Offtopic

Valvojat: Gigante, Joni Ahonen

Re: Offtopic

ViestiKirjoittaja ForWeAreMany » 22.04.2020 11:54

Muusi kirjoitti:
Gigante kirjoitti:
Muusi kirjoitti:Varmaan tuo androidi/mobiililaitteella viestin lähettäminen saattaa olla toisinaan bugisempaa mitä tulee hymiöihin tahi vastaaviin.
Tämä vaan on villi veikkaus, sillä itse en ole juurikaan kirjautunut forkalle mobiiliversion kautta ellei ole pitänyt kesken työpäivän ruokatauolla laittaa joku satunnainen spämmimainosbotti ketjuineen kylmäksi.

Postaus meni läpi heti kun korvasin emojit noilla foorumin omilla. Huomaa että on jäänyt tuo foorumien käyttö vähälle kun ei tuommosta käsittänyt.

Ja edelleenkin, perkele, nyt foorumilaisille Discord kanava pystyyn! Kannattajia?

Ei tossa oo kyse mistään muusta ku siitä että tää foorumisofta on ihan vitun antiikkinen eikä merkistö ymmärrä emojeita (vaikka ne on ollu standardi jo ihan helvetin monta vuotta).

Ja mä oon kyllä discord-meiningeissä ihan täysin mukana, siellä varmasti sais aikaan aktiivisempaa matalan kynnyksen keskusteluu aiheesta ku aiheesta. Servulle sais vielä näppärästi laitettuu eri tekstikanavat samalla tapaa ku aihepiirit täällä ettei kaikki keskustelu huku yhteen kanavaan niiku irkissä (plus irkki ei oo samaan tapaan käyttäjäystävällinen). Mä voin periaatteessa tehdä servupohjan tänää ja sit vaan lykätä modeoikeudet Ahoselle ja Gigsulle jos discordii käyttävät. Mut toisaalta jos sille ei ois muita käyttäjii ku minä ja soossi nii en tiiä onko järkevää sit pykäillä servua pystyyn :D
http://www.last.fm/user/ForWeAreMany
PSN/Twitter: ForWeAreMaunuri
Steam: Maunuri
ForWeAreMany

ViestiKirjoittaja Gigante » 22.04.2020 12:21

^ Omalta osaltani näytän vihreää valoa mahdolliselle discord-kanavalle. Voisi toimia ajantappona tämän perusfoorumin ohella. Itselläni ei siis discordia ole, mutta voisin vihdoin harkita sen hommaamista luuriin vaikka vartavasten tätä varten, mikäli vaan ottaa tuulta alleen.
"Giganttista!"
Kuva
Foorumin angsti, peluri ja keskustelunparantaja -17

Verkkosarjis
Gigante
Moteeraattori

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 26.04.2020 15:28

Kaksi päivää tuli oltua ensimmäistä kertaa elämäni aikana etäopetuksessa Zoomin kautta. Tekniikka toimi yllättävän hyvin vaikka 19 henkilön seuraaminen muuttui omalla näytöllä välillä puuroutuneeksi.

Pidinkö? En. Olin suorastaan kuolla ja vain rukoilin että opetus päättyisi. Klo 9-17 on aivan kamalan pitkä aika istua koneella oppitunnilla, vaikka taukoja välissä olikin. En vaan jaksa istua koneella paria tuntia kauempaan ja kotona ollessa mielenkiinto herppaantuu helposti puhelimen näpertelyyn tai muuhun. Loppupäivällä oli pakko vetää Ibumaxia naamaan pääsäryn vuoksi.

Tiedän kuitenkin että jos olisin nyt peruskoululainen, olisin vain innoissani kun ei tarvitisi kouluun mennä, etenkin niinä vuosina, jolloin koulukiusaamista oli runsaasti. Käsittääkseni lapset ovat etäkoulussa vain tunnin pari päivässä, joten sen kyllä kestäisi.
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja typewriter » 26.04.2020 22:31

Joni Ahonen kirjoitti:Kaksi päivää tuli oltua ensimmäistä kertaa elämäni aikana etäopetuksessa Zoomin kautta.

