestistä tulee puolentoista vuoden päästä 10v.

Oma näkökulmani on että kaikki on ollut vain tasaista alamäkeä sen jälkeen. Mutta se on vain omani. Parhaimmat muistoni elämästäni tuntuvat menevän omille nuoruusvuosilleni vuosien 2000 ja 2001-paikkeille... Oho, niistäkin on jo 20v. Miten olenkaan tuhlannut ja menettänyt kaiken elämässäni. Kaikki kaksikymppisestä eteenpäin on ollut vain paskaa. Ja aina kun olen hetken erehtynyt luulemaan että "No nyt alkaa elämä", niin kaikki on vaan hajonnut entistä pahemmin... Yksi askel eteenpäin, Kymmenen taakseppäin. Elämäni motto.

Toisilla kaikki tuntuu olevan entistä parempaa ja hienompaa. Ja sitä mitä määrittelisin "normaaliksi/oikeaksi elämäksi". Facebookkia tutkimalla huomaan että ympärilläni kaikki vanhat tutut, kaverit ja luokkatoverit vuosien varrelta näyttävät menestyvän hienosti, menevän kihloihin, naimisiin, saavan lapsia janiinedespäin.

Mutta Silence vaan on...

Pakko sanoa että valitsin aikoinaan täydellinen käyttäjänimen itselleni.

jos tämä oli viimeinen viestini jonka koskaan kirjoitan foorumille, niin se oli Hyvä lopetus.
Silence

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 02.04.2020 11:08

Silence kirjoitti:Toisilla kaikki tuntuu olevan entistä parempaa ja hienompaa. Ja sitä mitä määrittelisin "normaaliksi/oikeaksi elämäksi". Facebookkia tutkimalla huomaan että ympärilläni kaikki vanhat tutut, kaverit ja luokkatoverit vuosien varrelta näyttävät menestyvän hienosti, menevän kihloihin, naimisiin, saavan lapsia janiinedespäin.

Ite oon kyl parikymppisilläni kyynistynyt niin paljon et mua itteeni vaa vituttaa tommosiin kuluneisiin normeihin pohjaava "oikea elämä" eikä käy yhtään kateeksi niitä ihmisiä. Eikä tän lisäks kantsi itseään vertaillakaan muihin ihmisiin noilta osin ku jokasella on ihan erilaiset elämäntavotteet ja -arvot. Plus ihmisillä on nykyää ihan ihme tarve pitää itestään joku kulissi sosiaalisessa mediassa (varsinki jossai facebookissa) et vittu jee kaikki on niin ihanaa vaikka oikeesti elämässä menee kaikki päin persettä, niin ite oon kyl jättäny ihmisten teennäiset facebook-hypetykset ihan omaan arvoonsa.

Mä oon kyl tosi etuoikeutettu puhumaan aiheesta koska multa löytyy ihan ookoo-kokonen kaveriporukka/tukiverkosto ympäriltä ja menin jopa kihloihinki joulukussa, mut kyl mullakin on varsinki tässä koronaviruksen kotonapysyttelyn aikana tullu ihan vitunmoisia alemmuudentunteita ihan jostain perusasioista kuten koulusta, tappelupeleistä tai ylipäätään elämänhallinnasta (koska mikään näistä ei suju tällä hetkellä lol). Mutta niin ehkä mun pointti tässä on se et pari vuotta sit aattelin et ookoo elämästä ei tuu enää mitään ja sama tehdä itsari, mut tässä sitä taas ollaan korkeakoulussa opiskelee uudessa kaupungissa ja overall elämässä menee ihan hyvin, nii oon ihan tyytyväinen et jakso yrittää arjesta selviämistä.

