Tässä on tullut seurailtua tätä vuoden 2012 Turtles-sarjaa ja täytyy myöntää, että sarja oli Transformers Primen ohella erittäin hyvä yllätys. Olin toki aluksi vähän epäileväinen 3D-tietokoneanimaatiota kohtaan, mutta perhana, onhan tuo loppujen lopuksi aika hemmetin tyylikästä jälkeä. Mitä nyt nuo suoraan animeista kopioidut eri reaktionaamat ovat ehkä vähän turhan övereitä, mutta toisaalta...kun sarja kertoo ninjakilppareista niin viittaukset japanilaiseen animaatioonhan voivat olla pientä bonusta?
Mitä nyt tulee sarjan teemaan, niin sehän on ottanut vanhan keveän kasarisarjan ja alkuperäisen synkemmän sarjakuvan asioita ja yhdistellyt niistä suht mielenkiintoisan kokonaisuuden. Sarjassa esiintyy mm. alkuperäissarjan Utromien ja kasarisarjan Krangin fuusio, Kraang-alienit robokehoissaan...sekä suhteellisen meemimäisellä puhetavalla.
Siis sillä puhetavalla, joka toistaa tarpeettomasti asioita, tavalla joka on kangertavaa, joka kuuluu niille, joka on Kraang. Puhetapa on siis sitä, mikä on hämmentävää. 
Plussaa vielä siitä kuinka Yli-Kraangin ääni suomidubissa kuulostaa etäisesti kasariturtlesien Krangin ääneltä.
Onhan soppaan heitetty myös Funk...eikusiis Nahkapää-kroko, kivimörkö Traag (joka perustuu samannimiseen hahmoon kasarisarjasta), Baxter Stockman ja Casey Jones. Täytyy kyllä kuitenkin antaa kehuja sarjan paikoitellen erittäin synkälle sävylle. Meinaan, se mitä tapahtui sille eräälle suht ärsyttävälle turtles-fanipojalle...oli aika karmaisevaa.
Mitä tulee itse sarjan kilppareihin. Noh, tällä kertaa hahmot ainakin tuntuvat/näyttävät kirjaimellisesti TEINIninjakilppareilta ja eroavat kerrankin toisistaan riittävästi. mm. Donin nörttiyttä muihin on korostettu entisestään, Leo fanittaa jonkinlaista Star Trek-parodiaa, Ralph on tavallista väkivaltaisempi ja hänellä on lemmikkikilpikonna...Mike sen sijaan on joko ärsyttävin/hauskin versio hahmosta koskaan, vaikka tämän version älykkyys on jopa kasariMikeä alhaisempi.
Erityistä plussaa on annettava myös tämän sarjan Tikun (Splinter) ja Silppurin designista. Hemmetin tyylikkäitä, pakko myöntää.
Olen seuraillut sarjaa suhteellisen siedettävän suomidubin tahtiin, mutta pitääpä joku päivä ottaa sarja katsottavaksi ihan alusta alkaen jonkinlaisena maratoonina. Mukavaa, että näiden monien uudistettujen sarjojen sekaan mahtuu niitä onnistuneempiakin yksilöitä.