Itse katson Netflixiä/pelaan Pleikkaria etäopetuksen aikana, kun ei saa kuva-tai ääniyhteyttä pitää ja en jaksa keskittyä monotoniseen opetukseen. :lol:
Viimeksi muokannut typewriter päivämäärä 28.04.2020 02:08, muokattu yhteensä 1 kerran
"In the end the winner is still the last man standing." -Guts
Foorumin Paras Tarinoitsija™ 2014, Foorumin 3. Paras Tarinoitsija™ 2015
typewriter

ViestiKirjoittaja Gigante » 27.04.2020 06:40

Mulla ei kestäis pokka istua tuntikausia etäopetuksessa, joten olen kiitollinen että omat etäopetukset Teamsin välityksellä kestävät vain pari/kolme tuntia. Tietysti meikä käyttää muutaman tunnin ennen tahi jälkeen etäopetusten muutamien tehtävien naputteluun. Toisinaan työstän joitain tehtäviä itse tunnin aikana, jos ei ole mitään supererityistä kyseessä.

Ääniyhteydet tuppaavat joskus pätkimään, eivätkä kaikki saa kutsulinkkiä, mutta jotenkin tuon härdellin kanssa on tullut pärjäiltyä.

Mikäli jotakin hyvää etäpäivissä on, niin ei tarvitse aamusta nousta heti niin aikaisin eikä naamaa ajella tai muuta ehostelua.
"Giganttista!"
Kuva

Verkkosarjis
Gigante
Moteeraattori

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 28.07.2020 20:57

PT2 kirjoitti:
Kaya kirjoitti:Viime viikolla rapsahti 30 v täyteen, huh huh

Tervetuloa kerhoon ja onnittelut! :)

Hyvä ikä. Elämänkokemusta on jo kertynyt, mutta on silti vielä nuori. En tiedä muista, mutta itse pidän 20-vuotiaita tosi pentuina näin kolmikymppisenä, vaikka olisivatkin jo vaikka perheellisiä tai jossakin mielessä aikuisempia kuin itse. Suuri ero siinä, että ovat aina eläneet kännykkä- ja nettiaikaa. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä että joku on syntynyt vuonna 2000 ja on nyt aikuinen?! Äskenhän se vuosi vasta oli ja Pokemon alkoi pyörimään MTV3:lla. :D
Olen kai outo, mutta en itse työpaikalla ole lainkaan viehättynyt nuoremmista työtekijöistä, kun taas itseäni monta vuotta vanhemmat ukot tuntuvat kuolaavan tyttöjen perään koko ajan. Mitähän yhteistä setämiehet luulevat että heillä olisi tyttäriensä ikäisten kanssa?
Tosin kysyy mies, joka ihastuu vanhempiin naisiin. :lol:
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Highwind » 28.07.2020 22:17

Joni Ahonen kirjoitti: itseäni monta vuotta vanhemmat ukot tuntuvat kuolaavan tyttöjen perään koko ajan. Mitähän yhteistä setämiehet luulevat että heillä olisi tyttäriensä ikäisten kanssa?

Ei ne setämiehet minkään suhteen perään kuolaa, vaan kireän persvitun.
"Oh shit" - Batman

PSN: SampleFIN
Highwind

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 29.07.2020 14:35

Highwind kirjoitti:
Joni Ahonen kirjoitti: itseäni monta vuotta vanhemmat ukot tuntuvat kuolaavan tyttöjen perään koko ajan. Mitähän yhteistä setämiehet luulevat että heillä olisi tyttäriensä ikäisten kanssa?

