Tää ketju kaipaa tönäsyä. Enemmän sosiaalista mediaa ja pilipali-pilvipalveluita käsittelevää tekstiä, mutta tuskin me erillistä mese-topikkia tarvitaan niinkuin edellisellä foorumilla?
Oon pitkään boikotoinu Google+:aa ihan hetken mielenjohteesta (koska YouTube-integrointi), mutta Google tarjoaa kyllä melko houkuttelevat palvelut, hintana vain oma yksityisyys.

Mua ei kiinnosta jos joku itselleni täysin tuntematon henkilö pääsee lukemaan mun ostoslistan tai CV:n. Mua ei myöskään haittaa että Google myy mun tietoja mainostajille, koska
AdBlock on olemassa. Ei edes haittaa vaikka joku saisi salasanan, ei siellä ole kun kuitteja ja netti/peli-tunnuksia.
Android-laitteita on kertynyt hiukan, niin on tullut omaksuttua myös näiden palveluiden hyödyt. Pakko kehua Googlea, vaikka näille palveluille onkin kilpailijoita niin mistään muualta ei saa näin montaa palvelua yhden tilin taakse ilmaiseksi. Eipähän tarvi räpeltää salasanojen kanssa. Googlen servut tuppaa olemaan myös aika nopeat, enkä muista kertaakaan törmänneeni huoltokatkoihin yms. eli kilpailijoiden valttikortiksi jää lähinnä ominaisuudet.
Muut palvelut on niin hyvin pelanneet, niin päätin edes käydä katsomassa Google+ sivuni kun kerran minulle on semmoiset tehty vasten tahtoani. Ihan suoraan pakko sanoa, että mielummin tuota käyttäisin kuin Facebookia. Piirit on paljon fiksumpi systeemi kuin Facebookin seinä. Itse harvemmin pistän seinälle mitään kun on kavereissa myös sukulaisia ja kontakteja, niin ei siellä voi olla oma itsensä. Facebookissa postailen lähinnä suljettuihin ryhmiin. En tiedä, ehkä Facebook on jo äpäröinyt piirit, mutta itse en ole sillä ikinä paljoa tehnyt muutenkaan. Yleensä se on kiinnitettynä välilehtenä, ettei ole tiellä mutta näyn itse chatissa online jos jollain on asiaa ja tällähetkellä koitan kikkailla siihen jotain mistä näkisi kun on tullut viesti.
Suurimmalla osalla Facebook-käyttäjistä joita tunnen ja käyttävät sitä enemmän, on aika paljonkin valittamista ylläpidon sekoilusta. Facebook on alunperin suunniteltu opiskelijoiden bile-elämän ympärille, Google+ on alusta asti suunniteltu mahdollisimman suurelle yleisölle, siinä missä Facebook yrittää ominaisuus kerrallaan muovata rikkinäistä pohjaa...
En takaa että Google+ olisi yhtään sen parempi, mutta jos jossain vaiheessa se ohittaa Facebookin niin itse ainakin saattaisin innostua sosiaalisesta mediasta uudelleen. Ainoa syy olla käyttämättä, on että Facebook on se standardi vaihtoehto tällähetkellä.