En nyt tiiä mistä tää torstaiaamupäivän epäkoherentti kahvitaukoavautuminen tuli, varsinki ku pitäs olla väsää Unity-kurssin pelidemoo kirjottelun sijaan, mut tulipahan selvennettyy omii ajatuksii tähänki väliin.
ForWeAreMany

ViestiKirjoittaja Kallu » 02.04.2020 11:18

ForWeAreMany kirjoitti:Mä oon kyl tosi etuoikeutettu puhumaan aiheesta koska multa löytyy ihan ookoo-kokonen kaveriporukka/tukiverkosto ympäriltä ja menin jopa kihloihinki joulukussa

No et ole. Et ole mitenkään privileged siitä, että sinulta löytyy kavereita ja puoliso. Suurimmalla osalla ihmisistä on kavereita ja ei ole mitenkään harvinaista, että ihmiset menee naimisiin ja hankkii muksuja yms. Päinvastoin se on oletettavaa. Se on normaali ilmiö. Etuoikeutettu, että minulla on muutama kaveri ja tyttöystävä, jessus sentään.
YKSIMIELISESTI FOORUMIN PARAS TOPIC 2017
Kallu

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 03.04.2020 00:27

Siis itse muistan myös juuri tuon Silencen kirjoittaman 25-vuotis päivittelyn! Muistan kuinka odotin että pääsisin itse letkauttamaan saman kavereilla kun tuon täytän, mutten sitten hetken tullut sitä kuitenkaan tajunnut. Onko siitä tosiaan jo 10 vuotta?

Itse olen sen verran burgeri tms että vaikka täällä on tullut vuosia pyörittyä, on täällä silti erittäin vähän käyttäjiä joista olen onnistunut kehittämään jonkinlaisen luonnekuvan tai ylipäätään minkäänlaista pysyvämpää mielipidettä.
Kuva
Kuva
Nikkeli94

ViestiKirjoittaja -Zerials- » 06.04.2020 16:20

Moikka taas pitkästä aikaa!

On tullut pidettyä foorumilla pientä hiljaiseloa jo pidemmän aikaa, mutta REmake 3:n myötä tuli taas REsuomeksi mieleen.

Paska vuosihan tää on ollut, syyn tietänee kaikki. Koronan myötä kaikki kiva on suljettu tai peruttu, eikä kavereitakaan ole tullut nähtyä niin paljoa kuin haluaisi. Onneksi on videopuheluita ja sen sellaisia nykyään, niin voi pitää sentään yhteyttä.

Töissä tulee edelleen käytyä ja vapaa-aika meneekin aikalailla pelien sekä uudelleen heränneen animeharrastuksen kanssa. Lenkkeiltyä on tullut myös viime aikoina todella paljon. Tavallaan tylsää, mutta ei tässä poikkeustilan aikana oikein muutakaan voi tehdä. Tämän kanssa pitää vain pystyä elämään.

Koitetaanhan kestää terveinä.
Ex: Crealz
Kuva
-Zerials-

ViestiKirjoittaja Muusi » 21.04.2020 16:07

On se jännä kuinka joka kerta kun tänne palaa niin näkee tuttuja nimiä mitä ei viimekerralla tullut vastaan. PT2 se vaan jatkaa "not quite hentai"-linjalla :D Silencenkin huomasin kirjoitelleen ja heti tuli mieleen ne hänen sarjikset ja se Super Saiyan avatar. Tämä paikka on kuin aikakapseli 2000-luvun alkupäähän ja se on mahtavaa! Vois yrittää uskotella kaikille että näin karanteeniaikana ei ollut muutakaan tekemistä kuin kirjautua tänne mutta paskat, ei tämä aika eroa mun normaalista olosta milläänlailla :D

Aina ollut semmonen mökkipöyröö että ainainen kotona oleminen on ihan normaalia. Perhe ja vakituinen työpaikka vie suuren osan ajasta nykyään. 2-vuotias poikani haluaa osallistua kaikkeen mitä iskä tekee ja hänen kanssaan tulee myös iskän leikkiä mielellään 24/7. Välillä sitä rehellisesti sanottuna haikailee sen kaiken oman ajan perään mitä nuorena oli mutta pitää sekin mainita että isänä oleminen on parasta aikaa mitä on ikinä kokenut. Välillä tapahtuu jotain lähes ajan seisauttavaa, esimerkiksi kun poikani istui miesluolan lattialle kuvaputkitelkkarin ääreen ja sanoo että "iskä pelaa apinapeliä". Poika halusi katsoa kun iskä pelaa Donkey Kong Countryä :D Yksi elämäni suurimmista haasteista oli suostutella vaimoni siihen että ensin kannoin 29 tuumaisen kuvaputkitelkkarin tupaan ja seuraavaksi ostin isolla rahalla broadcast kuvaputkimonitorin.