Näinpä.
Kuva
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Hammerkrieg » 29.07.2020 19:41

Joni Ahonen kirjoitti:
Highwind kirjoitti:

Näinpä.
Kuva

Suosikkikuviani internetistä vuosilta: kaikki vuodet
Hammerkrieg

ViestiKirjoittaja Masse » 29.07.2020 23:39

En malta odottaa 20-30 vuotta eteenpäin, kun nähdään lehtien palstoilla Joni Ahosen persvittu-ilmoituksia. :lol:

Niin, silloin kun itse istun puistonpenkillä vinkkupullo vieressä. Tosin teen sitä jo nyt.
Masse

ViestiKirjoittaja Kaya » 30.07.2020 07:46

Kiitos vaan onnitteluista :D olipas melko karseita lehti-ilmotuksia, epäilen että Olavi ei oo saanu kyllä noilla teksteillä persvittua tai mitään muutakaan :lol:
Kaya

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 30.07.2020 15:06

Masse kirjoitti:En malta odottaa 20-30 vuotta eteenpäin, kun nähdään lehtien palstoilla Joni Ahosen persvittu-ilmoituksia. :lol:

Niin, silloin kun itse istun puistonpenkillä vinkkupullo vieressä. Tosin teen sitä jo nyt.

Never! :D Enköhän minä viihdy yksineläjänä.

Huomenna päättyy meikäläisen kahden vuoden työrupeama kasvihuonetyöntekijänä. Nyt hyvä päättää perjantaina kun takana täysi työviikko. Vaikka tiedän monia, jotka valittaisivat työstä ja vakavalla naamalla selittäisivät viulumusiikin kera miksi sitä ei pitäisi sellaisella palkalla tehdä, minä olen kiitollinen työnantajalleni. Fiksulla rahankäytöllä saa jotakin säästöönkin ja hommia ei tarvinnut ikinä työpäivän päätyttyä miettiä. Tulin kaikkien kanssa juttuun vähintään neutraalisti, mutta mitä enemmän olen saanut kuulla ihmisten draamoista työpaikalla, sitä enemmän haluan sieltä nyt vielä pois ennen kuin jotakin tapahtuisi omalle kohdalle. Hiljaisena työntekijänä en päätynyt konflikteihin kenenkään kanssa ja kulttuurierot eivät haitanneet. Ainoastaan huvitti kuinka moni tuolla työpaikalla kyseli olenko naimisissa ja onko minulla lapsia kotona. Huomaa että monissa maissa 30-vuotias yksineläjä on aito ihme, joka olisi jo ymmärtääkseni Intiassa pakkonaitettu vanhempien toimesta. :P Työ toi rytmiä elämään ja oli mukavaa saada aina päivä päätökseen ja nauttia vapaa-ajasta.

Oli mukava työpaikka. Nyt kohti uusia haasteita!
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja PT2 » 31.07.2020 17:17

Joni Ahonen kirjoitti:Mitähän yhteistä setämiehet luulevat että heillä olisi tyttäriensä ikäisten kanssa?

Eräs kaveri on tavannu duuninsa kautta kymmeniä, ellei satoja, miehiä, jotka ovat juurikin näitä nuorempia haluavia setämiehiä. Täytyy sanoa että niitä löytyy muuten PALJON ja on aina jotenkin hämmentävää miten he oikeasti kuvittelevat että heistä tulisikin jotakin. Mies 74v ja nainen 21v ja mies aivan rakastuneena haluaa tarjota naiselle kahvia ja selänpesua ja ties mitä mökkimatkaa.
Kuva

Jo vuosikausia foorumin avuliain, kaunein ja asiallisin.
PT2

ViestiKirjoittaja Masse » 05.08.2020 17:19

Lol, ilmoittautuminen työpaikan vuosittaiseen Linnanmäki-päivään alkoi tänään. En taida tänä vuonna edes yrittää ilmoittautua (viime vuonna jäin ilman lippua), kun vasta oli uutisissa miten siellä korona levisi kuin syöpä. :lol:

Toivottavasti kukaan muukaan ei meidän työpaikalta sinne eksy.
Masse

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 19.09.2020 18:02

Onko muille tullut näitä huijausviestejä, joissa pyydetään maksamaan paketti, joka odottaa tullissa? Minulle tuli ja vieläpä niin ilkeään aikaan, että olin juuri saanut paketin Amerikasta, joten luulin, että kyseessä on vielä siihen liittyvä asia. Menin koulupäivän jälkeen väsyneenä antamaan tietoni, mutta onneksi huijaussivusto ei hyväksynyt niitä. Vasta myöhemmin illalla alkoi sydän pamppailla, että ei perkele, se taisi olla huijaus. Soitin seuraavana päivänä vielä pankkiin ja selvitin myös oliko luottokortiltani maksua mennyt. Ei ollut, kuten oletinkin, mutta oli hyvä varmistaa.

