Silence kirjoitti:Viime keskiviikon vallankaappaussekoilu Yhdysvaltojen Kongressissa on alkanut tarkentua:
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007730929.html
Näyttää siltä että suurin syy tapahtuneen mahdollistumiseen (Trumpin lisäksi) oli täysin umpisurkeasti hoitettu turvallisuusjärjestelyt Yhdysvaltojen varmasti tärkeimmässä rakennuksessa. Kirjaimellisesti Trumpin tukijoiden muodostamaa uhkaa ei oltu huomioitu tai ennakoitu ollenkaan.
Kansalliskaartin tarjousta lisäjoukoista ei oltu otettu vastaan ja raskaasti aseistetut turvallisuusjoukot tulivat vasta 1-2h myöhemmin paikalle, kiitos itse tilanteessa pakoon päässeiden Republikaani ja Demokraatti-johtajien soitettua viranomaistutuilleen.... Tuotanoin.. Mitä... helvettiä?
Porukka oli huudellut hirttävänsä Varapresidentti Mike Pencen ja Puhemies Nancy Pelosin ja hakkasivat matkalla myös Trump vihollisia, eli fakenews-median jäseniä. Ja turvamiesten ampuna nainen oli ollut ensimmäisten joukossa murtautumassa itse istuntosaliin...
Tuntuu ihan käsittämättömältä että tällaista olisi ikinä pystynyt edes tapahtumaan. Miten voi olla että maan tärkeimmän talon kaikista keskeisimpään tilaan murtautuu random mielenosoittajajoukko kesken istunnon, eikä kukaan voi mitään.
Tuota ihmettelee varmaan jokainen tällä hetkellä. Jopa kahvipaahtimon Meiran tiloihin pääseminen on vaikeampaa.
Ihan oikeasti pelottaa miten tuon vallanvaihto seremonian käy. Bidenin turvallisuuden puolesta olen aidosti huolissani. Enpä haluaisi olla myöskään Mike Pence tai Nancy Pelosi. Nyt kun Trump on kuin nurkkaan ahdettu elukka, ei tiedä mitä vielä keksii.
En tiennyt nauraako vain itkeä, kun Ylen yhdessä lähetyksessä aikuinen mies talloo kameraa ja huutaa olevansa kyllästynyt fakenewseihin.
Olenko ainoa, jonka mielestä jokainen noihin mellakoihin osallistunut näyttääkin toopelta jopa asiallisissa haastatteluissa?