Työpaikka ei ole kummoinen, tehtaan raskain työ talon pienimmällä palkallatasolla mutta se on vakipaikka isossa firmassa josta ei tarvitse pelätä töiden loppuvan. Emäntä hoitaa lasta kotona, joka motivoi joka päivä sitä samaa työtä tekemään. Kaikki oma aika vietetään juuri samoin kuin ennenkin, pelatessa ja nykyään erinäisten Raspberry Pi-projektien parissa.
On kyllä mielenkiintoinen lukea mitä aika on tehnyt wanhan liiton foorumilaisille. Nykyään onkin helppo olla RE fani kun näyttää siltä että RE4 5 ja 6 tyyliset pelit ovat jääneet historiaan mihinkä kuuluvatkin. Närästää se RE4 edelleen.

P.S. onko foorumilaisille ikinä koetettu järjestää jotain discordia/Facebook ryhmää/tms? Kertokaa mulle vaikka Steam acconne nimi tai jotain että voin leikkiä että mullakin on kavereita :D Pleikkarilla tulee nykyään harvemmin pelattu kun tässä vaan odotellaan sitä PS5:sta. Kingdom Hearts 3 on tällä hetkellä ainut syy miksi sitä välillä tulee heräteltyä. PSVR:kin tuli hiutaistua PC:hen kiinni niin väheni tuo pleikkarilla pelaaminen entisestään.
The rare type of "up to something, and good for nothing."
Muusi

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 21.04.2020 16:31

Muusi kirjoitti:P.S. onko foorumilaisille ikinä koetettu järjestää jotain discordia/Facebook ryhmää/tms?

Mä oon kans pidemmän aikaan kelannu et joku foorumin porukan Discord-servu vois olla ihan kiva ku toi foorumin irkkikanava tais vähän kuolla. Ei siellä kyl oikeestaan tehtykään ikinä muuta ku kalsarikännättiin whatun sekä hammerkriegin kaa ja jauhettiin paskaa. Vähän on kyl vastaavaa kieltämättä ikävä.

Edit:
ainii pelaatko vielä Tekkeniä?
ForWeAreMany

ViestiKirjoittaja Muusi » 21.04.2020 16:34

Itellä on ainakin Discord päivittäin auki että jos joku vaan osaa niin pistäkää nyt perkele joku tekstihuone sinne pystyyn ja invatkaa mut :D

ForWeAreMany kirjoitti:ainii pelaatko vielä Tekkeniä?

Missäs oonkaan mainostanut että pelaan? Kyllä sitä jonkinverran edelleen tulee hakattua. Pääasiassa Tekken 7:aa mutta aina välillä Tag 2:sta muutaman kaverin kanssa kun ahdistaa se seiskan mielestäni liian helppo combosysteemi. Joskus Tekken 6 aikaan olisin voinut väittää että oon aikas kovakin Tekken pelaaja mutta kyllä sitä on seiskaa pelatessa hyvin paljon nöyrtynyt kun turpiin tulee jatkuvasti.
Muusi

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 21.04.2020 19:03

Muusi kirjoitti:Missäs oonkaan mainostanut että pelaan? Kyllä sitä jonkinverran edelleen tulee hakattua. Pääasiassa Tekken 7:aa mutta aina välillä Tag 2:sta muutaman kaverin kanssa kun ahdistaa se seiskan mielestäni liian helppo combosysteemi. Joskus Tekken 6 aikaan olisin voinut väittää että oon aikas kovakin Tekken pelaaja mutta kyllä sitä on seiskaa pelatessa hyvin paljon nöyrtynyt kun turpiin tulee jatkuvasti.