Mutta miten ihmeessä joku Kyproksella oleva huijausfirma sai tietää, että olin juuri muutamaa päivää aikaisemmin paketin noutanut postista? Koululla yhdellä toisella aivan sama juttu ja netissä Paulin pelivideoiden kommenteissa useilla myös samat kokemukset.
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Silence » 19.09.2020 19:51

Joni Ahonen kirjoitti:Onko muille tullut näitä huijausviestejä, joissa pyydetään maksamaan paketti, joka odottaa tullissa? Minulle tuli ja vieläpä niin ilkeään aikaan, että olin juuri saanut paketin Amerikasta, joten luulin, että kyseessä on vielä siihen liittyvä asia. Menin koulupäivän jälkeen väsyneenä antamaan tietoni, mutta onneksi huijaussivusto ei hyväksynyt niitä. Vasta myöhemmin illalla alkoi sydän pamppailla, että ei perkele, se taisi olla huijaus. Soitin seuraavana päivänä vielä pankkiin ja selvitin myös oliko luottokortiltani maksua mennyt. Ei ollut, kuten oletinkin, mutta oli hyvä varmistaa.

Mutta miten ihmeessä joku Kyproksella oleva huijausfirma sai tietää, että olin juuri muutamaa päivää aikaisemmin paketin noutanut postista? Koululla yhdellä toisella aivan sama juttu ja netissä Paulin pelivideoiden kommenteissa useilla myös samat kokemukset.

Juuri eilen sain ensimmäistä kertaa viestin tekstarina.
"Toimituksenne pidetään varastossamme maksamattomien postitusten takia.
Tietoa täällä: ww.joo-ei-yhtään-haise-huijaukselle-ei.com"

Olisin voinut panikoida että voi paska lähetys jumissa, mutta itselläni ei onneksi ollut mitään juuri tulossa, joten oli selvää että huijaus. PLUS: Numero oli todella outo eikä oikein mitään selvistystä siitä että mikä paketti ja mistä niin heti alkoi hälytyskellot soida.
Tosin pelottaa kyllä että vanhemmille ihmisille... tai Jonille voi tällainen mennä läpi.
Silence

ViestiKirjoittaja Masse » 19.09.2020 20:05

Silence kirjoitti:Juuri eilen sain ensimmäistä kertaa viestin tekstarina.
"Toimituksenne pidetään varastossamme maksamattomien postitusten takia.
Tietoa täällä: ww.joo-ei-yhtään-haise-huijaukselle-ei.com"

Olisin voinut panikoida että voi paska lähetys jumissa, mutta itselläni ei onneksi ollut mitään juuri tulossa, joten oli selvää että huijaus. PLUS: Numero oli todella outo eikä oikein mitään selvistystä siitä että mikä paketti ja mistä niin heti alkoi hälytyskellot soida.
Tosin pelottaa kyllä että vanhemmille ihmisille... tai Jonille voi tällainen mennä läpi.

Miten luokittelet numeron oudoksi? Saattaa kuulostaa vittuilulta, mutta ei ole. Noi palvelunumerot yleensä on huomattavasti lyhyempiä kuin normaalit kansalaispuhelinnumerot, mutta siinä ei ole omasta mielestä mitään outoa. Päinvastoin, jos saisin viestin saapuneesta paketista jostain 040 666 6969 numerosta niin se olisi oudompaa.
Masse

ViestiKirjoittaja Silence » 19.09.2020 20:10

Masse kirjoitti:Miten luokittelet numeron oudoksi? Saattaa kuulostaa vittuilulta, mutta ei ole. Noi palvelunumerot yleensä on huomattavasti lyhyempiä kuin normaalit kansalaispuhelinnumerot, mutta siinä ei ole omasta mielestä mitään outoa. Päinvastoin, jos saisin viestin saapuneesta paketista jostain 040 666 6969 numerosta niin se olisi oudompaa.

