Itse puollan kristillisdemokraatteja ihan siinä mielessä että elämämkoululaiset vetävät aina herneen nenään kuullessaan sanan "kristillis" tai Päivi Räsänen. Ja sitä paitsi Räsäsellä on ihan järkeviä ulostuloja. Alikehittyneet elämämkoululaiset vain tahtovat lytätä Räsäsen vain hänen aateen ja puoleensa takia, vaikka Räsäsellä olisikin elämämkoululaistan idealogiaan sopivia ulostuloja. Yleensä kuitenkin Räsänen kritiikiksi riittää vain se että puhuja on Räsänen ja puolue kristillisdemokraatit. En kuitenkaan koskaan äänestä kristillisdemokraatteja. Eräänlainen kannanotto ääliöille, joiden pitäisi pyrkiä enemään itsenäiseen ja avarampaan näkemykseen politiikasta.
Jos joku on pohjimmiltaan sitä mieltä, ettö Raamatun laki syrjäyttää kaiken muun, niin siinä ei minusta enää auta, vaikka olisi joistakin muista asioista miten samaa mieltä tahansa. Muita Räsäsen mielipiteitä (wikipediasta):
1) Raamattu antaa painavat perusteet vastustaa aborttia kaikissa oloissa.
2) Kirkon kannattaisi muistuttaa, että luomisjärjestyksen seurauksena miehellä ja vaimolla on erilainen asema avioliitossa.
3) Räsänen kannustaa seurakuntia opettamaan nuorille seksuaalivalistusta, jotka pohjautuisivat "Raamatun koeteltuihin perhe- ja seksuaaliarvoihin".
4) Räsäsen pohjaa perhearvoja koskevat mielipiteensä osin Lutherin teksteihin. Hänen mukaansa avosuhteet ovat huono pohja avioliitolle.
5) Homojen oikeuksista nyt ei varmaan tarvitse edes mainita.
Jos joku on noin juurtunut Raamatun "oppeihin", niin minulla ei ole henkilöstä hirveästi positiivista sanottavaa. Minua ihmetyttää aina, miten naiset voivat edes olla uskovaisia, kun pääuskonnot ainakin selkeästi polkevat heidän asemaansa ja arvoansa mutaan.
Toisekseen miksi ainakin minä vieroksun esim. juuri Kristillisdemokraatteja nimen perusteella on se, että jo siitä nimestä tietää, että minkälaisia ihmisia siellä on (katso ylempi). Ei siellä mitään ateisteja/agnostikkoja/järkeviä ihmisiä pyöri, vaan jumalan asiallahan sitä ollaan. Toisaalta tietysti hyvä, että ovat keskittyneet yhteen puolueeseen, niin heitä ei tarvitse äänestää. Ja onneksi Suomi on sen verran uskonnoton maa, ettei tuon kaltaiset ihmiset valtaan pääse. Toinen esimerkki on Vihreät ja kommarit. Vihreitä vastaan minulla ei ole erityisesti mitään mutta sama keskittyminen pätee heihinkin. Nimestä tietää, että heillä on suurimmaksi osaksi ympäristö mielessä, mikä on tietsti hieno juttu mutta tänä päivänä ainakin suurinosa puolueista panostaa ilmastonsuojeluun yms muutenkin. Kommarit sitten taas on... kommareita.