Joo siis mä muistan että ollaan joskus kymmenen vuotta sitten (vanhan foorumin Krauser siis tässä moi) kutosta pelattu pleikkarilla ja tuli ihan 100-0 turpaan silloin ku en osannu blokkaa hell sweeppiä. :D Kasuaalia naputteluahan toi oli itellä about 20 vuotta mut alotin noin vuosi sit ihan toden teolla opettelee (valehtelematta 400-500h upottanu seiskaan viime huhtikuusta eteenpäin) ja käynyt nyt ihan parissa turnauksessakin kääntyy vaihtelevin menestyksin. Ihan vaan uteliaisuudesta kyselin et onko vielä Tekken pitäny otteessaan kiinni vaikka toi season 3 on ollutkin nyt yks helvetin shitshow.

Harmittaa kyl itteeni eniten tässä koronatilanteessa et ku päässy viimeinkin sisään Suomen tappelupeliskeneen nii kaikki turnaustoiminta on täysin pannassa.
ForWeAreMany

ViestiKirjoittaja Muusi » 21.04.2020 19:35

Ahaa terve vaan pitkästä aikaa :D Milläs alustalla sä Tekkeniä pelaat? Vois joku päivä tulla ottamaan pikkusen dunkkuun.
Muusi

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 21.04.2020 20:58

Muusi kirjoitti:Ahaa terve vaan pitkästä aikaa :D Milläs alustalla sä Tekkeniä pelaat? Vois joku päivä tulla ottamaan pikkusen dunkkuun.

PC:llä pääasiassa nykyään. PS4:lläkin löytyy mut plussa-aikaa mulla ei tällä hetkellä oo koska en juurikaa PS4:llä netissä mitään pelaa kun moninpelit toimii PC:llä niin paljon paremmin. Steam-nicki mulla taitaaki olla tossa allekirjotuksessa vielä esillä nii nakkaa ihmeessä kaveripyyntöö jos sullakin PC:llä Tekken löytyy! Mulla menee päivät etäopiskellessa eli toisin sanoen istun kellon ympäri koneen äärellä ja oon tavotettavissa about milloin vaan.
ForWeAreMany

ViestiKirjoittaja Nikkeli94 » 22.04.2020 11:52

Itsekin olen pohtinut että pitäisikö sitä ajan hengessä järkätä etä miitti foorumilaisten kesken. Olettaisin ettei pelkän Discord-kanavan luominen saisi tuota aikaan, vaan pitäisi sopia jonkinlainen aikamääre jolloin sitten porukka hiilautuisi paikalle. Itse ainakin olen sen verran autisti etten sinne voicechatin puolelle ainakaan uskalla syyttä suotta tulla hengailemaan ja katsomaan tulisko joku kaveriksi. Mutta Discordin puolella onnistuisi kyllä tuo pelikaverien kyselykin vaikka Tekkenin puitteissa. FWAMlla taitaalla olla kokemusta jostain tällaisten paikkojen moderoinneista niin hänhän tekaisee meille nopsaa yhden Discordin :)
Kuva
Kuva
Nikkeli94

ViestiKirjoittaja PT2 » 23.04.2020 16:18

Highwind kirjoitti:Mitenkäs on korona vaikuttanut teikäläisen suunnitelmiin? Vieläkö on muutto vakaasti edessä, vai pitääkö mennä päivä kerrallaan "kattellaan kattellaan" periaatteella?

Tilanteet on muuttunu aika helkkaristi. Bangkok on unohdettu kokonaan, samoin sen jälkeisenä vaihtoehtona ollut Malesia :D Tää tilanne on elänyt aika vahvasti tässä kuukausien varrella, mutta nyt päätös on selvä. Muutan Saksaan. Jawohl!

Elämästä lisää voi lueskella vaikka blogissa, jos tänne en vastaile. Kirjoitimme juuri muuttoaiheista uuden postauksen. Blogi täällä: https://hopintomyboots.com/
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
PT2

ViestiKirjoittaja typewriter » 24.04.2020 10:02

Yksi näyttö vielä koulua varten ja sitten ois taas uusi ammatti opittuna (prosessinhoitaja). Ikävä kyllä korona vei työt tältä kesältä, ja viimekin kesänä tuli tehtyä liikaa töitä ja piti maksaa Kelalle tonni opintotukea takas ja puol tonnia mätkyjä. :roll: Karanteenia olen viettänyt uuden CoD Warzonen ja HBO Nordicin parissa, sekä rakennellut ja ajanut moottoripyörälläni. Tankki ja etulokari on nyt karkkiomenan punaiset! :D

https://ibb.co/FwSQHnJ

https://ibb.co/300kdDV
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
typewriter