Juuh, ei ole vittuilua. Ihan hyvä kysymys.

Viesti tuli itselleni numerosta 76083.
Plus viestissä ei ollut Mitään mikä viittaisi mihinkään. Mistä kyse tai mistä tulee tai kuka asiasta ilmoittaa. Oli vain epämääräinen viesti paketista, ongelmasta ja nettisivun osoite mitä en klikannut.
Firmat kyllä ilmoittavat jos on ongelmia lähetysten kanssa ja ilmoittavat mikä liike ja mitä tuotetta asia koskee. Niin, ja Posti myös.
Silence

ViestiKirjoittaja Joni Ahonen » 19.09.2020 23:13

Aina olen varoitellut muita ja naureskellut niille, jotka lankaan menevät, mutta sitten onkin itse se pöljä. :oops:

Numero ei ollut outo ja olen ollut aina vastaamatta niihin +44 alkuisiin puheluihin. Tuo sivusto oli todella aidon näköinen ja pitkän päivän jälkeen ajattelin, että hoidetaan nyt vaan pois alta pikkulasku, kunnes alkoi sitten vähän myöhemmin kellot soimaan päässä.

Kun on tullut vainoharhaiseksi, ei enää vastaile mihinkään tuntemattomiin numeroihin. On jo aiheuttanut varmasti kismitystä niissä, jotka ovat ihan oikeiden asioiden perässä soittelemassa. Yleensä aina tarkistan numeropalvelusta ennen kuin yritän soittaa takaisin.
Joni Ahonen
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Salem » 20.09.2020 00:02

Itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta noista postihuijauksista, mutta tässä taannoin alkoi avovaimo saada noita huijaripuheluita. Ensimmäisessä kuulemma kuulosti siltä kuin joku olisi puhunut hyvin hälyisellä paikalla ja huonosti kuuluvalla äänellä, ja kyseinen puhelu katkesi miltei samantien. Varmaankin tässä kalasteltiin sitä takaisinsoittoa. Toinen variaatio oli sitten juuri tämä että kysytään englanniksi jotakin ja toivotaan että vastaanottaja vastaa jotakin tiettyä. Puheluita tuli yhteensä neljä, mutta loppuivat kun niihin vastaaminenkin loppui.

Sitä odotellessa milloin näitä alkaa tulla omallekin kohdalle. Toisaalta kun tilaan postitse hyvin harvoin yhtään mitään, enkä koskaan soita takaisin numeroihin joita en tunne, niin olen tällaisille huijareille vähän huono kohde.
Kuva
Salem

ViestiKirjoittaja Gigante » 20.09.2020 09:23

Pitkä tovi sitten kun satuin roskapostikansiota syynäämään, niin olihan tuonne pari mukamas fedexin nimissä lähetettyä viestistä muka saapuneesta paketista. Tiesin heti puhtaaksi kusetukseksi jo huonosta kirjoitusasusta sekä tietenkin siitä etten ole ulkomailta mitään mennyt tilaamaan.

Itse en kovinkaan pysty ignooraamaan näitä tulevia puheluita, koska sieltä voi potentiaalisesti tulla työhaastattelukutsu tahi vastaava. Mutta nyrkkisääntönä missattuihin puheluihin on kuitenkin, etten ikinä soita näihin tuntemattomiin numeroihin takaisin ellen tiedä kuka on soittanut. Mikäli heidän asia on aidosti tärkeä niin soittavat uudestaan tai jättävät tekstarin.

Pari kertaa on tullut puheluita, joihin vastatessa puhelu katkeaa saman tein (en soita missään nimessä takaisin) ja sitten on käynyt niin että mulle soitetaan mukamas microsoftin tekniseltä tuelta oikein vahvalla intialaisaksentilla puhuva ääni "Hellou, tis is piiter, äim fröm mikrösöftt hetkuarters..." ja tämän jälkeen tiputan luurin soittajan korvaan ennätysajassa.

...

Yleensä jo englantia puhuva soittaja pistää vainoharhaisena hälytyskellot soimaan, vaikkakin yhden kerran englantia puhuva soittaja ei ollutkaan puhelinhuijari vaan kouluni whatsapp opiskeluryhmän maahanmuuttaja jäsen joka halusi tietää oliko eräs samana etäopiskelupäivänä annettu valinnaistehtävä sittenkin pakollinen. Oli vähän nolo olo, kun olin ensimmäisellä soittoyrityksellä lyönyt tälle luurin korvaan, mutta minkäs teet kun näinä huijaripuhelujen ja -viestien aikakaudella ei voi luottaa sokeasti kehenkään.
"Giganttista!"
Kuva

Verkkosarjis
Gigante
Moteeraattori

ViestiKirjoittaja Masse » 26.09.2020 22:45

Foorumi muistuttaa tänään jotain internet 2005-simulaattoria. Sivut latautuvat nykymittapuulla ihan saatanan hitaasti. Ei kai tämä paska ole taas kaatumassa?
Masse

ViestiKirjoittaja Gigante » 27.09.2020 07:33

Masse kirjoitti:Foorumi muistuttaa tänään jotain internet 2005-simulaattoria. Sivut latautuvat nykymittapuulla ihan saatanan hitaasti. Ei kai tämä paska ole taas kaatumassa?

Todennäköisesti tämä johtuupi näistä munfoorumin palvelimien yms. päivityksistä, jotka viime viikolla alkoivat (ja minkä ilmoituksen näkee selvästi tuolla etusivulla, ylhäällä). Munfoorumilla oli myös samalla joitain suunnitelmia päivitellä foorumisoftaa uudemmaksi, jotenka ymmärrettävää takkuilua on odotettavissa varmaan niin kauan kun nämä operaatiot kestävätkään.
"Giganttista!"
Kuva

Verkkosarjis
Gigante
Moteeraattori

ViestiKirjoittaja Masse » 27.09.2020 22:58

Gigante kirjoitti:
Masse kirjoitti:Foorumi muistuttaa tänään jotain internet 2005-simulaattoria. Sivut latautuvat nykymittapuulla ihan saatanan hitaasti. Ei kai tämä paska ole taas kaatumassa?

Todennäköisesti tämä johtuupi näistä munfoorumin palvelimien yms. päivityksistä, jotka viime viikolla alkoivat (ja minkä ilmoituksen näkee selvästi tuolla etusivulla, ylhäällä). Munfoorumilla oli myös samalla joitain suunnitelmia päivitellä foorumisoftaa uudemmaksi, jotenka ymmärrettävää takkuilua on odotettavissa varmaan niin kauan kun nämä operaatiot kestävätkään.

Joo, en ole sokea. Oletin vaan, että noi päivitykset oli jo ohi ja toi banneri jäi muuten vaan roikkumaan. Mutta toivotaan, että foorumi palaisi nykyaikaan lähipäivinä.
Masse

ViestiKirjoittaja Masse » 12.02.2021 18:33

Joni Ahonen kirjoitti:
Raha-asioihin liittyen olen nykyisin päättänyt hoitaa kerralla viikon ruokaostokset. Testaan pärjäisinkö 20 € viikossa. Säästäisi paljon pitkässä juoksussa, kun aikaisemmin saatoin joka päivä ravata kaupassa ostelemassa kaikkea pientä turhaa.

Siis 20€ koko viikon ruokaostokset? Itellä on harvinaista jos menee vain 20 euroa ruokakauppaan päivän ostoksiin. :?
Masse

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä keskustelua