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 03.05.2020 16:39

Tuntuu siltä että kesää ei tulisi, kun katsoo säätä ja maailmantilannetta. Vaikea kuvitella olevan jo toukokuu, tavallisesti aloittaisin hyvinkin pian tässä kuussa perinteiset polkupyörälenkkini lähikaupunkeihin. Nyt on ollut töitä ihan mukavasti ja jotenkin sitä pyrkii vielä hoitamaan opintonsa päätökseen ja suunnittelee jo täydellä vauhdilla syksyä. Kesäksi on luvattu lähteä mansikoita kahdeksi kuukaudeksi poimimaan, saas nähdä hajoaako jalat ja pää tuossa hommassa. Varmasti aion poimia säässä kuin säässä niin paljon kuin kykenen. Mielestäni reilupeli, että palkka määräytyy sen mukaan miten paljon ehtii poimimaan. Ukranalaisten vauhtiin tuskin pääsee, mutta heillä on onkin levelit 70 luokkaa. :P

Heinäkuussa koittaa ilonpäivät, sillä Deadly Premonition 2 julkaistaan Switchille. JEE JEE!!

https://www.nintendo.fi/uutiset/1222-de ... einaekuuta
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja PT2 » 04.05.2020 16:18

Joni Ahonen kirjoitti:Kesäksi on luvattu lähteä mansikoita kahdeksi kuukaudeksi poimimaan, saas nähdä hajoaako jalat ja pää tuossa hommassa

Olet varmasti ainoa täysi-ikäinen jonka tiedän menevän mansikanpoimijaksi. Yleensähän siellä on vain pikkutytöt ja thaimaalaiset orjat.
Kuva

PT2

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 04.05.2020 22:47

PT2 kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:Kesäksi on luvattu lähteä mansikoita kahdeksi kuukaudeksi poimimaan, saas nähdä hajoaako jalat ja pää tuossa hommassa

Olet varmasti ainoa täysi-ikäinen jonka tiedän menevän mansikanpoimijaksi. Yleensähän siellä on vain pikkutytöt ja thaimaalaiset orjat.

Mäpäs oonkin Ahonen.

Olen nyt tehnyt muuten tuttavuutta noitanaisen kanssa. Kuumottavaa.
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja PT2 » 02.06.2020 19:10

Mitäs tässä, odotellaan kissojen rabies-testejä ja sen jälkeen kolmen kuukauden kestävää odotusta, jotta päästään lähtemään Thaimaasta.

Kesäkuun alkuun maan koronarajoituksia avattiin aika paljon ja nyt pääsee esimerkiksi jo hierontaan ja kuntosaleille!

Lisää aiheesta blogissa.
Kuva

PT2

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 02.07.2020 21:31

Tänään loppui yksilöterapiani, jota kävin puolentoista vuoden ajan. Tämä kuului koulutukseeni ja käsittääkseni kaikki terapeuteiksi tai psykologeiksi opiskeleville se on pakollista, jonka ymmärrän oikein hyvin.

Auttoiko terapia sitten? Vaikka olen varmaan joidenkin mielestä vähän tämmöinen taidehörhö, niin siitä huolimatta suhtauduin aika skeptisesti terapiaan. Jotenkin ajattelin ettei se minua auttaisi kuitenkaan, kun minulla ei ole vakavan vakavia ongelmia. Kamalasta jännittämisestä ja arkuudesta huolimatta en tunnista itsessäni sellaisia ahdistuksen oireita, että olisi pitänyt apua hakea. Vaikka välillä mietin että kestinkö sitten vain tahdonvoimalla ja pitkäjännitteisyydellä enemmän kuin olisi pitänyt.

Terapeuttini oli tosi ihana ihminen ja loppuajasta koin saaneeni paljon hyviä työkaluja käsitellä tunteitani ja tiedostan tätä nykyä paremmin toimintatapojani. Oli hyvä huomata ettei terapian ajatus ole poistaa ongelmia 100 %, riittää että ymmärtää ja saa helpotusta vaikka sen 10 %. Itsensä tunteminen ja tiettyjen ajatusmallien tiedostaminen, mihin ne perustuvat omassa elämässä, helpottavat kohtaamaan haastavia tilanteita. Itselläni suurin ongelma on ollut toimia ikävissä tilanteissa, sillä en ole koskaan uskaltanut puolustautua kiusaamiselta tai ikävältä kohtelulta. Olen oppinut siksi välttelemään konflikteja viimeiseen asti ja liiallinen kiltteys on tuottanut vaikeuksia, vaikka uskon kyllä myös päässeeni tällä tavoin elämässäni monissa asioissa helpommalla, kun en haasta riitaa ja ole käytökseltäni uhkaava. Terapiassa opin ymmärtämään omaa motiiviani tehdä taidetta ja esiintyä kuten tapanani on. Kyllä niitä ahaa-elämyksiä tuli, vaikka ei tässä nyt uusia ihmisiä sentään olla. Varmasti edelleen tulen mokaamaan ongelmatilanteissa, mutta voisin nyt jopa sanoa vähän odottavani mielenkiinnolla niitä, sillä haluan nähdä osasinko jatkossa toimia eri tavalla.

Suosittelen kyllä puhumaan ongelmista ammattilaisille, sitä varten he ovat. Jos painii vuodesta toiseen elämää rajoittavien ongelmien kanssa, ei ole häpeä apua pyytää. Ihan vain muutama keskustelukin voi helpottaa kummasti sinua aidosti kuuntelevan ihmisen kanssa.
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Silence » 03.07.2020 18:37

Joni Ahonen kirjoitti:Suosittelen kyllä puhumaan ongelmista ammattilaisille, sitä varten he ovat. Jos painii vuodesta toiseen elämää rajoittavien ongelmien kanssa, ei ole häpeä apua pyytää. Ihan vain muutama keskustelukin voi helpottaa kummasti sinua aidosti kuuntelevan ihmisen kanssa.

Mutta mitä hyötyä siitä lopulta on... Taas pitää kertoa jo tuhanteen kertaan päänsisällä läpi käymät asiat ja joku nyökyttelee viereisellä tuolilla päätä ymmärtäväisenä ja lopulta kertoo että "Kaikki on kuule oikeasti hienosti. Kaikki ongelmasi ovat vain pääsi sisäisiä asioita. Lallatilaa."

Tai siis... en minä itsestäni puhunut. Yhdestä tutusta vaan.... :roll:
Silence

ViestiKirjoittaja Masse » 03.07.2020 20:58

Silence kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti:Suosittelen kyllä puhumaan ongelmista ammattilaisille, sitä varten he ovat. Jos painii vuodesta toiseen elämää rajoittavien ongelmien kanssa, ei ole häpeä apua pyytää. Ihan vain muutama keskustelukin voi helpottaa kummasti sinua aidosti kuuntelevan ihmisen kanssa.

Mutta mitä hyötyä siitä lopulta on... Taas pitää kertoa jo tuhanteen kertaan päänsisällä läpi käymät asiat ja joku nyökyttelee viereisellä tuolilla päätä ymmärtäväisenä ja lopulta kertoo että "Kaikki on kuule oikeasti hienosti. Kaikki ongelmasi ovat vain pääsi sisäisiä asioita. Lallatilaa."

Tai siis... en minä itsestäni puhunut. Yhdestä tutusta vaan.... :roll:

Tää. Tai sitten vain sysätään ongelma jollekin toiselle. Itse juttelin psykiatrin kanssa ekaa kertaa kuukausi taaksepäin kuka vain käski menemään tavalliselle lääkärille jonka kanssa sitten taas piti hoitaa jatkosuunnitelmaa. En todellakaan jaksa töiden ohella ravata jossain terapioissa joka viikko, kun lopulta saman tuloksen saa lukemalla jonkun self-help kirjan. Olisi vaan lyönyt bentsoreseptin kouraan niin elämä hymyilisi, mutta tässä maassa ne on lähes yhtä kiven alla kuin lääkekannabis.
Masse

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua